MTL ryMTL ry

Mikko Koskisesta markkinointihenkisin insinööri 2017

Jaa

Kyrö Distilleryn brändijohtaja, diplomi-insinööri Mikko Koskinen on valittu Markkinointihenkisin insinööri 2017 -kilpailun voittajaksi. Koskisen näytöt tuotekehityksessä, kuluttajatuotebisneksen kansainvälistämisessä ja erottuvan brändin luomisessa ovat vahvat.

Kyrö Distilleryn brändijohtaja, diplomi-insinööri Mikko Koskinen on persoona, joka uskaltaa unelmoida suuresti. Hänen johdollaan Kyröstä on tullut kokonaisvaltaisen markkinointiajattelun tyylipuhdas esimerkki. Tuote on rakennettu tinkimättömästi ja viety kansainvälisille markkinoille. Hinnoittelussa on uskaltauduttu premium-kategoriaan ja brändi erotettu kilpailijoista väkevän tarinan voimin.

Muutamassa vuodessa saavutettu kansainvälinen menestys haastavassa kuluttajatuotebisneksessä ei ole Suomessa tavanomaista. Koskisen panos kaikissa markkinointiin liittyvissä valinnoissa on ollut merkittävä. Ja mikä on se Mikon ja Kyrö Distilleryn iso unelma? Olla maailman paras siinä mitä tekee.  Se on osin jo saavutettu.

- Meillä on Suomessa hyvät innovointikyvyt ja korkeatasoinen osaaminen. Tarvitsemme lisää markkinointitaitoja, jotta voimme hyödyntää osaamisemme kansainvälisesti menestyväksi bisnekseksi. Mikko Koskinen ja hänen työnsä on loistava esimerkki siitä, miten insinööri- ja markkinointiosaamista yhdistämällä saadaan tuloksia aikaiseksi, sanoo kilpailun päätuomari, ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Kai Mykkänen.

Palkintorahan 10 000 euroa lahjoittaa Teknologiateollisuus ry.

Tuomariston muut jäsenet olivat päätoimittaja Jyrki Alkio (Tekniikka & Talous) hallituksen puheenjohtaja Aaro Cantell (Normet), toimitusjohtaja Eeva Kalli (Miltton Networks), hallituksen puheenjohtaja Päivi Leiwo (Oilon), toimitusjohtaja Kaija Pohjala (Cocomms), toimitusjohtaja Miska Rajasuo (BobTheRobot), ja hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm (Robit).

Kilpailun loppusuoralle valittiin viisi henkilöä: Jari Innanen; osastonjohtaja, Granlund Mission Critical, Sami Kokkonen; toimitusjohtaja, Fira Palvelut, Mikko Koskinen; brändijohtaja, Kyrö Distillery Company, Jani Lehikoinen; markkinointi- ja kehitysjohtaja Hydroline, Markus Ojala; Chief Data Scientist, Smartly.io.

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjesti Markkinointihenkisin insinööri -kilpailun neljännen kerran yhteistyössä Teknologiateollisuuden ja Alma Talentin kanssa. Kilpailulla halutaan tuoda esiin markkinoinnin merkitystä yrityksen kilpailukykytekijänä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, 0400 484 693

Linkit

Tietoja julkaisijasta

MTL ry
MTL ry
Eteläranta 10
00130 HELSINKI

info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi

MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten liitto. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta MTL ry

Suomi 100 on Vuoden viestintätyö – SEK ja valtioneuvoston kanslia tekivät vuosisadan keikan14.6.2018 20:30Tiedote

Suomi 100 – vuosisadan keikka, tekijöinä SEK ja valtioneuvoston kanslia/Suomi 100 nappasivat arvokkaimman Vuoden viestintätyö -palkinnon MTL:n Finnish Comms Awards -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistoksi valittiin Ellun Kanat, Vuoden spokespersonin tittelin vei Suomi 100 -kampanjan evankelistaksi noussut Pekka Timonen. SEKin Essi Orama on vuoden viestintäkonsultti ja kilpailun paras pitchaaja oli Ellun kanojen Sara Lindström.

MTL:n tavoitteena nolla tapausta seksuaalisessa häirinnässä22.2.2018 09:30Tiedote

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n jäsenyrityksissä kukaan ei ole kokenut fyysistä seksuaalista häirintää viimeisen kahden vuoden aikana. Verbaalista häirintää oli kokenut viisi prosenttia. Liiton tavoite on, että seksuaalisen häirinnän tapauksia on sen jäsenyrityksissä nolla kappaletta. Tiedot selviävät Procom – Viestinnän ammattilaiset ry:n, Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n ja Suomen Journalistiliitto ry:n teettämästä tutkimuksesta.

MTL:n uusi viestintäkilpailu palkitsee asiakaskokemuksesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä16.2.2018 10:20Tiedote

MTL Communications Awards -viestintäkilpailu uudistuu ja uudeksi nimeksi tulee Finnish Comms Awards. Viestintätöiden arvioinnissa painotetaan erityisesti asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyötä, asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä sekä pitkäjänteistä toimintaa kumppaneina. Uudistuneen kilpailun päätuomariksi on kutsuttu Christina Forsgård Netprofile Finlandista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme