Mikko Vänttinen Finnveran Itä-Suomen aluejohtajaksi

6.6.2017 09:03 | Finnvera Oyj

Mikko Vänttinen on nimitetty Finnveran Itä-Suomen aluejohtajaksi 1.8.2017 alkaen.

Vänttinen siirtyy Finnveraan Danske Bankin Savo-Karjalan alueen finanssikeskuksen johtajan tehtävästä. Hän on toiminut pitkään pk-yritysten parissa alueella.

Finnveran Itä-Suomen alueeseen kuuluvat Kuopion, Jyväskylän, Joensuun ja Mikkelin toimipisteet. Finnvera palvelee yrityksiä koko Suomessa viidellä toimialueella.

Tarja Svartström, viestintäjohtaja, Finnvera, puh. 029 460 2424

Satakunnan vientiyritykset panostavat kansainvälistymiseen ja innovaatioihin – viennin arvon odotetaan kasvavan21.8.2017 12:19Tiedote

Satakunnan pk-vientiyritykset hakevat kuluvana vuonna voimakasta kasvua. Yli 40 prosenttia maakunnan kansainvälisillä markkinoilla toimivista yrityksistä aikoo kasvattaa panostuksiaan kansainvälistymiseen. Noin puolet yrityksistä puolestaan kertoo innovaatiosatsaustensa kasvavan. Satakunnassa toimivista pk-yrityksistä hieman vajaat 40 prosenttia ilmoittaa toimivansa ensisijaisesti kansainvälisillä markkinoilla. Tämä käy ilmi Pk-yritysbarometrista.

Finnvera: Investointien osuus pk-yritysten rahoituksesta kasvussa alkuvuonna18.8.2017 09:03Tiedote

Suomen talouden hyvä vire näkyi alkuvuonna pk- ja midcap-yritysten rahoituksen kysynnässä, joka oli tammi–kesäkuussa hieman edellisvuotta korkeammalla tasolla. Pk-yritykset ovat myös hieman aiempaa rohkeampia investoimaan ja hakemaan kasvua. Tämä näkyy Finnveran pk-rahoituksen tammi-kesäkuun tilastoissa. Pk- ja midcap-rahoitus on painottunut edelleen käyttöpääomaan, mutta positiivisena ilmiönä näkyy rahoituksen aiempaa parempi kohdentuminen investointeihin ja kasvuyrityksiin. Finnvera julkisti puolivuosikatsauksensa torstaina 17.8.2017.

Half-Year Report of the Finnvera Group for 1 January–30 June 2017 - Rising export industry orders have increased demand for Finnvera’s export financing17.8.2017 16:02Tiedote

The upturn in the Finnish economy and the rise in export industry orders have increased the demand for Finnvera’s export credit guarantees and export credits. The ceilings for Finnvera’s export credit guarantees and the authorisation to finance export credits were raised from the start of 2017 to help the company meet the increased demand especially in ship financing. Raising the ceilings for Finnvera’s and export credits proved useful during the first half of the year. The higher ceilings were really needed, not only for securing new large orders but also, for instance, in the telecommunications sector. Demand for SME and midcap financing remained steadier during the first half of the year. The Group’s financial performance was strong in the first six months of the year. The profit was EUR 57 million (-7 million).

Finnvera-konsernin puolivuosikatsaus 1.1.–30.6.2017 - Vientiteollisuuden tilausten kasvu on lisännyt Finnveran viennin rahoituksen kysyntää17.8.2017 16:00Tiedote

Suomen talouden piristyminen ja vientiteollisuuden tilausten kasvu on lisännyt Finnveran vientitakuiden ja -luottojen kysyntää. Finnveran vientitakuuvaltuutta ja vientiluottojen rahoitusvaltuutta korotettiin vuoden 2017 alusta, jotta yhtiö pystyy vastaamaan erityisesti alusrahoituksen kasvaneeseen kysyntään. Finnveran vientitakuiden ja -luottojen enimmäismäärien nosto osoitti alkuvuonna tarpeellisuutensa. Korotettuja valtuuksia tarvittiin uusien suurten tilausten varmistamiseksi myös muun muassateletoimialalla. Pk- ja midcap-rahoituksen kysyntä oli alkuvuonna tasaisempaa. Konsernin alkuvuoden tulos oli vahva. Tulos oli voitollinen 57 miljoonaa euroa (-7).

PK-vientiyritykset uskovat viennin arvon kasvuun tänä vuonna – Finnvera vauhdittaa pienten vientikauppojen rahoitusta uudella tuotteella19.6.2017 10:56Tiedote

Puolet suomalaisista pk-vientiyrityksistä uskoo vientikauppansa arvon kasvavan tänä vuonna. Yhtä moni yritys lisää myös panostuksia kansainvälistymiseen. Tämä käy ilmi kevään Pk-yritysbarometristä, johon vastanneista noin 4 800 yrityksestä yli tuhat toimii kansainvälisillä markkinoilla. Vientiyrityksillä on kuitenkin edelleen haasteita pienten vientikauppojen rahoituksen järjestämisessä ja viennin riskeiltä suojautumisessa. Rahoituksen vauhdittamiseksi Finnvera on tuonut markkinoille uuden laskusaatavatakuun vuosi sitten lanseerattujen vekselitakuun ja vientisaatavaluoton lisäksi.

Savon vientiyritykset lisäävät panostuksia kansainvälistymiseen ja innovaatioihin – viennin arvon odotetaan kasvavan30.5.2017 09:02Tiedote

Savon pk-vientiyritykset hakevat kuluvana vuonna voimakasta kasvua. Lähes puolet maakunnan kansainvälisillä markkinoilla toimivista yrityksistä aikoo kasvattaa panostuksiaan kansainvälistymiseen. Lisäksi selvästi yli puolet yrityksistä kertoo innovaatiosatsaustensa kasvavan. Pohjois-Savossa toimivista pk-yrityksistä hieman alle puolet ilmoittaa toimivansa ensisijaisesti kansainvälisillä markkinoilla. Tämä käy ilmi keväällä julkaistusta Pk-yritysbarometrista.