Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut laajenevat Rovaniemellä

Rovaniemen Hangaspiston tontilla on aloitettu uuden mielenterveyskuntoutujien palvelukodin rakennustyöt vuoden alussa. Attendon palvelukoti valmistuu syksyllä. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää arvioilta 10 uutta työntekijää.

Kuvassa on käynnissä palvelutalon alapohjan eristystyöt 11.1. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Rovaniemen Hangaspiston tontilla on aloitettu uuden mielenterveyskuntoutujien palvelukodin rakennustyöt vuoden alussa. Attendon palvelukoti valmistuu syksyllä. Kohteeseen tulee 16 tehostetun palveluasumisen asukaspaikkaa ja seitsemän tukiasuntoa. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää arvioilta 10 uutta työntekijää.

- Sijainti Lapin keskussairaalan välittömässä läheisyydessä, luonnon ja lukuisten palvelujen äärellä on loistava, sanoo aluejohtaja Minna Hirvaskoski.

Hirvaskoski näkee synergiaetuja toiminnassa jo yksistään sijainnin puolesta. Lapin keskussairaalassa toimii akuuttipsykiatrian päivystys, laboratoriot ja muut päivystyspalvelut ovat lähellä. Arjen asiointi- ja hyvinvointipalveluista kauppa, apteekki ja Ounasvaaran urheilupuisto vapaa-ajan mahdollisuuksineen ovat lähellä ja sujuvien linja-autoyhteyksien myötä kaupungin ydinkeskustaan pääsee hetkessä, joka sekin on vain kolmen kilometrin päässä palvelukodista.

- Tavoitteemme on vahvistaa kuntoutujien psyykkistä ja fyysistä kuntoisuutta ja mahdollistaa elämä turvallisessa, mutta tavallisessa ympäristössä. Olemme iloisia, että Rovaniemellä uuden palvelukodin tulo on otettu myönteisesti vastaan, kertoo Hirvaskoski.

Attendolla on puitesopimus Rovaniemen kanssa mielenterveyskuntoutujien palvelujen tuottamisesta. Palvelukodin asukkaat tulevat Rovaniemeltä ja lähikunnista. Palvelukodin urakoi Hovako Oy.

Minna Hirvaskoski
aluejohtaja, Attendo
minna.hirvaskoski@attendo.fi

Rivitalon pohjassa on edetty täyttötöihin. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.