Mikkelin Rantakylään uusi kehitysvammaisten palvelukoti

Mikkelin Ylännetielle tulee uusi kehitysvammaisten palvelukoti, jossa on 15 tehostetun asumisen paikkaa ja 7 tukiasuntoa pihapiiriin rakentuvassa rivitalossa. Palvelukoti on nimetty Attendo Kaskelaksi ja kiinteistö valmistuu maaliskuun loppuun mennessä. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää Mikkelissä noin 12 uutta työntekijää.

Mikkeliin valmistuu uusi palvelukoti maaliskuussa. Kuva on toimitusten käytettävissä.

”Maatyöt ja perustukset on tehty ja kattokin on lähes valmis päätalon osalta. Rakennustyöt ovat edenneet hyvin aikataulussa”, sanoo kohteen urakoinnista vastaavan Siklan Perttu Aikkila.

Tulevalla viikolla on vuorossa tukiasuntorivitalon seinäelementtien asennus.

Palvelukodin urakoi Siklatilat Oy ja rakennuttaa Hoivatilat. Asukkaiden tarvitsemat tuki- ja asumispalvelut toteuttaa Attendo.

”Alue on rauhallinen ja sijaitsee hyvien yhteyksien äärellä, joten palvelukodin ympäristö sopii ihanteellisesti tavoitteeseemme tukea kehitysvammaisten aktiivista ja turvallista elämää omassa kodissa”, sanoo aluejohtaja Erja Kaksonen Attendosta.

Asukkaat tulevat Mikkelistä ja lähikunnista. Attendo on Mikkelin puitesopimuskumppani.

Erja Kaksonen
aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Perttu Aikkila
myyntipäällikkö, Siklatilat
perttu.aikkila@sikla.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Aino Health yhteistyöhön Attendo Terveyspalveluiden kanssa13.4.2018 14:37Tiedote

Aino Health ja Attendo Terveyspalvelut ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen koskien Ainon työkykyjohtamisen toiminnanohjausjärjestelmää HealthManageria. Ainon HealthManagerin avulla Attendo laajentaa portfoliotaan työkykyjohtamisen järjestelmän osalta. Yhteistyö Attendo Terveyspalveluiden kanssa mahdollistaa Ainolle skaalautumisen ja kasvun kumppaniverkoston avulla. Yhteistyö alkaa huhtikuusta 2018 alkaen.

Nuori, oletko vielä vailla kesätöitä? Attendo palkkaa n.300 nuorta kesätöihin hoivakoteihinsa ympäri Suomen29.3.2018 11:32Tiedote

Vielä ehtii hakea kesätyötä, sillä Attendo haluaa tukea nuorten työllistämistä ja työelämään tutustumista, ja palkkaa nuoria kesätyöntekijöitä hoivakoteihinsa ympäri Suomen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelun kautta. Hakuaika Attendolle on käynnistynyt ja päättyy 15. huhtikuuta. Attendo tarjoaa kesätyöpaikan noin 300 nuorelle. Kesätyötä voivat hakea 15 – 18 -vuotiaat nuoret.