Miljoonien kilometrien edestä lisää puhdasta energiaa Etelä-Suomen liikenteeseen: Tervetuloa Vantaan kaasutankkausasemien avajaisiin!

Gasumin tankkausasemaverkostoa on laajennettu tänä vuonna jo neljällä uudella asemalla ympäri Suomen. Vantaalle avatut uudet asemat tuovat liikenteeseen vuodessa jopa miljoonien kilometrien edestä puhdasta energiaa.

Tuupakantielle syksyllä avattava tankkausasema palvelee sekä kevyttä että raskasta liikennettä. Asemalta voi tankata paineistettu bio- ja maakaasua polttoaineeksi henkilö-, jakelu-, jäteautoihin ja busseihin. Nesteytetty maakaasu soveltuu raskaan liikenteen ajoneuvoihin. Petikon asemalta voi jo nyt tankata paineistettua bio- ja maakaasua.

Kutsumme Sinut asemien avajaisiin maanantaina 2.10. kello 9.00 Vantaan Aviapolikselle, Teknobulevardi 3-5.

Tilaisuudessa puheenvuoron pitävät muun muassa Gasumin toimitusjohtaja Johanna Lamminen, Vantaan kaupungin ympäristöjohtaja Katariina Rautalahti, Containershipin Head of Land Operations Janne Ritakoski ja Helkama-Auton myynti- ja kenttäjohtaja Kimmo Vainio.

Aika: Maanantai 2.10. klo 09.00

Paikka: Technopolis Aviapolis, Teknobulevardi 3-5, Vantaa.

Ajo-ohjeet Aviapolikselle. Pysäköintikoodi on 6274.

Tervetuloa!

Ilmoittauduthan avajaisiin 27.9. mennessä viestintäpäällikkö Anna Ailiolle (etunimi.sukunimi@gasum.fi).

Gasum on saanut Verkkojen Eurooppa (Connecting Europe Facility) -tukea neljän LNG/LCNG -tankkausasemaverkoston toteutukseen erityisesti raskaalle liikenteelle Jyväskylään, Helsinkiin, Vantaalle ja Turkuun.

Anna Ailio, viestintäpäällikkö, Gasum
etunimi.sukunimi@gasum.fi

Energiayhtiö Gasum on suomalainen kaasualan (maa- ja biokaasu) asiantuntija, joka rakentaa siltaa kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa maalla ja merellä. Yhtiö edistää kestävän energiatalouden syntyä lisäämällä biokaasun tarjontaa, kehittämällä pohjoismaista kaasuekosysteemiä ja huolehtimalla kaasun hintakilpailukyvystä. Yhtiö tuo Suomeen maakaasua, tuottaa ja jalostaa biokaasua Suomessa ja Ruotsissa sekä siirtää ja toimittaa niitä energiantuotantoon, teollisuudelle, kotitalouksille ja maa- ja meriliikenteelle. Gasum on Pohjoismaiden johtava biokaasun tarjoaja. Gasumin tytäryhtiö Skangas on nesteytetyn maakaasun (LNG) johtava pohjoismainen osaaja, joka jatkaa LNG:n aseman ja infrastruktuurin vahvistamista ja uusien kaasuratkaisuiden hyödyntämistä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Gasum-konsernissa työskentelee noin 400 henkeä, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 843 milj. euroa. www.gasum.fi