Minna Ahtiainen STTK:n edunvalvonnasta vastaavaksi johtajaksi

Tiedote

Oikeustieteen kandidaatti Minna Ahtiainen on valittu STTK:n edunvalvonnasta vastaavaksi johtajaksi.

Ahtiainen (46) työskentelee tällä hetkellä STTK-laisen Ammattiliitto Union toiminnanjohtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt muun muassa Ammattiliitto Nousun toiminnanjohtajana ja juristina eri ammattiliitoissa.

Valinnan teki STTK:n hallitus tänään. Ahtiainen aloittaa tehtävässään keväällä.

Lisätietoja:

Minna Ahtiainen, puhelin 050 387 7030.
STTK:n puheenjohtaja Antti Palola, puhelin 040 509 6030.

STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 13 jäsenliittoa ja noin 500 000 jäsentä.

STTK-Opiskelijat: Valtakunnallinen kesätyöseteli helpottaisi nuorten pääsyä työelämään17.2.2021 10:03:42 EETTiedote

Eilen (16.2.) julkaistun Nuorisotutkimusseuran kyselytutkimuksen mukaan 15–25-vuotiaiden tyytyväisyys omaan elämäänsä on vuoden 2020 aikana tehnyt mittaushistorian suurimman sukelluksen. Vastaavasti nuorten kesätyöpaikkojen tarjonta lähes puolittui, opiskelijoiden työssäoppimis- ja työharjoittelupaikkojen löytäminen vaikeutui ja esimerkiksi ammatillisen koulutuksen keskeyttäneiden määrä kääntyi nousuun.

STTK: Uusi perhevapaamalli kohtelee yhdenvertaisesti monimuotoisia perheitä, jatkossa mallia joustavoitettava16.2.2021 10:33:22 EETTiedote

Tiedote Sosiaali- ja terveysministeriön tänään julkistama malli uudeksi perhevapaajärjestelmäksi on STTK:n mielestä askel oikeaan suuntaan. - Äidit pitävät tällä hetkellä valtaosan perhevapaista ja varsinkin pitkistä. Toivottavasti uusi malli johtaa siihen, että perhevapaat jakautuisivat nykyistä tasaisemmin vanhempien kesken. On tärkeää, että isille kiintiöityä vapaata on uudessa mallissa pidennetty merkittävästi ja että monimuotoisia perheitä kohdellaan jatkossa yhdenvertaisesti, STTK:n neuvottelijana työryhmässä ollut juristi Anja Lahermaa toteaa. Uuden perhevapaajärjestelmän on määrä astua voimaan 1. elokuuta ensi vuonna. - Uudesta mallista on tiedotettava laajasti, jotta vanhemmat, työntekijät ja työnantajat olisivat tietoisia sen sisällöstä ja mahdollisuuksista. Lainsäädännön rinnalla tarvitaan myönteistä perheystävällistä asennetta, jotta uutta järjestelmää voidaan hyödyntää täysillä. Uuden järjestelmän toimivuutta käytännössä on seurattava tarkasti ja tarvittaessa oltava valmii