Mikkelin Rantakylään uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Mikkelin Ylännetielle tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti, jossa on 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 7 tukiasuntoa pihapiiriin rakentuvassa rivitalossa. Palvelukoti on nimetty Attendo Kaskelaksi ja kiinteistö valmistuu maaliskuun loppuun mennessä. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää Mikkelissä noin 12 uutta työntekijää.

Mikkeliin valmistuu uusi palvelukoti maaliskuussa. Kuva on toimitusten käytettävissä.

”Maatyöt ja perustukset on tehty ja kattokin on lähes valmis päätalon osalta. Rakennustyöt ovat edenneet hyvin aikataulussa”, sanoo kohteen urakoinnista vastaavan Siklan Perttu Aikkila.

Tulevalla viikolla on vuorossa tukiasuntorivitalon seinäelementtien asennus.

Palvelukodin urakoi Siklatilat Oy ja rakennuttaa Hoivatilat. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo.

”Alue on rauhallinen ja sijaitsee hyvien yhteyksien äärellä, joten palvelukodin ympäristö sopii ihanteellisesti tavoitteeseemme tukea kehitysvammaisten aktiivista ja turvallista elämää omassa kodissa”, sanoo aluejohtaja Erja Kaksonen Attendosta.

Asukkaat tulevat Mikkelistä ja lähikunnista. Attendo on Mikkelin puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat
perttu.aikkila@sikla.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.