Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ryMaa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Mhy Pohjois-Savon Arto Kosunen Vuoden Kympiksi

MTK:n metsäjohtokunta on valinnut Vuoden Kympiksi kenttäpäällikkö Arto Kosusen metsänhoitoyhdistys Pohjois-Savosta.

Valinnassa korostettiin erityisesti ansioita metsänomistajien etujen ajamisessa sekä metsänomistajaorganisaation jäsenten ja muiden metsänomistajien palvelussa. Valinnassa otettiin huomioon myös metsänhoitoyhdistyksen ja toimihenkilön itsensä saama asiakaspalaute.

Arto Kosunen hoitaa kiinteistönvälitystä ja sukupolvenvaihdosneuvontaa koko yhdistyksen alueella. Kosusen ansioiksi todettiin mm. “täyden palvelun tavat”, jäsenten vaaliminen, yksityiskohtien ja isompien kokonaisuuksien tasapainoinen hallinta, auttavaisuus sekä kokemus useista erilaisista toimihenkilötehtävistä. Kosunen on oman yhdistyksensä avainhenkilöitä.

Vuoden Kymppi on metsänhoitoyhdistysketjun tunnustus, jonka MTK:n metsäjohtokunta myöntää toista kertaa tänä vuonna. Kympiksi valitaan joka toinen vuosi metsänhoitoyhdistys ja joka toinen vuosi metsänhoitoyhdistyksen toimihenkilö tai tiimi.

Vuoden Kympille annettiin tunnustuspalkinnoksi Veli Ähtävän taulu Hiljaisuuden laulu.

Voittaja julkistettiin ja tunnustus luovutettiin MTK:n metsävaltuuskunnan kokouksessa 31.10.2017.

Metsäjohtokunnan sihteeri Anna-Rosa Asikainen puh. 040 920 9858
Vuoden Kymppi Arto Kosunen puh. 0400 725 293

Kotimaista ostoskoriin pyhänä ja arkena – Maaseutunuorten joulutulet kiittävät kuluttajaa19.12.2017 10:32Tiedote

Maaseutunuorten perinteiset joulutulet syttyvät teiden varsille perjantaina 22.12.2017. Joulutulilla maaseutunuoret toivottavat matkailijat lämpimästi tervetulleiksi joulunviettoon maaseudulle. Joulutulet ovat Maaseutunuorten kiitos suomalaisille kotimaisen ruuan ja maaseutumatkailun suosimisesta jouluna ja ympäri vuoden. Ensimmäistä kertaa Maaseutunuorten joulutulet syttyvät myös Narinkkatorilla Helsingissä torstaina 21.12.2017 klo 15-17.

Kotimainen kinkku on tuotettu omien kansallisten vaatimustemme mukaisesti - possun saparo kertoo enemmän kuin luuletkaan12.12.2017 09:49Tiedote

Tutkimusten mukaan tuotantoeläinten hyvinvointi on tärkeää sekä kuluttajalle että tuottajalle. Kotimainen eläinsuojelulainsäädäntö vaatii sianlihantuotannolta enemmän kuin EU-direktiivi. Tärkein näistä vaatimuksista on sikojen kasvattaminen niin, että niiden saparo on pitkä, eikä sitä saa katkaista. Saparon katkaiseminen on kokonaan kiellettyä EU:n alueella vain Suomessa ja Ruotsissa.

Maa- ja metsätalous hoitaa luontoa ihmiskunnan hyväksi11.12.2017 08:00Tiedote

Meillä on tehtävälista: Agenda2030 eli YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Maa- ja metsätaloussektorin rooli luomakunnan hyvinvoinnin yhteensovittajana on ainutlaatuinen, mutta yhä haastavampi ilmastonmuutoksen edetessä. Ymmärrystä tuottavien peltojen ja kasvavien metsien merkityksestä on lisättävä ympäristöpolitiikassamme, alleviivasi ympäristöjohtaja Liisa Pietola Porissa maanantaina 11.12.2017 MTK-Satakunnan syyskokouksessa.