Mikkelin Rantakylään uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Mikkelin Ylännetielle tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti, jossa on 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 7 tukiasuntoa pihapiiriin rakentuvassa rivitalossa. Palvelukoti on nimetty Attendo Kaskelaksi ja kiinteistö valmistuu maaliskuun loppuun mennessä. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää Mikkelissä noin 12 uutta työntekijää.

Mikkeliin valmistuu uusi palvelukoti maaliskuussa. Kuva on toimitusten käytettävissä.

”Maatyöt ja perustukset on tehty ja kattokin on lähes valmis päätalon osalta. Rakennustyöt ovat edenneet hyvin aikataulussa”, sanoo kohteen urakoinnista vastaavan Siklan Perttu Aikkila.

Tulevalla viikolla on vuorossa tukiasuntorivitalon seinäelementtien asennus.

Palvelukodin urakoi Siklatilat Oy ja rakennuttaa Hoivatilat. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo.

”Alue on rauhallinen ja sijaitsee hyvien yhteyksien äärellä, joten palvelukodin ympäristö sopii ihanteellisesti tavoitteeseemme tukea kehitysvammaisten aktiivista ja turvallista elämää omassa kodissa”, sanoo aluejohtaja Erja Kaksonen Attendosta.

Asukkaat tulevat Mikkelistä ja lähikunnista. Attendo on Mikkelin puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat
perttu.aikkila@sikla.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.