Minkälaisia ovat meriteollisuuden tulevaisuuden tarpeet? Navigate 2020 teemoina vihreä merenkulku ja tulevaisuuden osaaminen

Tiedote 23.4.2019. Mitä osaamista tarvitaan ja mitkä ovat koulutus- ja rekrytarpeet tulevaisuuden meriteollisuudessa? Muun muassa näihin kysymyksiin saadaan vastauksia Navigate 2020 -tapahtumassa Turun Messukeskuksessa 22.-23.1.

Turun Messukeskus Oy/Navigate logo

Navigate on meriteollisuuden ja logistiikka-alan kansainvälinen kohtaamispaikka, joka tarjoaa osallistujille mm. mahdollisuuden verkostoitua, luoda uusia kontakteja ja vahvistaa jo olemassa olevia.

Navigate kokoaa saman katon alle yli 200 yritystä, joiden tuotteisiin ja palveluihin vierailijoiden on mahdollista tutustua. Tapahtuma järjestettiin viimeksi vuonna 2018.

Opiskelijat tutkivat tulevaisuuden kansainvälisiä koulutustarpeita

Navigate 2020 tuo keskusteluun toimialalle ajankohtaisia ja keskeisiä aiheita, kuten digitalisaation, vihreän merenkulun ja meriteollisuuden ja tulevaisuuden osaamistarpeen. Mukana on ensimmäistä kertaa kansainvälisen yritys- ja opiskelijakilpailun, Intelligence Hunt -projektin finaali.

SeaFocus ja Navigate 2020 ovat juuri solmineet yhteistyökumppanuuden luodakseen meriteollisuutta houkuttelevan, ammatillisesti ja sisällöllisesti korkealaatuisen konferenssin osaksi tapahtumaa.

Intelligence Hunt 5 -projektiin osallistuu ympäri maailmaa koottu opiskelijatiimi, joka tutkii kuinka koulutustarjonta ja yliopisto-opinnot Euroopan eri maissa pystyvät vastaamaan seuraavan kymmenen vuoden rekrytointitarpeisiin meriteollisuuden alalla. Otsikkona tapahtumassa on Maritime 4.0 -  Management and Monetizing the Employment Shift,  jonka alla opiskelijat pohtivat sukupuolten tasa-arvoa, demografiaa, kaupan rakennemuutoksia sekä ympäristöasioita koulutustarpeeseen vaikuttavina tekijöinä.

www.navigate.fi

projektijohtaja Krista Ahonen
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskus Oy/Navigate logo
Turun Messukeskus Oy/Navigate 2018 tapahtumakuvia.
Turun Messukeskus Oy/Navigate 2018 tapahtumakuvia.

Kutsu ja tiedote: Kansainväliset terveydenhuollon tekoälyasiantuntijat kokoontuvat Turussa - Life Science Live -tapahtuma 15.-16.5.2.5.2019 10:51:06 EESTKutsu

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa 15.-16. toukokuuta 2019 Turun Messukeskuksessa. Tapahtuman keskeisin teema on tekoäly ja sen sovellukset terveydenhuollossa, lääkekehityksessä ja biotekniikassa. Tapahtuma yhdistää lääketieteen ja terveydenhoidon alan tiedeyhteisöt ja liike-elämän ammattilaiset. Life Science Live -tapahtuman tuottamisesta vastaavat yhdessä Turun Messukeskuksen kanssa Turun yliopisto, Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Mukana tapahtumassa ovat myös mm. Bayer, Sitra ja PerkinElmer. Toisen tapahtumapäivän lopuksi myös suuri yleisö pääsee tutustumaan alaan, sillä tapahtumaan on avoimet ovet kello 14-18. Tuolloin voi tutustua mm. Turun yliopistoon tutkimustyöhön.

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja, tarinaa yrittämisestä ja työnhausta tulevaisuudessa8.4.2019 11:32:17 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa ja töitä tarjoavia yrityksiä on mukana noin 40. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy.