Mikael Persbrandt vierailee Suomessa syyskuun alussa

Ruotsin tunnetuimpiin näyttelijöihin kuuluva Mikael Persbrandt vierailee Suomessa 5. syyskuuta elämäkertansa julkaisun myötä. Palkitun ruotsalaisen kirjailijan Carl-Johan Vallgrenin kirjoitama Mikael Persbrandt – Muistini mukaan ilmestyy Heikki Eskelisen suomennoksena 28. elokuuta. Persbrandt ja Vallgren esiintyvät Kansallisteatterin Pienellä näyttämöllä.

Etenkin Beck-rikoselokuvien kovaotteisena poliisina Gunvald Larssonina tunnettu, Ruotsin eturivin näyttelijöihin kuuluva Mikael Persbrandt saapuu taiteilijatapaamiseen Kansallisteatterin Pienelle näyttämölle elämäkertansa kirjoittajan Carl-Johan Vallgrenin kanssa. Tammi julkaisee Mikael Persbrandt – Muistini mukaan -teoksen Heikki Eskelisen suomennoksena 28. elokuuta.

Persbrandt kertoo kirjassa avoimesti lapsuudestaan, kovasta kamppailustaan näyttelijänä kohti läpimurtoa, unelmarooleistaan, toinen toistaan seuranneista menestyksistä niin ruotsalaisessa kuin kansainvälisessä elokuvamaailmassa sekä myös yksityiselämänsä pimeimmistä puolista. Tähtinäyttelijän myrskyisään elämään parrasvalojen varjoissa on mahtunut myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja päihdeongelmien värittämiä kaoottisia vuosia.

Carl-Johan Vallgren on Ruotsin merkittävimpiä ja luetuimpia nykykirjailijoita niin kotimaassaan kuin ulkomailla. Hän sai Ruotsin arvostetuimman kirjallisuuspalkinnon August-palkinnon vuonna 2002.

Tunnin kestävän haastattelun jälkeen Persbrandt ja Vallgren signeeraavat kirjoja lämpiössä.

Tilaisuuden lipunmyynti on käynnissä Kansallisteatterin lippumyymälässä (Läntinen Teatterikuja 1 a) sekä Lippupisteen toimipaikoista ja verkkokaupasta (www.lippu.fi).

Taiteilijatapaaminen: Mikael Persbrandt ja Carl-Johan Vallgren
Ke 5.9.2018 | klo 17
Kansallisteatterin Pieni näyttämö, Bergbominkuja 2, Helsinki
Lippu taiteilijatapaamiseen: 10 € (sis. palvelumaksun)
Lippu ja Mikael Persbrandt – Muistini mukaan -kirja: 25 € (sis. palvelumaksun; kirjan saa paikan päällä ennen esitystä)
Kirja on myynnissä tilaisuudessa myös erikseen

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
ari.elo@tammi.fi

Mikael Persbrandt ja Carl-Johan Vallgren. Kuva: Thron Ullberg.

Siri Kolusta kotikirjailija Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden osastolle25.1.2024 11:29:08 EET | Tiedote

Tammi vahvistaa lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantamista uudenlaisella yhteistyöllä: lasten- ja nuortenkirjatiimiin liittyy kotikirjailija vuoden 2025 alusta. Kotikirjailija on määräaikaisen kautensa aikana luomassa tarinamaailmoja Tammen toimituksen kanssa, antamassa ja organisoimassa koulutusta talon kirjailijoille, luomassa yhteiskunnallisia suhteita ja vahvistamassa lasten- ja nuortenkirjallisuuden asemaa ja näkyvyyttä.