Minna Karhunen valittu Kuntaliiton toimitusjohtajaksi

Suomen Kuntaliiton toimitusjohtajaksi on valittu Minna Karhunen. Kuntaliiton hallitus teki päätöksen keskiviikkona 21.11.2018. Hallitus äänesti valinnasta.

Hallintotieteen maisteri Minna Karhunen on toiminut Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtajana vuoden 2015 alusta alkaen. Aiemmin Karhunen on toiminut muun muassa kansanedustajana, Karkkilan kaupunginjohtajana ja Järvenpään kehitysjohtajana.

- Kuntaliiton hallitus koki Minna Karhusen erityiseksi vahvuudeksi vahvan kuntaosaamisen ja julkishallinnon tuntemuksen, kuvailee Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero.

Nykyinen Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen jättää tehtävänsä omasta pyynnöstään helmikuun 2019 lopussa.

Seitsemän vuoden määräaika

Kuntaliiton toimitusjohtaja valitaan seitsemän vuoden määräajaksi.

Suomen Kuntaliitto on kaikkien maamme kuntien ja kaupunkien kaksikielinen etujärjestö, kunnallisten palvelujen asiantuntija ja kehittäjä. Mukana toiminnassa ovat myös maakuntaliitot, sairaanhoitopiirit ja muut kuntayhtymät. Kuntien työnantajatehtäviä hoitaa Kuntaliittoon kuuluva KT Kuntatyönantajat.

Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero, p. 050 512 1602

Minna Karhunen p. 029 5016525

I stora städer stabiliserades kostnadsutvecklingen för hälso- och sjukvården, i medelstora kommuner ökade social- och hälsovårdskostnaderna18.6.2019 10:00:00 EESTTiedote

Kommunförbundet har utrett kostnaderna för hälso- och sjukvården i stora städer och kostnaderna för social- och hälsovården i medelstora kommuner år 2018. Enligt jämförelsematerialet ökade kostnaderna för hälso- och sjukvården bara lite i de stora städerna. I de medelstora kommunerna ökade social- och hälsovårdskostnaderna betydligt.