Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet myyty Yhdysvaltoihin ja Saksaan

Syksyn puhutuimmaksi nousseen Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet on myyty Hollantiin, Saksaan ja Yhdysvaltoihin. Genrerajoja rikkovassa kirjassa on piirteitä sekä kauno- että tietokirjallisuudesta.

Mia Kankimäen (s. 1971) syyskuussa ilmestynyt Naiset joita ajattelen öisin -kirja on herättänyt ulkomaisten kustantamoiden kiinnostuksen. Kirjassa Kankimäki matkustaa inspiroivien historiallisten naisten, yönaisten, jalanjäljissä muun muassa Afrikkaan, Italiaan ja Japaniin.

Elämäkerran ja matkapäiväkirjan piirteitä yhdistelevässä teoksessa päästään tutustumaan muun muassa Karen Blixenin, Isabella Birdin, Lavinia Fontanan ja Yayoi Kusaman elämään ja ajatuksiin.

”Jos olen täysin rehellinen, Naiset joita ajattelen öisin oli ainoa kirja, jonka kanssa palasin messuilta innostuneena”, paljastaa Ira Silverberg Pohjois-Amerikan oikeudet ostaneelta Simon & Schusterilta.

Naiset joita ajattelen öisin on Kankimäen toinen kirja. Vuonna 2013 ilmestynyt esikoisteos Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin on käännetty italiaksi ja viroksi. Teos palkittiin Helmet-kirjallisuuspalkinnolla ja Mondo-lehden Vuoden matkakirja -palkinnolla.

Kankimäen kirjojen ulkomaanoikeuksia edustaa suomalainen Elina Ahlback Literary Agency.

Vedos- ja haastattelupyynnöt: Piia Väisänen, piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Elina Ahlback Literary Agency: Elina Ahlback, elina@ahlbackagency.com, p. 0400-548 402

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirjailijakuva: Tiedotteen liittenä. Kuvaaja: Tommi Tuomi.

Sinä voit vaikuttaa. Tekoja nyt! -kirjan julkaisua juhlitaan IG Livessä torstaina 14.5. klo 19.0011.5.2020 09:32:00 EESTTiedote

Tuore Tekoja NYT! -tietokirja on ensiaputeos akuuttiin maailmantuskaan kaikille, joita huonot uutiset ahdistavat. Mitä voin tehdä torjuakseni ilmastonmuutosta tai puuttuakseni syrjintään? Kuinka autan säilyttämään luonnon monimuotoisuutta tai käyn keskustelua jakautuneessa maailmassa? Teoksen teemoista puhutaan Otavan Instagramin livelähetyksessä torstaina 14.5.2020 klo 19.00.