Metsähallitus ja Fujitsu sopivat it-kumppanuudesta

Helsinki, 15.11.2017 – Metsähallitus ja Fujitsu Finland Oy ovat sopineet digitaalisista loppukäyttäjäpalveluista, jotka sisältävät Metsähallituksen työasema- ja käyttäjäpalvelut sekä konesalipalvelut. Sopimuksen mukaan Fujitsu hallinnoi Metsähallituksen ict-kokonaisuutta ja vastaa sen kehittämisestä sekä ongelmanselvityksestä ja palvelupyyntöjen ohjauksesta. Sopimus jatkaa yhteistyötä, joka alkoi vuonna 2014. Sopimuksen arvo on noin neljä miljoonaa euroa.

Metsähallitus on valtion liikelaitos, jolla on sekä liiketoimintaa että julkisia hallintotehtäviä. Metsähallituksen hallinnassa on reilut 12 miljoonaa hehtaaria valtion omistamia maa- ja vesialueita. Metsähallitus työllistää noin 1 500 henkilöä. Pääkonttorissa Vantaan Tikkurilassa toimii noin 150 henkilöä ja loput muualla Suomessa.

”Jatkoimme sopimustamme Fujitsun kanssa, koska haluamme nauttia niistä hedelmistä, joita kumppanuuden kehittäminen on tuottanut. Haluamme myös jatkaa tätä kehittämistä yhdessä. Olemme tyytyväisiä Fujitsun palveluihin, koska voimme antaa monet tekniset huolet toisiin käsiin hoidettaviksi ja itse keskittyä oman toimialamme it-asioihin. Myös toimipisteiden maantieteellinen kattavuus on meille tärkeää”, toteaa Metsähallituksen tietohallintojohtaja Anna-Leena Ruuth.

”Olemme kuluneiden yhteistyövuosien aikana saavuttaneet sujuvan kumppanuuden Metsähallituksen kanssa, ja nyt yhteistyömme jatkuu samalla vankalla pohjalla. Sujuvat loppukäyttäjäpalvelut, toimiva tietoturva ja moderni infra antavat hyvän pohjan Metsähallituksen digitalisaatiostrategian kehittämiselle”, toteaa Fujitsun julkishallinnon myynnistä vastaava johtaja Mikko Lampinen.

Satu Pelttari, viestintäjohtaja

p. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tuo Hybrid IT -mallin Borregaardille28.1.2019 14:13:00Tiedote