Posti / Itella Oyj

Minna Immonen kuvitti kolme joulupostimerkkiä

Kaksi kuvista pääsee myös Japanin joulupostimerkkeihin Joulupostimerkit ilmestyvät 6. marraskuuta. Merkkejä on kolme: kahden merkin arvo vastaa joulutervehdysten edullisempaa postimaksua, kolmas on 1. luokan ikipostimerkki. Merkkien taiteilija on Minna Immonen.

Toisessa 0,60 euron arvoisessa joulupostimerkissä Minna Immonen kuvaa ovikranssia, toiseen hän on piirtänyt pikkutytön omenakorin kanssa. Näillä merkeillä lähetettävät joulutervehdykset tulee postittaa kotimaahan viimeistään tiistaina 15.12.

Joulun ikipostimerkissä hehkuu punainen joulukukka amaryllis. Tällä postimerkillä lähetykset ennättävät vastaanottajalle jouluksi, kun ne postitetaan viimeistään maanantaina 21.12.

Minna Immosen kuvat somistavat tänä vuonna myös japanilaisten joulutervehdyksiä. Piirrokset ovikranssista ja pikkutytöstä omenakorin äärellä pääsevät myös Japanin
joulupostimerkkeihin.

Postikortissa postimaksu valmiiksi maksettu

Samanaikaisesti joulupostimerkkien kanssa ilmestyy jouluinen postikortti. Kortissa on postimerkkiä vastaava arvopainanne ja kortin hintaan, 1,40 euroa, sisältyy postimaksu kaikkiin maihin. Kortin piirrokset joulupukista, lapsista ja rekimatkasta joulukirkkoon on tehnyt Asser Jaaro . Kortilla juhlistetaan Suomen Ehiöfilatelistit ry:n 50-vuotista taivalta.

Talven taikaa Postin Omakuvapostimerkissä

Marraskuun 6. päivänä otetaan käyttöön uusi Omakuvapostimerkki-kehys Postin internetpalvelussa, jossa asiakkaat voivat teettää postimerkkejä omista sähköisistä kuvistaan.  Samanaikaisesti Posti julkaisee tarrapohjaisen 1. luokan ikipostimerkin, jossa uutta kehystä on käytetty malliksi.  Talven taikaa -nimisessä merkissä kuvataan poroaiheista joulukoristetta.

Kehyksen ja merkin ovat suunnitelleet Susanna Rumpu ja Ari Lakaniemi

Mallimerkkiä voi ostaa Postimerkkikeskuksesta ja Postin verkkokaupasta (www.posti.fi/ostoksille ). Postin myymälöissä myydään pakkausta, jossa on 10 Postin Omakuvapostimerkkiä sekä viisi samantyylistä korttia ja kirjekuorta.

Uusien postimerkkien ja kortin ensipäivänleimaus on Postimuseossa, Helsingin Pääpostitalossa, Asema-aukio 5 H.

Postimuseossa on 3.-8.11. Suomen Ehiöfilatelistit ry:n 50-vuotisjuhlanäyttely. Lisäksi Postimuseon Kujakäytävällä avautuu 6.11. Minna Immosen postikortteja esittelevä pienoisnäyttely, joka esillä 5.1.2010. asti.

Lisätietoja:
Postimerkkikeskus, johtaja Markku Penttinen, puh. 0400 421 999, sähköposti: markku.penttinen@posti.fi .

Itellan kuvapankista löydät kuvia postimerkkiluonnoksista tiedotusvälineiden käyttöön. Kuvamateriaalia on saatavissa konsernin nettisivujen Media-osiosta (Kuvapalvelu ja logot): www.itella.fi/group/media   -> Postimerkit

Posti / Itella Oyj
Postintaival 7 A

+358(0)20 4511http://www.posti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Posti / Itella Oyj

Leppävaaran postinjakelu siirtyy maanantaille - Sellon posti suljettuna31.12.2009 14:53Tiedote

Postinjakelu Sellon kauppaliikkeisiin siirtyy maanantaille 4.1. kauppakeskuksen tämänpäiväisen evakuoinnin vuoksi. Myös osa lähikerrostalojen posteista päästäneen jakamaan vasta ensi maanantaina, sillä tänään jaettavaksi tarkoitettuja postilähetyksiä on eristyksissä olevan kauppakeskuksen tiloissa, jakelureittiin kuuluvassa lukitussa noutopaikassa. Kerrostalojen postinjakelua jatketaan tänä iltana, mikäli kauppakeskuksen tiloihin päästään ennen neljää.

Joulutervehdys ehtii vielä perille kotimaassa - juhlapyhät tuovat muutoksia postipalveluihin17.12.2009 14:19Tiedote

Sukulaista, ystävää ja tuttavaa ehtii vielä muistaa joulutervehdyksellä. Ne ehtivät jouluksi perille kotimaassa 80 sentin ykkösluokan postimerkillä varustettuna, kun ne postitetaan viimeistään maanantaina 21.12. Joulutervehdyksissä oikea osoite takaa lähetyksen sujuvan perillemenon. Posti vie viestin perille, kun tervehdyksessä on vastaanottajan etu- ja sukunimi, katuosoite talon ja asunnon numeroineen sekä postinumero ja paikkakunta. Postissa eletään joulun alla vuoden kiireisintä aikaa. Joulun ja loppiaisen välinen juhlakausi puolestaan tuo monia muutoksia postipalveluihin.