Miljoonan latauksen raja rikkoutui HSL:n mobiililippusovelluksessa

HSL:n mobiililippusovelluksen miljoonan sovelluslatauksen raja rikkoutui äitienpäivänä. Myös sovelluksella ostettujen lippujen myynti on kasvanut harppauksin viimeisen vuoden aikana. Suosiota on vauhdittanut mobiililippujen hinnanalennus vuodenvaihteessa. Tällä hetkellä sovelluksella ostetaan 50 000-60 000 lippua päivittäin.

”Kiitos asiakkaillemme, jotka ovat ottaneet mobiililiput omikseen. Tuotevalikoimaa on kasvatettu ja sovelluksen toiminnallisuutta kehitetty yhdessä aktiivisten asiakkaiden kanssa. Uusien mobiililippuasiakkaiden määrä kasvaa noin 45 000:lla kuukaudessa”, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija  Satu Rönnqvist kiittää.

Huhtikuussa 2018 sovelluksella tilattiin lähes 1,5 miljoonaa lippua kuukauden aikana. Keskimääräinen päivämyynti oli 48 000 lippua. Vilkkainta myynti on  perjantaisin, jolloin lippujen tilaus nousee 60 000 kappaleen tietämille.

Tällä hetkellä sovelluksella voi ostaa aikuisten ja lasten kerta- ja vuorokausilippuja. Vielä alkukesästä HSL tuo mobiiliin myös kausiominaisuuden.

Mobiililipun vaiheita

Mobiililippusovellus tuli käyttöön loppuvuodesta 2015. Aluksi myynnissä oli ainoastaan aikuisten kertalippuja mobiilimaksulla. Loppuvuodesta 2016 maksutavaksi liitettiin maksukortit puhelinlaskun lisäksi, mikä oli erittäin odotettu maksutapa ja se mahdollisti lippujen ostamisen myös työsuhdepuhelimilla. Vuoden 2016 lopussa sovelluslatauksia oli noin 250 000. Sovellus palkittiin myös Slushin Paras Mobiilipavelu –kilpailussa parhaimpana maksusovelluksena.

Vuonna 2017 mobiililiput täydentyivät lastenlipuilla , joista vanhemmilta oli tullut runsaasti toivomusaloitteita HSL:lle. Mobiililipun käyttämistä kehitettiin myös matkailijaystävällisemmäksisiten, että lippu pysyy voimassa myös ilman verkkoyhteyttä. Muun muassa matkailijoiden tarpeisiin soveltuvia vuorokausilippuja on saatavilla sekä lapsille että aikuisille.  Vuoden 2017 lopussa sovelluslatauksia oli noin 820 000 kappaletta.

Lisätietoja: johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, puh. 050 572 9490, asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440

Joukkoliikenteessä on maanantaina 16.7. laajoja häiriöitä koko päivän - suosi metroa, lähijunia, kävelyä ja pyöräilyä14.7.2018 14:14Tiedote

Helsingin seudun joukkoliikenteessä on laajoja häiriöitä sunnuntaina 15.7. ja maanantaina 16.7. Yhdysvaltojen ja Venäjän presidenttien tapaamisen johdosta. Eniten häiriöitä ja pitkiä katkoja joukkoliikenteessä on maanantaina kello 11:n ja 20:n välillä. Raitiovaunuliikenne pysähtyy maanantaina kokonaan koko kaupungissa useaan otteeseen. Pääväyliä voidaan sulkea liikenteeltä autosaattueiden takia ja tällöin muu liikenne tyhjennetään saattueiden reiteiltä. Useilla busseilla on poikkeusreittejä sulkujen aikana ja sulut aiheuttavat merkittäviä myöhästymisiä ja poikkeuksia bussiliikenteeseen koko seudulla. Suomenlinnan lautta ei liikennöi maanantaina. Lauttaa korvaa huoltolautta, joka liikennöi Katajanokalle. Myös mielenosoitukset aiheuttavat poikkeuksia ja myöhästymisiä. Liikkumisessa kannattaa suosia kävelyä, pyöräilyä, metroa ja lähijunia. Metrot ja lähijunat liikennöivät sunnuntaina ja maanantaina pääosin normaalisti. Liikkumiseen kannattaa varata merkittävästi normaalia enemmän aikaa!

Major disruptions to I, P, L and A trains from 18 July -4 August - some trains will not run between Helsinki and Pasila during the daytime11.7.2018 13:57Tiedote

The second phase of the Helsinki rail yard improvement project will affect HSL’s commuter train services 18 July-4 August. The works will affect I, P, L and A trains. Some trains will not run between Helsinki and Pasila during the daytime. In addition, A and L trains will not stop at Ilmala. There will be changes to departure tracks at Pasila station and passengers are advised to check their platform at the station. Night services, other commuter trains and long-distance trains will run as usual.

Betydande ändringar gällande I-, P-, L- och A-tågen 18.7-4.8. - vissa tåg kör inte dagtid mellan Helsingfors och Böle11.7.2018 13:56Tiedote

Den andra etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 18.7-4.8. Arbetet orsakar ändringar gällande I-, P-, L- och A-tågen. Vissa tåg kör inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. A- och L-tågen stannar inte alls i Ilmala. Det kan också förekomma ändringar i avgångsspåren i Böle, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen kör som vanligt.

Uusia muutoksia lähijunaliikenteessä 18.7.-4.8. - osa junista ei liikennöi Helsingin ja Pasilan välillä päiväsaikaan11.7.2018 13:55Tiedote

Helsingin ratapihan toisen vaiheen parannustyöt vaikuttavat HSL:n lähijunaliikenteeseen 18.7.-4.8. Työt aiheuttavat poikkeuksia I, P, L ja A-junille. Osa junista ei kulje päiväsaikaan Helsingin ja Pasilan välillä. Lisäksi A- ja L-junat eivät pysähdy lainkaan Ilmalassa. Pasilan lähtöraiteilla on poikkeuksia, joten laituri kannattaa tarkistaa aina junaa valitessa. Yöliikenne, muut lähijunat ja kaukoliikenteen junat kulkevat normaalisti.