Michelle Obaman Minun tarinani – Täytettävä kirja oman äänen löytämiseen ilmestyy tänään

Yhdysvaltojen entisen ensimmäisen naisen Michelle Obaman elämäkerta oli huikea menestys maailmanlaajuisesti. Nyt projekti saa jatkoa, kun Minun Tarinani - Täytettävä kirja oman äänen löytämiseen ilmestyy suomeksi tänään tiistaina 19.11.2019.

Minun tarinani – Täytettävä kirja oman äänen löytämiseen julkaistaan myös Yhdysvalloissa ja Kanadassa tiistaina 19. marraskuuta 2019. Kirjan julkaisee Clarkson Potter, joka on osa Penguin Random House -kustantamoa.

Elämäkerrassaan Michelle Obama jakoi ainutlaatuisen matkansa, koska halusi auttaa muita kertomaan oman tarinansa. Uuden projektinsa tiimoilta Obama rohkaisee löytämään elämänpolkujensa merkityksen.

Obama haastaa lukijaa esimerkiksi pohtimaan menneisyyttään, tavoitteitaan sekä miettimään tulevaisuuden haaveitaan. Täytettävässä kirjassa on yli 150 inspiroivaa kysymystä ja sitaattia, jotka resonoivat elämäkerran avainteemojen kanssa.

”Toivottavasti kirjoitat tähän kirjaan omia kokemuksiasi, ajatuksiasi ja tunteitasi. Ei ole tarkoitus, että alkaisit kaunistella kokemuksiasi tai kirjoittaa jotain muuta kuin miltä sinusta sisimmässäsi tuntuu… Meidän ei suinkaan tarvitse muistaa kaikkea. Mutta kaikella, mitä muistamme, on arvoa”, Obama kirjoittaa saatteessa.

Minun tarinani – Täytettävä kirja oman äänen löytämiseen julkaistaan syksyn aikana yli 20 eri maassa: Yhdysvalloissa, Kanadassa, Isossa-Britanniassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Afrikassa, Intiassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Portugalissa, Brasiliassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Puolassa, Taiwanissa ja Kiinassa. Muiden alueiden julkaisuaikatauluista ilmoitetaan myöhemmin.

Marraskuussa 2018 julkaistua muistelmateosta Minun tarinani on myyty maailmanlaajuisesti peräti 11,5 miljoonaa kappaletta painettuina ja digikirjoina sekä äänikirjaversioina - ja Suomessa yli 90 000 kappaletta. Kirja on käännetty 45 eri kielelle.

Michelle Obama oli Yhdysvaltain ensimmäinen nainen vuosina 2009–2017. Hän on valmistunut Princetonin ja Harvardin yliopistoista ja toiminut asianajajana Sidney & Austin -toimistossa, jossa tapasi miehensä Barack Obaman. Obamat asuvat Washingtonissa, ja heillä on kaksi tytärtä, Malia ja Sasha.

Lisätietoja ja PDF-pyynnöt: eeva.louko@otava.fi

www.becomingmichelleobama.com

Tietoa tekijänoikeuksista:

Crown/Penguin Random House julkaisee englanninkielisen version Minun tarinani – Täytettävä kirja oman äänen löytämiseen -teoksesta Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Viking/Penguin Random House UK julkaisee teoksen Isossa-Britanniassa ja Kansainyhteisön alueella. Muut maat ja kielet: Espanja (Plaza & Janés/Penguin Random House Grupo Editorial); Saksa (Goldmann Verlag/Verlagsgruppe Random House); Brasilia (Objetiva/Companhia das Letras); Portugali (Objectiva/Penguin Random House Portugal); yksinkertaistettu kiina (Penguin Random House China); Ranska (Editions Fayard); Kiina (Business Weekly Group); Tanska (Lindhardt og Ringhof); Hollanti (Hollands Diep); Italia (Garzanti); Norja (Cappelen Damm); Puola (Agora Publishing House); Ruotsi (BokförlagetForum).