Mies voitti Jokerista 2 miljoonaa euroa – huomasi voiton lehdestä, jatkoi lehden lukua ja lähti töihin

Kun lahtelaismies huomasi voittaneensa Jokerista kaksi miljoonaa euroa kierroksella 5/2019, hän suhtautui asiaan harvinaisen rauhallisesti. Mies meni normaalisti töihin, eivätkä yöunetkaan häiriintyneet miljoonavoiton myötä.

Metsäkankaan R-kioskilla tammikuussa asioinut mies pelasi tapojensa mukaan Vikinglottoa ja otti pelin kylkeen myös yhden tuplatun jokeririvin. Tuo rivi koitui miehen onneksi.

– Luin aamulla lehdestä, että Lahteen on osunut kahden miljoonan euron voitto Jokerista. Tarkistin ensin neljä numeroa rivistäni ja huomasin, että ne olivat oikein. Ajattelin, että jaa neljä oikein ja katsoin, mitä sillä voittaa. Sitten huomasin, että muutkin numerot olivat oikein. Sen jälkeen jatkoin lehden lukemista ja menin sanomaan puolisolle, että en mene enää ikinä töihin, voittaja kertoo.

– Kauhistuin aluksi, kun hän sanoi niin. Ihmettelin, että mitä on tapahtunut, vaimo kertoo.

Puheistaan huolimatta voittaja lähti töihin. Hän kertoi voitostaan myös työkavereilleen.

– Mitä sä täällä teet, työkaverit kysyivät.

– Töitä, voittaja kertoo vastanneensa.

Tyyni voittaja kertoo myös nukkuneensa oikein sikeästi voiton jälkeen. Se ei ole tavallista suurvoittajien keskuudessa, joilla ei useinkaan tule uni silmään muutamaan yöhön voiton jälkeen.

Tosite lompakossa haalareiden taskussa

Mies ei ollut käyttänyt pelatessaan Veikkaus-korttia, joten hänen piti pitää tosite voiton lunastamiseen asti visusti tallessa. Tositteen hukkuminen ei kuitenkaan voittajaa juuri huolettanut. Hän kertoo säilyttäneensä tositetta lompakossa haalareiden taskussa.

– Mihin se sieltä olisi hävinnyt, voittaja totesi tyynesti Veikkauksen voittajakahveilla.

Mies kertoo pelanneensa jo 45 vuoden ajan Veikkauksen pelejä, joten oli jo aikakin voittaa kunnon voitto. Aivan huono onni miehellä ei ole ollut, sillä jokunen vuosi sitten hän sai usean tuhannen euron voiton Kenosta.

Myös Metsäkankaan R-kioskilla on ollut onnea aiemminkin. Kymmenen vuotta sitten samalla kioskilla pelattiin lottorivi, joka toi neljän miljoonan euron voiton viiden hengen porukalle.

”En viitsi jättää työkavereita pulaan”

Kaksi miljoonaa euroa on niin suuri summa rahaa, että sen arvoa voi olla vaikea käsittää. Voittaja tunnustaa, ettei ole aivan varma nollienkaan määrästä.

– Vaimo on kysellyt monta kertaa, mitä se tekee markoissa. Sanoin, että mitä sinä niitä markkoja enää mietit, kun tässä on käytetty euroja jo toistakymmentä vuotta, voittaja sanoo.

Voittaja ei vielä tiedä, mitä tekisi voitolla. Vuokra-asuntoonsa pariskunta on niin tyytyväinen, että ainakaan heti he eivät ole ostamassa omaa asuntoa.

– Varmaan sitä pitää joku nelipyöräinen ostaa, mies suunnittelee.

Alkupuheistaan huolimatta hän aikoo näillä näkymin jatkaa töissä lähestyvään eläkeikään saakka.

– En viitsi jättää työkavereita pulaan.

Mies aikoo jatkaa suosikkipeliensä, Kenon, Vikingloton, Loton ja Eurojackpotin, pelaamista myös jatkossa.

– Päivärytmit täytyy olla samat. En minä aio elämäntapojani muuttaa. Siinä on sitä paitsi kuitenkin edelleen kiva jännitys.

Keskiviikko-Jokerista osui 2 miljoonan euron voitto Lahteen kierroksella 5/2019.

Suomalaisille jo yli miljardi euroa voittoja Eurojackpotista14.3.2019 10:10:00 EETTiedote

Suomalaispelaajien voitot Eurojackpotista ylittivät miljardin rajan viime perjantaina. Peli on ollut suomalaisille suotuisa, sillä Suomeen on osunut jo 15 päävoittoa, jotka ovat lisäksi olleet suuria; kymmenen suurimman voiton joukossa on neljä Suomen voittoa. Keskimääräinen suomalaisen päävoiton suuruus on 40,5 miljoonaa euroa. Ruotsiin on osunut vain yksin täysosuma. Se oli suuruudeltaan 20,3 miljoonaa euroa.