Mielenrauhaa jouluksi

Lähes jokainen kohtaa mielenterveyden haasteita elämässään. Joka toinen kärsii mielenterveyden häiriöistä. Jotta yhä useampi voi saada ajoissa apua ja tukea, tarvitaan varoja.

Mielenrauhaa jouluksi -ohjelma nähdään Nelosella

Tällä viikolla Nelosella nähdään viiden minuutin ohjelma, jossa yritysjohtaja Jari Sarasvuo, näyttelijä Aku Hirviniemi, bloggaaja Jenni Rotonen, yhteiskuntavaikuttaja Saara Sarvas ja muusikko Herra Ylppö kertovat ajatuksiaan mielenterveydestä.

Suomen Mielenterveysseuran Lahjoita mielenrauhaa -joulukampanjan tavoitteena on kerätä varoja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamiseen ja mielenterveyden edistämiseen sekä toisaalta lisätä mielenterveystietoisuutta ja vähentää mielen ongelmiin liittyvää stigmaa.

Mielenrauhaa jouluksi Nelosella:

lauantaina 2.12. klo 15.05

sunnuntaina 3.12. klo 13.40

Itsenäisyyspäivänä 6.12. klo 14.30.

Kuvia median käyttöön tämän ohjelmanoston yhteyteen:

Yllä liitteenä kuva, jossa näkyy kaikki kampanjan kasvot sekä alla yksilökuvat (esimerkkinä Aku Hirviniemen kuva), vastaavat tekstittömät versiot löytyvät jokaisesta kampanjan puolestapuhujasta linkin takaa: www.peipot.fi/mieli_lahjoita2017

Lisätietoja:

”Se, että sairastut masennukseen, ei tarkota sitä että se määrittää sua koko loppuelämän.” Jenni Rotonen

”Mä en oo huonompi tai parempi ihminen näiden ongelmieni kanssa.” Herra Ylppö

”Toivoisin, että kaikki kiinnittäisi huomiota siihen, miten ne puhuu itselleen.” Saara Sarvas

”Kun pimeys vyöryy päälle, täytyy suojella ilon lähteitä.” Jari Sarasvuo

”Mieltäkin voi huoltaa. Puhutaan toisillemme, kuunnellaan toisiamme." Aku Hirviniemi

Lisätietoja kampanjasta ja lahjoitukset: lahjoitamielenrauhaa.fi

Mervi Saikkonen

Varainhankintapäällikkö

Suomen Mielenterveysseura

Maistraatinportti 4 A, 7. krs

+358 50 361 2828

mervi.saikkonen@mielenterveysseura.fi

mielenterveysseura.fi

Twitter: @mielenterveys
Facebook:facebook.com/mielenterveys

Suomen Mielenterveysseura tekee työtä mielenterveyden edistämiseksi ja ongelmien ehkäisemiseksi. Mielenterveysseura puolustaa kaikkien yhtäläistä oikeutta hyvään mielenterveyteen. Seura koordinoi valtakunnallisen kriisikeskusverkoston toimintaa sekä edistää lasten, nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden mielenterveyttä ja mielen hyvinvointia.

Valtaosassa väestöä alkoholi on yli kolme kertaa yleisempi keino stressistä palautumiseen kuin mindfulness15.5.2018 06:00Tiedote

Tuoreen gallup-kyselyn mukaan alkoholia nauttivista lähes joka neljäs (23%) käyttää sitä stressistä palautumiseen, mutta mindfulnessia ja erilaisia rentoutustekniikoita heistä hyödyntää palautumisessa vain seitsemän prosenttia. Tulokset käyvät ilmi Ehkäisevä päihdetyö Ehyt ry:n ja Suomen Mielenterveysseuran Kantar TNS Oy:ltä tilaamasta kyselystä.

Mahdollisuus työhön myös osatyökykyiselle nuorelle: Eduskunnan mielenterveyspoliittisen neuvottelukunnan kannanotto11.5.2018 09:00Tiedote

Työttömästä nuoresta kasvaa helposti työtön aikuinen. Erityisesti osatyökykyisten nuorten pääsyn vahvistamiseksi työelämään täytyy ottaa määrätietoisia askelia päätöksenteossa. Mielenterveyden häiriö on ylivoimaisesti yleisin syy nuoren työkyvyttömyyteen. Noin puolet aikuisiän mielenterveyshäiriöistä on alkanut ennen 14 vuoden ikää, ja noin kolme neljästä ennen 24. ikävuotta.