Metsäkeiju Siiri Sinisiipi vie yhteiseen lukuhetkeen

Maijaliisa Dieckmannin Metsäkeiju Siiri Sinisiipi on iltasatujakirja yhteisiin, tärkeisiin lukuhetkiin.

Kansi: Maijaliisa Dieckmann, Metsäkeiju Siiri Sinisiipi

Siiri Sinisiipi on hyväsydäminen metsänkeiju, joka auttaa mielellään niin eläimiä kuin ihmisiä. Siiri kuiskailee neuvoja lasten korviin, lennättää hopeapölyä kirjeiden ylle, puolustaa kiusattuja ja on paikalla silloin, kun sydämessä on salaisia murheita. Vaan mitä tekee Siiri, kun mökin ukko haluaa voittaa lotossa?

Yhdessä koettu iltasatuhetki on korvaamaton. Kuuntelevan lapsen on helppo heittäytyä tarinan maailmaan. Hänen sanavarastonsa ja lausetajunsa rikastuvat, mutta tärkeintä on kuitenkin olla tarinan äärellä. Maijaliisa Dieckmannin  Metsäkeiju Siiri Sinisiipi kuljettaa juuri tällaisiin hetkiin.

Maijaliisa Dieckmann on tunnettu historiallisista lasten- ja nuortenromaaneistaan. Hän puhuu voimakkaasti yhteisten lukuhetkien puolesta.

Tekijä: Maijaliisa Dieckmann
Teos: Metsäkeiju Siiri Sinisiipi
Ilmestymispäivä: 18.10.2018

Suomen kirjastopalvelu Oy
kustannuspäällikkö
Tiina Aalto
tiina.aalto@avain.net

Kansi: Maijaliisa Dieckmann, Metsäkeiju Siiri Sinisiipi

Väinö Tannerin tie 3, 3. krs

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.