Mika Helin, Maria Jokinen ja Tuija Suur-Hamari Hämeen kauppakamarin hallitukseen

Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa 22.11. valittiin Vaalivaliokunnan esityksestä uusiksi hallituksen jäseniksi Etelä-Hämeen Osuuspankin toimitusjohtaja Mika Helin Hämeenlinnasta, Forssan Yrityskehitys Oy:n toimitusjohtaja Maria Jokinen Forssasta ja Wipak Oy:n toimitusjohtaja Tuija Suur-Hamari Lahdesta. Hämeen kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Vanajanlinna Oy:n osakas, hallituksen jäsen Pekka Vihma. Varapuheenjohtajina jatkavat DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi, Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen ja Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto.

Hämeen kauppakamarin hallitus vuonna 2019

Puheenjohtaja Pekka Vihma, osakas, hallituksen jäsen, Vanajanlinna Group Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Sami Kotiniemi, toimitusjohtaja, DA-Design Oy, Forssa

Varapuheenjohtaja Markku Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy, Hämeenlinna

Varapuheenjohtaja Olli Vormisto, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Hämeenmaa, Lahti

Jarkko Haukilahti, paikallisjohtaja, Mediatalo ESA Oy, Lahti

Timo Heikkilä, aluejohtaja, Kesko Oyj, Etelä-Suomi

Mika Helin, toimitusjohtaja, Etelä-Hämeen Osuuspankki, Hämeenlinna (uusi)

Maria Jokinen, toimitusjohtaja, Forssan Yrityskehitys Oy, Forssa (uusi)

Jarmo Kastell, toimitusjohtaja, Delva Oy, Hämeenlinna

Tapani Kiiski, toimitusjohtaja, Raute Oyj, Lahti

Kari Kiiskinen, toimitusjohtaja, Heinolan Sahakoneet Oy, Heinola

Mika Laine, hallituksen puheenjohtaja, Envor Group Oy, Forssa

Tea Lehto, toimitusjohtaja, TMT. Malinen Oy, Lahti

Hans Martens, toimitusjohtaja, SEW-EURODRIVE Oy, Hollola

Timo Mattila, Director, global material management, Konecranes Oyj, Hämeenlinna

Osmo Pieski, kaupunginjohtaja, Orimattila

Jukka Rantanen, toimitusjohtaja, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Lahti

Pär-Gustaf Relander, hallituksen puheenjohtaja, Polttimo Oy, Lahti

Ilkka Ruohola, hallituksen puheenjohtaja, Kultakeskus Oy, Hämeenlinna

Kari Simolin, toimitusjohtaja, Dieffenbacher Panelboard Oy, Lahti

Juhani Sjöman, toimitusjohtaja, FM-Haus Oy, Jokioinen

Tuija Suur-Hamari, toimitusjohtaja, Wipak Oy, Lahti (uusi)

Hallitus valittiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Lahdessa torstaina 22.11.2018.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Kauppakamarit julkistivat hallitusohjelmatavoitteensa – Ratkaisuja työllisyyden pullonkauloihin11.12.2018 08:00Tiedote

“Ratkaisuja Suomelle” -ohjelma tarjoaa kauppakamariryhmän panoksen Suomen tulevien vuosien haasteiden ratkaisemiseksi. ”Kauppakamariryhmä esittää uudistuksia muun muassa osaavan työvoiman, työllisyyden ja kestävän julkisen talouden ja sujuvamman sääntelyn edistämiseksi. Lisäksi ohjelmassa esitetään itsesääntelyyn perustuvia ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjuntaan sekä liikenteen ja infrastruktuurin rahoitukseen”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyrityksiä herätellään panostamaan kansainvälisiin osaajiin4.12.2018 08:00Tiedote

Hämeen kauppakamari peräänkuuluttaa uutta toimintakulttuuria työyhteisöjen kansainvälistyessä ja kilpailun koventuessa osaavasta työvoimasta. ”Etsimme Hämeestä noin sata yritystä mukaan Kansainvälinen osaaja -teemapäivään. Kyseessä on ulkomaalaisen opiskelijan yhden päivän tutustumisesta alueemme yritykseen helmikuun ensimmäisellä viikolla”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä suhdannetilanne vaihtelee yrityksissä31.10.2018 10:35Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne on keskimäärin normaali, selviää EK:n lokakuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritysten suhdannenäkymät ovat tasaiset, kun muualla maassa odotukset ovat selvästi heikentyneet lukuun ottamatta Uuttamaata. Brexit, USA:n tullit ja myös Keski-Euroopan talouden häiriötekijät vaikuttavat kuitenkin yritysten odotuksiin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.