Akavan ErityisalatAkavan Erityisalat

Mielenilmaus Kelan tulkkauskilpailutuksen keskeyttämiseksi Helsingissä pe 2.6.

Kahdeksan järjestön tukema mielenilmaus Kelan tulkkauspalvelujen kilpailutuksen keskeyttämiseksi järjestetään 2.6. klo 11.15 alkaen Helsingissä.Tapahtumassa Kelalle luovutetaan lähes 7 000 nimeä kerännyt kansalaisadressi.

Akavan Erityisalat on yhdessä jäsenyhdistyksensä Suomen Viiittomakielen Tulkit ry:n kanssa tukemassa mielenilmausta Kelan tulkkauspalvelun kilpailutuksen keskeyttämiseksi.

Mielenilmaus järjestetään Kelan pääkonttorin edessä Helsingissä perjantaina 2.6.
Klo 12 Kelalle luovutetaan kuurojen käynnistämä kansalaisadressi, joka on kerännyt lyhyessä ajassa lähes 7 000 allekirjoitusta.

MIelenilmauksen 2.6.2017 aikataulu:

11:15 Kokoontuminen Paavo Nurmen patsaalla (Olympiastadion, Mäntymäentien ja Paavo Nurmen tien risteys)
11:30 Kulkue lähtee Kansaneläkelaitoksen pääkonttorille (Nordenskiöldinkatu 12)
12:00 Adressin luovuttaminen Kansaneläkelaitokselle.

Mielenilmausta ovat tukemassa Kuurojen Liitto, Kuuloliitto ry., Suomen Kuurosokeat, Finlandssvenska Teckenspråkiga rf., Kuulovammaisten lasten vanhempien liitto ry., Suomen Kirjoitustulkit ry., Suomen Viittomakielen Tulkit ry. sekä Akavan Erityisalat AE ry.

Lisätietoja: puheenjohtaja Emilia Norppa, Suomen Viittomakielen Tulkit ry, puh. 040 730 3755, puheejohtaja@tulkit.net

Anna Joutsenniemi, viestintäpäällikkö, Akavan Erityisalat, puh. 040 525 8582, anna.joutsenniemi@akavanerityisalat.fi

Akavan Erityisalat on kulttuurin ja hallinnon sekä viestinnän ja hyvinvoinnin aloilla asiantuntija- ja esimiestehtävissä toimivien ammattiliitto, johon kuuluu 23  jäsenyhdistystä.