Mikromuovit – mistä on kyse? Paikallisia ratkaisuja globaaliin ongelmaan

Mikromuovit ja niiden kulkeutuminen ympäristöön puhuttavat laajasti. Mitä on tehty ja mitä voidaan tehdä ongelman suhteen?

Muoviteollisuus ry yhdessä Kemianteollisuus ry:n muiden toimialajärjestöjen kanssa kutsuu teidät mediatapaamiseen kuulemaan teollisuuden näkemyksistä ja ratkaisuista torstaina 18.1.2018 klo 9-11 osoitteessa Eteläranta 10, Neuvottelukeskus, Helsinki.

Tilaisuudessa nautitaan kevyt aamiainen.

Ohjelma:
Toimitusjohtaja Vesa Kärhä, Muoviteollisuus ry: Mistä puhumme kun puhumme mikromuoveista?
Kosmetiikka – Sari Karjomaa, Teknokemian Yhdistys ry
Autonrenkaat – Sami Nikander, Kumiteollisuus ry
Maalit – Eliisa Irpola, Väriteollisuusyhdistys ry

Ilmoittautumiset ke 17.1.2018 klo 14.00 mennessä: Kemianteollisuus ry, Matti Laurila, puh. 040 5010521, matti.laurila@kemianteollisuus.fi

Tehtaita kiinni, vienti pysäytetään: työtaisteluista mittavat menetykset26.1.2018 14:51Tiedote

Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry, Teknologiateollisuus ry: Suomen kolme keskeistä vientialaa − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − pitävät erittäin valitettavana, että tehtaita suljetaan laajasti sekä vienti ja tuonti pysäytetään ensi viikolla poliittisilla mielenosoituslakoilla. Yritykset joutuvat kärsijöiksi lakoissa, joilla protestoidaan muun muassa eduskunnan päättämää työttömyysturvan aktiivimallia. Lakoista aiheutuu merkittävät menetykset.