Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet myyty Yhdysvaltoihin ja Saksaan

Syksyn puhutuimmaksi nousseen Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin -kirjan oikeudet on myyty Hollantiin, Saksaan ja Yhdysvaltoihin. Genrerajoja rikkovassa kirjassa on piirteitä sekä kauno- että tietokirjallisuudesta.

Mia Kankimäen (s. 1971) syyskuussa ilmestynyt Naiset joita ajattelen öisin -kirja on herättänyt ulkomaisten kustantamoiden kiinnostuksen. Kirjassa Kankimäki matkustaa inspiroivien historiallisten naisten, yönaisten, jalanjäljissä muun muassa Afrikkaan, Italiaan ja Japaniin.

Elämäkerran ja matkapäiväkirjan piirteitä yhdistelevässä teoksessa päästään tutustumaan muun muassa Karen Blixenin, Isabella Birdin, Lavinia Fontanan ja Yayoi Kusaman elämään ja ajatuksiin.

”Jos olen täysin rehellinen, Naiset joita ajattelen öisin oli ainoa kirja, jonka kanssa palasin messuilta innostuneena”, paljastaa Ira Silverberg Pohjois-Amerikan oikeudet ostaneelta Simon & Schusterilta.

Naiset joita ajattelen öisin on Kankimäen toinen kirja. Vuonna 2013 ilmestynyt esikoisteos Asioita jotka saavat sydämen lyömään nopeammin on käännetty italiaksi ja viroksi. Teos palkittiin Helmet-kirjallisuuspalkinnolla ja Mondo-lehden Vuoden matkakirja -palkinnolla.

Kankimäen kirjojen ulkomaanoikeuksia edustaa suomalainen Elina Ahlback Literary Agency.

Vedos- ja haastattelupyynnöt: Piia Väisänen, piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

Elina Ahlback Literary Agency: Elina Ahlback, elina@ahlbackagency.com, p. 0400-548 402

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirjailijakuva: Tiedotteen liittenä. Kuvaaja: Tommi Tuomi.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi