Miljoonan latauksen raja rikkoutui HSL:n mobiililippusovelluksessa

HSL:n mobiililippusovelluksen miljoonan sovelluslatauksen raja rikkoutui äitienpäivänä. Myös sovelluksella ostettujen lippujen myynti on kasvanut harppauksin viimeisen vuoden aikana. Suosiota on vauhdittanut mobiililippujen hinnanalennus vuodenvaihteessa. Tällä hetkellä sovelluksella ostetaan 50 000-60 000 lippua päivittäin.

”Kiitos asiakkaillemme, jotka ovat ottaneet mobiililiput omikseen. Tuotevalikoimaa on kasvatettu ja sovelluksen toiminnallisuutta kehitetty yhdessä aktiivisten asiakkaiden kanssa. Uusien mobiililippuasiakkaiden määrä kasvaa noin 45 000:lla kuukaudessa”, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija  Satu Rönnqvist kiittää.

Huhtikuussa 2018 sovelluksella tilattiin lähes 1,5 miljoonaa lippua kuukauden aikana. Keskimääräinen päivämyynti oli 48 000 lippua. Vilkkainta myynti on  perjantaisin, jolloin lippujen tilaus nousee 60 000 kappaleen tietämille.

Tällä hetkellä sovelluksella voi ostaa aikuisten ja lasten kerta- ja vuorokausilippuja. Vielä alkukesästä HSL tuo mobiiliin myös kausiominaisuuden.

Mobiililipun vaiheita

Mobiililippusovellus tuli käyttöön loppuvuodesta 2015. Aluksi myynnissä oli ainoastaan aikuisten kertalippuja mobiilimaksulla. Loppuvuodesta 2016 maksutavaksi liitettiin maksukortit puhelinlaskun lisäksi, mikä oli erittäin odotettu maksutapa ja se mahdollisti lippujen ostamisen myös työsuhdepuhelimilla. Vuoden 2016 lopussa sovelluslatauksia oli noin 250 000. Sovellus palkittiin myös Slushin Paras Mobiilipavelu –kilpailussa parhaimpana maksusovelluksena.

Vuonna 2017 mobiililiput täydentyivät lastenlipuilla , joista vanhemmilta oli tullut runsaasti toivomusaloitteita HSL:lle. Mobiililipun käyttämistä kehitettiin myös matkailijaystävällisemmäksisiten, että lippu pysyy voimassa myös ilman verkkoyhteyttä. Muun muassa matkailijoiden tarpeisiin soveltuvia vuorokausilippuja on saatavilla sekä lapsille että aikuisille.  Vuoden 2017 lopussa sovelluslatauksia oli noin 820 000 kappaletta.

Lisätietoja: johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, puh. 050 572 9490, asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440

Förbättringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt på måndag 4.314.2.2019 14:45:00Tiedote

Det sker ändringar i tidtabellerna och rutterna i Kyrkslätt den 4 mars. HRT har planerat förändringarna i tätt samarbete med Kyrkslätt kommun och invånare. Det viktigaste syftet med förändringarna är att snabba upp resorna mellan Kyrkslätt och Mattby.Tack vare förändringarna blir restiderna under rusningstider kortare från Kantvik och Kolsarby till Gesterby samt också från Kantvik till Mattby.Restiden från Kantvik och Obbnäs till Mattby utanför rusningstider förkortas med 20 minuter. Också servicenivån för busslinjerna från Kantvik, centrum, Hindersby och Tolls till Mattby förbättras på vardagar i dagtid och på kvällar samt under veckosluten i dagtid.Tack vare den förbättrade servicen på linje 173Z finns det busstrafik i Tolls även i fortsättningen under lågtid.Resorna från Kantvik ock Kolsarby till Ravals och Lindal blir med byte. Ändringen påverkar linjerna 171, 172, 172V, 173, 173N, 174Z, 902, 902K och 903.Tidtabellerna för linjerna 173K och 173N samt linjer som går från Kyrkslätt t

Parannuksia Kirkkonummen suunnan linjojen aikatauluihin ja reitteihin maanantaista 4.3. alkaen14.2.2019 14:45:00Tiedote