Mia Vatanen johtaa OmaSp Imatran konttoria

Palvelupäällikkö Mia Vatanen on toiminut OmaSp Imatran konttorin esimiehenä helmikuusta 2020 lähtien. Hänellä on kokemusta pankkialalta lähes kymmenen vuoden ajalta ja vahva osaaminen erityisesti henkilöasiakkaiden rahoituksessa.

Mia Vatanen nauttii työnsä monipuolisuudesta ja näkee Imatralla paljon kehitysmahdollisuuksia myös poikkeustilanteessa: "On ollut mukava huomata, miten asiakkaat ovat antaneet hyvää palautetta pankin paikallisesta toiminnasta ja henkilöstömme osaamisesta. Laadukas henkilökohtainen palvelu onkin meille kaikki kaikessa. Jatkossa panostamme Imatralla henkilöasiakkaiden lisäksi myös vahvemmin yritysasiakkaisiin ja tämä näkyykin jo alkuvuoden rekrytoinneissa. Pitkän linjan yrittäjä Jarkko Rahkonen on aloittanut meillä yritysasiantuntijana. Tulemme näkymään alueen eri tapahtumissa enemmän, joten yrityksetkin tuntevat meidät jatkossa aktiivisempana toimijana kuin ennen."

OmaSp:n Itä-Suomea on johtanut vuoden alusta lähtien diplomi-insinööri Jarmo Nikunen : "Vastuullani on kaikkiaan yhdeksän konttorin toiminnot sekä valtakunnallinen asiakaspalvelutiimimme, joka palvelee Lappeenrannasta käsin. Itä-Suomen alueeseeni kuuluvat konttoreistamme Lappeenranta, Hamina, Imatra, Joensuu, Joroinen, Kotka, Kouvola, Mikkeli ja Savonlinna. Olen asunut Lappeenrannassa vuodesta 1997 lähtien ja hoidan tehtävääni sieltä käsin. OmaSp:ssä minua puhuttelee lähellä ja läsnä. Pankki on osannut  yhdistää ainutlaatuisesti perinteisen pankkiasioinnin ja digitaaliset palvelut henkilökohtaista palvelua unohtamatta. Pankkialalla olen työskennellyt 13 vuotta erilaissa tehtävissä, pääasiassa konttorinjohtajana Imatralla, Lappeenrannassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa. Ennen pankkiuraa sain työskennellä Stora Enson Imatran tehtailla erilaisissa tehtävissä. Siksi myös Imatralla ja imatralaisilla on erityinen paikka sydämessäni. Olen myös intohimoinen saunoja, joten Varpasaaren avantouintipaikka ja sauna on tuttu paikka."

Palvelupäällikkö Mia Vatanen ja Itä-Suomen aluejohtaja Jarmo Nikunen antavat mielellään kommentteja medialle suoraan paikallisista tai alueellisista asioita.

Mia Vatanen, OmaSp Imatra palvelupäällikkö, puh. 040 6579733
Jarmo Nikunen, OmaSp Itä-Suomi aluejohtaja, puh. 040 5922304

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 32 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 3,8 miljardia euroa. Oma Säästöpankki on listattu Nasdaq Helsingissä. Merkittävä osa henkilöstöä omistaa yhtiön osakkeita. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Jaossa 100 000 euroa nuorten ja lasten joukkueurheiluun Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä2.9.2020 09:26:22 EESTTiedote

Kolme OmaSp Säätiötä yhdistävät voimansa ja jakavat yhteensä 100 000 euroa avustusta toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöt haluavat tehdä hyvää ja edistävät muun muassa lasten ja nuorten hyvinvointia mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustusta joukkueet voivat hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.

Oma Säästöpankki julkaisee puolivuosikatsauksen ja kutsuu tiedotustilaisuuteen 10.8.202030.7.2020 08:51:29 EESTKutsu

OmaSp julkaisee vuoden 2020 puolivuosikatsauksen maanantaina 10.8.2020 arviolta klo 9. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla www.omasp.fi/sijoittajat. Yhtiö järjestää tiedotustilaisuuden analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 10.8. klo 10.30 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuutta voi seurata myös suorana webcast-lähetyksenä 10.8.2020 klo 10.30 alkaen osoitteessa www.omasp.fi/sijoittajat ja myöhemmin tallenteena www.omasp.fi/sijoittajat. Sydämellisesti tervetuloa tutustumaan alkuvuoden tulokseemme ja loppuvuoden näkymiin.

OmaSp tukee yrittäjyyttä käynnistämällä valtakunnallisen yhteistyön Suomen Uusyrityskeskuksen kanssa12.6.2020 09:04:53 EESTTiedote

Elinkeinoelämän tuki uusyrityskeskustoiminnalle on ensiarvoisen tärkeää. OmaSp liittyi jäseneksi, koska yrittäjyys on keskeinen arvo myös omassa toiminnassamme. Suomen 30 Uusyrityskeskusta neuvoo maksutta alkavia yrittäjiä ja yrittäjyyttä suunnittelevia. Koronakeväästä huolimatta, ja toisaalta juuri sen takia, perustamisneuvonnalle riittää kysyntää eri puolilla Suomea.

OmaSp edistää pk-yritysten rahoitusta Euroopan investointirahaston turvin9.6.2020 08:21:38 EESTTiedote

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) on allekirjoittanut uuden jatkokiintiön takaussopimuksesta Euroopan investointirahaston (EIR) kanssa. Yhteistyöohjelman tavoitteena on helpottaa suomalaisten pk-yritysten luoton saantia ja kannustaa investointeihin. Jatkosopimus kattaa yhteensä 75 miljoonan euron yritysluotot, joita pankki voi myöntää määrätyin kriteerein kasvuhakuisille PK-yrityksille. Luotonannon riskit jaetaan OmaSp:n ja EIR:n kesken.