Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet myyty Yhdysvaltoihin ja Saksaan

Syksyn puhutuimmaksi nousseen Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet on myyty Hollantiin, Saksaan ja Yhdysvaltoihin. Genrerajoja rikkovassa kirjassa on piirteitä sekä kauno- että tietokirjallisuudesta.

Mia Kankimäen (s. 1971) syyskuussa ilmestynyt Naiset joita ajattelen öisin -kirja on herättänyt ulkomaisten kustantamoiden kiinnostuksen. Kirjassa Kankimäki matkustaa inspiroivien historiallisten naisten, yönaisten, jalanjäljissä muun muassa Afrikkaan, Italiaan ja Japaniin.

Elämäkerran ja matkapäiväkirjan piirteitä yhdistelevässä teoksessa päästään tutustumaan muun muassa Karen Blixenin, Isabella Birdin, Lavinia Fontanan ja Yayoi Kusaman elämään ja ajatuksiin.

”Jos olen täysin rehellinen, Naiset joita ajattelen öisin oli ainoa kirja, jonka kanssa palasin messuilta innostuneena”, paljastaa Ira Silverberg Pohjois-Amerikan oikeudet ostaneelta Simon & Schusterilta.

Naiset joita ajattelen öisin on Kankimäen toinen kirja. Vuonna 2013 ilmestynyt esikoisteos Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin on käännetty italiaksi ja viroksi. Teos palkittiin Helmet-kirjallisuuspalkinnolla ja Mondo-lehden Vuoden matkakirja -palkinnolla.

Kankimäen kirjojen ulkomaanoikeuksia edustaa suomalainen Elina Ahlback Literary Agency.

Vedos- ja haastattelupyynnöt: Piia Väisänen, piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Elina Ahlback Literary Agency: Elina Ahlback, elina@ahlbackagency.com, p. 0400-548 402

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirjailijakuva: Tiedotteen liittenä. Kuvaaja: Tommi Tuomi.

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.