Mikromuovit – mistä on kyse? Paikallisia ratkaisuja globaaliin ongelmaan

Mikromuovit ja niiden kulkeutuminen ympäristöön puhuttavat laajasti. Mitä on tehty ja mitä voidaan tehdä ongelman suhteen?

Muoviteollisuus ry yhdessä Kemianteollisuus ry:n muiden toimialajärjestöjen kanssa kutsuu teidät mediatapaamiseen kuulemaan teollisuuden näkemyksistä ja ratkaisuista torstaina 18.1.2018 klo 9-11 osoitteessa Eteläranta 10, Neuvottelukeskus, Helsinki.

Tilaisuudessa nautitaan kevyt aamiainen.

Ohjelma:
Toimitusjohtaja Vesa Kärhä, Muoviteollisuus ry: Mistä puhumme kun puhumme mikromuoveista?
Kosmetiikka – Sari Karjomaa, Teknokemian Yhdistys ry
Autonrenkaat – Sami Nikander, Kumiteollisuus ry
Maalit – Eliisa Irpola, Väriteollisuusyhdistys ry

Ilmoittautumiset ke 17.1.2018 klo 14.00 mennessä: Kemianteollisuus ry, Matti Laurila, puh. 040 5010521, matti.laurila@kemianteollisuus.fi

Hiilineutraali kemia 2045 − Suomen kemianteollisuus asetti itselleen kovan tavoitteen25.1.2019 06:30:21Tiedote

Kemianteollisuus lähtee tavoittelemaan alan hiilineutraalisuutta Suomessa vuoteen 2045 mennessä. Kemianteollisuus ry:n hallituksen 24.1.2019 linjaaman tahtotilan mukaisesti ryhdymme toimenpiteisiin tavoitteen saavuttamiseksi. Käytännön kehitystyö on sidottu kemianteollisuuden omaehtoiseen Responsible Care -vastuullisuusohjelmaan, jonka tuloksista on jo entuudestaan vaikuttavaa näyttöä.

Matti Lehmuksesta Kemianteollisuuden uusi puheenjohtaja20.11.2018 15:23:39Tiedote

Kemianteollisuus ry:n syyskokous valitsi tiistaina 20.11.2018 uuden puheenjohtajan ja hallituksen vuodelle 2019. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Neste Oyj:n liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus. Kemianteollisuus ry:n nykyinen puheenjohtaja ja Kemira Oyj:n toimitusjohtaja Jari Rosendal siirtyy varapuheenjohtajaksi. Lisäksi varapuheenjohtajina jatkavat Pipelife Finland Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Kedonpää ja Nokian Renkaat Oyj:n toimitusjohtaja Hille Korhonen.