Mikkelin Ristiinan Alko uudistuu

Ristiinan Alkon myymälä uudistetaan. Myymälä on avoinna viimeistä päivää ennen remonttia lauantaina 29. tammikuuta, ja uudistettu myymälä aukeaa jälleen tiistaina 15. helmikuuta.

Ristiinan myymälä palvelee ennen remonttia 29.1. klo 16 saakka, ja aukeaa uudistettuna 15.2. klo 9. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat lähimmät Alkot sijaitsevat Mikkelissä (Graanintie 1 ja Savilahdenkatu 8) sekä Mäntyharjussa (Liiketie 1).

”Uudistus selkeyttää ja raikastaa Ristiinan myymälän ilmettä. Remontoidussa myymälässä on entistäkin helpompaa ja inspiroivampaa asioida. Kokonaisuuden kruunaa kiinnostava valikoima. Toivotamme asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi asioimaan uudistetussa myymälässä”, palvelujohtaja Mika Kauppinen sanoo.

”Myymälämme tila pienenee hieman remontin yhteydessä, mutta asioinnin helpottumisen lisäksi valikoimassa olevien tuotteiden määrä pysyy suunnilleen samana ja yhtä monipuolisena kuin aiemminkin.”

Tuttu henkilökunta palvelee ja auttaa makuparien löytämisessä Ristiinassa jatkossakin.

”Henkilökuntamme on myymälässä asiakkaita varten, ja vinkkaamme mielellämme sopivat juomat erilaisten ruokien pariksi. Myymälästämme panostetaan erityisesti viinivalikoimaan ja meiltä löytyy myös kattava valikoima alkoholittomia vaihtoehtoja. Otamme tuotetoiveita mielellämme vastaan.”, kertoo palvelupäällikkö Riku Hämäläinen.

Monikanavaista palvelua

Ristiinan myymälässä halutaan ottaa huomioon paikallisten valikoimatoiveet mahdollisimman laajasti.

”Myymälämme valikoimassa on miltei 600 tuotetta. Valikoimaa suunnitellessamme kuuntelemme jatkossakin asiakastoiveita varmistaaksemme ajassa elävän valikoiman. Toiveita voi jättää helposti Alkotoiveen muodossa myymälässä tai verkko-osoitteessa alkotoive.fi”, Riku Hämäläinen sanoo.

Alkon myymälöiden valikoima vastaa kattavasti asiakkaiden perustarpeisiin. Verkkokaupasta on tilattavissa koko Alkon kattava yli 11 000 tuotteen valikoima ja tuotteet voi noutaa omasta lähi-Alkosta.

”Verkkokauppa ja digitaaliset palvelumme, kuten Alko-äppi, täydentävät myymälöidemme tarjoamaa palvelua. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkossa myyjän avustuksella”, Mika Kauppinen kertoo.

Juoman pakkausmateriaalilla on merkittävä ilmastovaikutus

Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Mitä kevyempi ja kierrätettävämpi pakkaus on, sitä pienemmät ovat sen ilmastovaikutukset.

Alkon teettämien tutkimusten mukaan viinipakkauksien hiilijalanjäljet suhteessa juomalitraan vaihtelevat suuresti. Suurimmat päästöt ja ilmastovaikutukset juomalitraa kohden ovat lasipullolla ja pienimmät hanapakkauksella. Ilmastovaikutusten kannalta pakkauksen paino ja kokoluokka ovat olennaisia kriteereitä.

Tutkimuksen mukaan pullotetuissa viineissä kaikkein ilmastoystävällisin pakkaustapa on PET-muovipullo. Sen hiilijalanjälki on vain 35 % perinteisen lasipullon hiilijalanjäljestä. Kevyemmän, 420-grammaisen lasipullon ilmastovaikutukset ovat myös perinteistä pulloa pienempiä. Kevyen lasipullon hiilijalanjälki on noin 22 % pienempi perinteiseen lasipulloon verrattuna. Kevyempään lasipulloon pakatut tuotteet löytyvät Alkon valikoimasta Vihreä valinta -merkinnöistä, ympäristövastuullinen pakkaus -symbolin alta.

Palvelujohtaja Mika Kauppinen, p. 040 566 5495, mika.kauppinen@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.