Maa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ryMaa- ja Metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry

Mhy Ylä-Lapin toiminnanjohtaja Annakaisa Heikkonen on Vuoden Kymppi

Vuoden Kymppi on metsänhoitoyhdistysten tunnustus ansiokkaasta metsänomistajien etujen ajamisesta sekä metsänomistajaorganisaation jäsenten ja muiden metsänomistajien palvelusta.

Annakaisa Heikkonen on toiminut esimerkillisesti edunvalvojana ja tietoisuuden lisääjänä puunhankintayritysten uusista FSC-sertifiointiin liittyvistä vaatimuksista. Ainoana ja uunituoreena Metsänhoitoyhdistys Ylä-Lapin työntekijänä hän on ollut kovan paineen alla säilyttäen kuitenkin asiallisen ammattilaisen otteen. Heikkonen on ollut suurena apuna koko metsänhoitoyhdistysketjulle selvittäessään FSC-sertifioinnin kontrolloituun puuhun liittyviä faktoja.

”FSC-sertifioinnin mukainen kontrolloitu puu on vaikuttanut eniten puukauppoihin ja yksityismetsäomistajiin saamelais- ja poronhoitoalueella. Heikkonen on pystynyt toimimaan sekä yksityismetsänomistajien edunvalvojana että sillanrakentajana teollisuuteen ja poronomistajiin päin”, perusteluissa kehutaan.

”Alle vuoden metsänhoitoyhdistyksessä toimineena Vuoden Kympiksi nimittäminen tuntuu erityisen hienolta. Samalla tunnustus on kuin lämmin tervetulotoivotus metsänomistajien edunvalvonnan riveihin”, iloitsee Heikkonen.

Vuoden Kymppi valittiin tänä vuonna neljättä kertaa. MTK:n metsäjohtokunta valitsee Vuoden Kympiksi joka toinen vuosi metsänhoitoyhdistyksen ja joka toinen vuosi metsänhoitoyhdistyksen toimihenkilön tai tiimin, ja tällä kertaa vuorossa oli siis toimihenkilö.

Voittaja julkistettiin ja palkittiin 30.10. pidetyssä metsävaltuuskunnan kokouksessa Espoossa. Palkinnoksi Heikkonen sai puisen Aarni-rannekellon sekä matkalahjakortin Matkamaalle.fi-jäsenyrityksessä käytettäväksi.

Metsäjohtokunnan sihteeri Anna-Rosa Asikainen, puh. 040 920 9858
Mhy Ylä-Lapin toiminnanjohtaja Annakaisa Heikkonen, puh. 040 136 0940

MTK-Vähäkyrö on Vuoden Helmi24.4.2024 12:06:17 EEST | Tiedote

MTK-Vähäkyrö on valittu Vuoden 2023 Helmeksi. Palkinto luovutettiin MTK-Vähäkyrölle MTK:n valtuuskunnan kokouksessa 24.4. Espoossa. Vuoden Helmi on MTK-yhdistysten ja metsänhoitoyhdistysten arvostettu tunnustus, joka myönnetään vuosittain yhdistykselle, joka on osoittanut erityistä ansioitumista maaseudun kehittämisessä ja yhteisöllisyyden edistämisessä. MTK-Vähäkyrö ansaitsi tunnustuksen erityisesti ideoimalla ja järjestämällä maaseutuaiheisen valokuvanäyttelyn keväällä 2023. Näyttely koottiin Viljelijä välittää -valokuvakilpailun kuvista.

Mediakutsu: MTK:n valtuuskunnan kevätkokous 24.4. – pääministeri Orpo vierailee kokouksessa klo 1022.4.2024 14:33:21 EEST | Kutsu

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan MTK:n valtuuskunnan kevätkokousta keskiviikkona 24.4.2023 klo 9.00 – n. 18.00. Pääministeri Petteri Orpo vierailee kokouksessa klo 10. Kokousta voi seurata paikan päällä Hanasaaren kulttuurikeskuksessa, Hanasaarenranta 5, Espoo. Median edustajat ovat tervetulleita myös valtuuskunnan tulevaisuusseminaariin 23.4. "Kestävä ja turvallinen Suomi 2030".