Mielenrauhaa jouluksi

Lähes jokainen kohtaa mielenterveyden haasteita elämässään. Joka toinen kärsii mielenterveyden häiriöistä. Jotta yhä useampi voi saada ajoissa apua ja tukea, tarvitaan varoja.

Mielenrauhaa jouluksi -ohjelma nähdään Nelosella

Tällä viikolla Nelosella nähdään viiden minuutin ohjelma, jossa yritysjohtaja Jari Sarasvuo, näyttelijä Aku Hirviniemi, bloggaaja Jenni Rotonen, yhteiskuntavaikuttaja Saara Sarvas ja muusikko Herra Ylppö kertovat ajatuksiaan mielenterveydestä.

Suomen Mielenterveysseuran Lahjoita mielenrauhaa -joulukampanjan tavoitteena on kerätä varoja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamiseen ja mielenterveyden edistämiseen sekä toisaalta lisätä mielenterveystietoisuutta ja vähentää mielen ongelmiin liittyvää stigmaa.

Mielenrauhaa jouluksi Nelosella:

lauantaina 2.12. klo 15.05

sunnuntaina 3.12. klo 13.40

Itsenäisyyspäivänä 6.12. klo 14.30.

Kuvia median käyttöön tämän ohjelmanoston yhteyteen:

Yllä liitteenä kuva, jossa näkyy kaikki kampanjan kasvot sekä alla yksilökuvat (esimerkkinä Aku Hirviniemen kuva), vastaavat tekstittömät versiot löytyvät jokaisesta kampanjan puolestapuhujasta linkin takaa: www.peipot.fi/mieli_lahjoita2017

Lisätietoja:

”Se, että sairastut masennukseen, ei tarkota sitä että se määrittää sua koko loppuelämän.” Jenni Rotonen

”Mä en oo huonompi tai parempi ihminen näiden ongelmieni kanssa.” Herra Ylppö

”Toivoisin, että kaikki kiinnittäisi huomiota siihen, miten ne puhuu itselleen.” Saara Sarvas

”Kun pimeys vyöryy päälle, täytyy suojella ilon lähteitä.” Jari Sarasvuo

”Mieltäkin voi huoltaa. Puhutaan toisillemme, kuunnellaan toisiamme." Aku Hirviniemi

Lisätietoja kampanjasta ja lahjoitukset: lahjoitamielenrauhaa.fi

Mervi Saikkonen

Varainhankintapäällikkö

Suomen Mielenterveysseura

Maistraatinportti 4 A, 7. krs

+358 50 361 2828

mervi.saikkonen@mielenterveysseura.fi

mielenterveysseura.fi

Twitter: @mielenterveys
Facebook:facebook.com/mielenterveys

Suomen Mielenterveysseura tekee työtä mielenterveyden edistämiseksi ja ongelmien ehkäisemiseksi. Mielenterveysseura puolustaa kaikkien yhtäläistä oikeutta hyvään mielenterveyteen. Seura koordinoi valtakunnallisen kriisikeskusverkoston toimintaa sekä edistää lasten, nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden mielenterveyttä ja mielen hyvinvointia.