Miele Oy

Mielen uusi Dialog-uuni mullistaa ruoanlaiton

Mielen kehittämä teknologia mahdollistaa useasta ruokalajista koostuvan annoskokonaisuuden valmistamisen samanaikaisesti – Mielen M Chef -teknologia lyhentää merkittävästi kypsymisaikoja – Kari Aihinen kansainvälisten huippukokkien joukossa kehittämässä reseptiikkaa kotikokkien käyttöön – Miele julkistaa täysin uudenlaista teknologiaa hyödyntävän vaativaan kotikäyttöön suunnitellun Dialog-uunin. Perinteiset ruoanvalmistusmenetelmät ja M Chef -teknologia yhdistyvät uunissa tavalla, joka yllättää jopa ruoanlaiton ammattilaiset. Lukuisten valmiiden ohjelmien sekä laitteelle varta vasten suunnitellun reseptiikan avulla gourmet-tasoisten ateriakokonaisuuksien valmistaminen onnistuu vaivatta.

Vain oma luovuus rajoituksena

Miele on ajatellut ruoanvalmistuksen täysin uudestaan. Kun perinteinen uuni kypsentää ruoan pinnasta sisäänpäin, Dialog-uuni jakaa kypsennykseen vaadittavan energian tasaisesti koko raaka-aineeseen. Uuni on koko kypsennyksen ajan kahden antennin avulla yhteydessä raaka-aineeseen ja mittaa kypsennyksen edistymistä sekä tarvittavan energian määrää.

M Chef -teknologia tarjoaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia keittiöön. Sen avulla voi esimerkiksi valmistaa kalaa jääkuution sisällä ilman, että jää ympärillä sulaa. Tai yllättää vieraat tarjoamalla lohifileen trendikkäästi puoliksi kypsänä, puoliksi raakana.

Uuni osaa erotella leipomisessa kypsennyksen ja ruskistamisen. Käyttäjä voi itse määritellä, miten rapean pinnan leipään haluaa tai tehdä vaikkapa värikkäitä sämpylöitä ruskistamatta pintaa.

Se osaa tehdä kokonaisena kypsennettävästä sisäfileestä läpikotaisin mediumia, ei ainoastaan sisäosasta ja se osaa valmistaa ateriakokonaisuuksia samanaikaisesti.

M Chef -teknologia nopeuttaa kypsennysaikoja

Dialog-uuni siirtää pitkät kypsennysajat historiaan. Kun suosittu pulled pork tarvitsee 8 tai jopa 16 tunnin kypsennyksen perinteisessä uunissa, Dialog-uunilla nyhtöpossu valmistuu 2,5 tunnissa. Mehukas ja rapeapintainen kokonainen broileri kypsyy 15 minuutissa.

Se sulattaa ja valmistaa myös jäisen lihan tarvitsematta kantaa huolta epätasaisesta kypsymisestä. Aikaa säästyy myös pakastettujen leivonnaisten sulattamisessa ja valmistamisessa: nyt ne tapahtuvat yhdellä kertaa.

Kansainvälisten huippukokkien kehittämä reseptiikka apuna

Miele kokosi toukokuussa 12 Michelin-tasoista tähtikokkia kaikkialta maailmasta Güterslohiin Saksaan kokeilemaan ja kehittämään Dialog-uunin ominaisuuksia hyödyntävää reseptiikkaa. Mahdollisuus valmistaa yhdellä ja samalla kertaa ateriakokonaisuuksia yllätti kaiken nähneet huippukokitkin. Suomea tilaisuudessa edusti ravintola Rosterin omistaja ja keittiömestari Kari Aihinen.

Haastavakin ruoanlaitto muuttuu helpoksi ja innostavaksi. M Chef Menu -automaattiohjelmat helpottavat sellaisten ateriakokonaisuuksien valmistusta, joissa eri ruokalajit vaativat erilaisia kypsennysaikoja. Samoin helpottuu useista raaka-aineista koostuvien annosten valmistus.

Verkossa – tietenkin

Mielen high end -tuotteiden tapaan Dialog-uuni kytkeytyy osaksi Miele@mobile -sovellusta. Uunille räätälöity reseptiikka aina videoita ja ostoslistoja myöten on käytettävissä ja käyttäjän halutessa, uunin automaattisten ohjelmien ohjaus voidaan tehdä suoraan sovelluksesta lopputuloksen onnistumisen varmistamiseksi.

Katsoaksesi videon lähteestä youtu.be, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Miele Dialog-uuni mullistaa ruoanlaiton ja tarjoaa täysin uusia mahdollisuuksia keittiöösiSiirry videokanavalle

Miele Oy
Porttikaari 6
01200 VANTAA

09 875 970https://www.miele.fI

Miele on vuonna 1899 perustettu saksalainen laadukkaiden kodinkoneiden ja ammattilaitteiden valmistaja. Toimintaa on ohjannut perustamisesta lähtien sanonta ”Immer besser” – ”Yhä paremmin”. Miele panostaa tuotteissaan korkeaan laatuun, pitkään käyttöikään ja vastuullisuuteen niin valmistuksessa kuin suhteessa työntekijöihin, kumppaneihin ja asiakkaisiin. Yrityksen visiona on olla maailman luotetuin ja halutuin premium-brändi.

Perheyrityksen palveluksessa on maailmanlaajuisesti yli 20.000 työntekijää. Suomalainen tytäryhtiö Miele Oy perustettiin vuonna 1976 ja tänä päivänä mieleläisiä on noin 60 erilaisissa myynnin ja markkinoinnin, talouden sekä teknisen alan tehtävissä Suomessa. Lisätietoa yrityksestä löydät kotisivuiltamme www.miele.fi