Osuuskunta KPY

Mikko Heinonen Voimatel Oy:n toimitusjohtajaksi

Voimatel Oy:n (”Voimatel”) hallitus on nimittänyt filosofian maisteri Mikko Heinosen yhtiön toimitusjohtajaksi. Heinonen on toiminut Voimatelin väliaikaisena toimitusjohtajana elokuusta 2022 lähtien. Hän on työskennellyt yhtiön palveluksessa vuodesta 2013 alkaen ja toimii tällä hetkellä myös Voimatelin tytäryhtiön OptiWatti Oy:n toimitusjohtajana.
Kuvassa: Mikko Heinonen

”Muutokset toimintaympäristössä ja geopoliittinen tilanne ovat haastaneet Voimatelin liiketoimintaa. Heinonen on väliaikaisena toimitusjohtajana vienyt yhtiötä erittäin hyvin eteenpäin. Hänellä on syvällinen ymmärrys liiketoiminnastamme, erinomaiset johtamistaidot sekä laaja osaaminen, jota tarvitsemme myös jatkossa yhtiön kilpailukyvyn kehittämiseen ja strategian toteuttamiseen nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä”, Voimatelin hallituksen puheenjohtaja Jussi Holopainen kommentoi.

”Minulla on ilo ja kunnia jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä. Olen innoissani päästessäni viemään yhtiön uudelle strategiakaudelle vahvan tiimin kanssa. Lähdemme rakentamaan omistajien kanssa kannattavuutta vahvistavia ratkaisuja. Voimatelin strategian mukaisesti keskitymme kasvun tavoittelemiseen ja edelleen kehittymiseen tietoliikenneverkoissa sekä kannattavuuskehityksen parantamiseen etenkin sähköverkoissa. On mahtavaa olla mukana toteuttamassa strategisen muutoksen onnistunutta läpivientiä,” toimitusjohtaja Mikko Heinonen kommentoi.

Osuuskunta KPY:n kokonaan omistama tytäryhtiö Voimatel on erikoistunut kriittiseen infrastruktuuriin ja energiapalveluihin. Voimatel suunnittelee, rakentaa, ylläpitää sekä operoi sähkö- ja tietoliikenneverkkoja, jotka mahdollistavat yhteiskunnan toiminnan kannalta keskeiset yhteydet, palvelut sekä elämisen vapauden ajasta ja paikasta riippumatta. Voimatelin energiaratkaisut pyrkivät mahdollisimman pieneen ympäristörasitukseen ja edesauttavat hiilineutraalin ympäristön rakentamista.

Voimatelillä on kaksi tytäryhtiötä: OptiWatti Oy Suomessa ja Boftel Estonia OÜ Virossa. Voimatel-konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 133,1 miljoonaa euroa. Voimatel-konsernin palveluksessa työskentelee noin 1 000 työntekijää.

Jussi Holopainen, hallituksen puheenjohtaja, jussi.holopainen@jfp.fi, puh. 040 540 0222
Mikko Heinonen, toimitusjohtaja, mikko.heinonen@voimatel.fi, puh. 044 793 9836

Kuvassa: Mikko Heinonen

Osuuskunta KPY
Viestikatu 7 A
70600 KUOPIO

Vaihde 017 369 7800http://www.kpy.fi

Voimatel lyhyesti:

Voimatel suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää sekä operoi sähkö- ja tietoliikenneverkkoja, jotka mahdollistavat yhteiskunnan toiminnan kannalta keskeiset yhteydet, palvelut sekä elämisen vapauden ajasta ja paikasta riippumatta. Voimatelin energiaratkaisut pyrkivät mahdollisimman pieneen ympäristörasitukseen ja edesauttavat hiilineutraalin ympäristön rakentamista.

Lue lisää julkaisijalta Osuuskunta KPY

KPY-konsernin liiketulos parantui merkittävästi edellisestä vuodesta9.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

KPY-konsernin tilikauden 2023 operatiivinen tulos kehittyi myönteisesti. Konsernin liikevaihto, käyttökate ja liiketulos vahvistuivat edellisvuoteen verrattuna. Tytäryhtiöistä Novapolis ylsi erinomaiseen tulokseen liiketoimintaa kasvattaen ja kannattavuuttaan edelleen vahvistaen. Konsernin painopiste on ollut Novapoliksen aktiivisen kehittämisen ja tuloksen lisäksi Voimatelin ja Enfon kannattavuuden parantamisessa. Strategian mukainen työ kannattavuuden vahvistamiseksi jatkuu.

Osuma Henkilöstöpalvelut nousi henkilöstöalan suurimpien joukkoon21.3.2024 08:51:42 EET | Tiedote

Kuopiossa sijaitseva Osuma Henkilöstöpalvelut on noussut henkilöstöalan 20 suurimman yrityksen joukkoon, sijoittuen suoraan listauksen 17. sijalle. Henkilöstöalan liikevaihdon kehitystä seuraava lista julkaistaan Henkilöstöala Hela ry:n toimesta. Osuman sijoituksen myötä listalla on pitkästä aikaa toimija Itä-Suomesta. Useimmat listalla olevista yrityksistä ovat päätoimipaikaltaan Helsingissä tai Tampereella.

Märit Sareyko Epicalin uudeksi toimitusjohtajaksi20.3.2024 10:16:16 EET | Tiedote

Pohjoismaissa toimiva datakonsultointiyritys Epical saa uuden toimitusjohtajan, kun muun muassa Valtech Nordicsin toimitusjohtajana toiminut ja Stora Enson CIO:n tehtävää aiemmin hoitanut ruotsalainen Märit Sareyko aloittaa uudessa toimessa 1. huhtikuuta. Hän korvaa tehtävää aiemmin hoitaneen Mikko Valorinnan. Sareyko tuo Epicaliin osaamista muutosjohtamisesta ja syvällistä ymmärrystä pohjoismaisesta IT-markkinasta. Hän lähtee kehittämään yrityksen tuottavuutta sekä ylläpitämään Epicalin erinomaista asiakastyytyväisyyttä.