Minna Helle ja Esa Neuvonen Elon hallitukseen vuoden alusta

Elon hallintoneuvosto teki 20.11.2018 kokouksessaan henkilövalintoja yhtiön hallintoelimiin.

Hallituksen varsinaiseksi jäseneksi Eeva-Liisa Inkeroisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin Teknologiateollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Minna Helle.

Hallituksen varajäseneksi Daniela Yrjö-Koskisen tilalle 1.1.2019 alkaen valittiin YIT Oyj:n toimitiloista ja kiinteistöistä vastaava liiketoiminta-aluejohtaja Esa Neuvonen. Molempien kausi kestää 31.12.2019 asti.

”Kiitän koko hallintoneuvoston puolesta Eeva-Liisa Inkeroista hänen noin kahden vuosikymmenen panostuksestaan Elon ja sen edeltäjäyhtiön hallituksissa”, sanoo Elon hallintoneuvoston puheenjohtaja Klaus Saarikallio. ”Tuona aikana hän on antanut Elolle korvaamatonta näkemystä, jonka ansiosta yhtiö on voinut kasvaa ja kehittyä. Nyt valittujen uusien jäsenten aiempi kokemus ja osaaminen tukevat hallituksen monimuotoisuutta.”

”Odotan todella innostuneena Elon hallitustyöskentelyä. Työeläketurvan vastuullinen hoitaminen on keskeinen osa suomalaista sosiaaliturvaa. Aion paneutua tulevaan tehtävääni huolella”, Minna Helle toteaa.

”Olen erittäin innostunut mahdollisuudesta osallistua Elon hallitustyöskentelyyn ja olla osana Elon edistyksellistä tiimiä. 5-vuotias Elo on merkittävä toimija Suomessa. Vastaahan se yli 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä”, sanoo Esa Neuvonen.

Elon hallitus valitsee keskuudestaan uuden puheenjohtajan tammikuussa.

Hallintoneuvoston puheenjohtajistoon muutoksia

Hallintoneuvoston puheenjohtajaksi kalenterivuodeksi 2019 valittiin Klaus Saarikallio. Hallintoneuvoston ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Pekka Kampman ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Ilkka Brotherus.

Klaus Saarikallio valittiin hallintoneuvoston vaalivaliokunnan puheenjohtajaksi ja Jaana Ylitalo varapuheenjohtajaksi. Pekka Kampman valittiin vaalivaliokunnan uudeksi jäseneksi.

Harri Christensen, lakiasiainjohtaja, puh. 040 518 7284

Kristiina Nieminen, viestinnän suunnittelupäällikkö, puh. 040 586 8778

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 520 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme 240 000 eläkkeensaajasta ja noin 24 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat. www.elo.fi

Arbetspensionsbolaget Elos delårsrapport 1.1−31.3.2019: Stark inledning på året för Elo – placeringsintäkterna 5,2 %30.4.2019 09:12:34 EESTTiedote

Arbetspensionsbolaget Elos placeringar gav i januari–mars en avkastning på 5,2 procent, dvs. 1 160 miljoner euro. Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av mars till 23,4 miljarder euro. Aktiemarknaden uppnådde en av de bästa avkastningsperioderna sedan hösten 2009, även om osäkerheten om världsekonomins utveckling ökade.