Mistään ei voi olla satasen varma, mutta... aina joku kasvaa! - sijoitusmarkkinoiden tuoreimmat kuulumiset SIJOITUS INVEST 2015 -tapahtumassa

Paikalla sijoittamisen kovimmat asiantuntijat sekä kiinnostavimmat pörssiyhtiöt! Wanhan Sataman SIJOITUS INVEST pureutuu talouden suhdanteisiin sekä ajankohtaiseen sijoitustarjontaan. Se marssittaa esiin lähes 200:ssä eri puheenvuorossa pörssiyhtiöiden ylimmän johdon kertomaan näkemyksensä yhtiöidensä tulevaisuudesta sekä rahastoyhtiöiden johtajat ja analyytikot ottamaan kantaa osakemarkkinoiden kehitysnäkymiin. Tapahtumassa on mukana lähes 60 yritystä, joista yli puolet on pörssiyhtiöitä. Tämän vuoden uutuutena on kontaktialue. Siellä sijoittajat pääsevät entistä näppärämmin tapaamaan kiinnostavien pörssiyhtiöiden edustajia.

Luotauksia talouden nykytilaan ja tulevaisuuteen

Mitä ajattelee tämän hetken taloustilanteesta monessa liemessä keitetty entinen pääministeri, entinen ulkoasiainministeri, triathlonisti, perheen isä... valtionvarainministeri Alexander Stubb avaa SIJOITUS INVEST 2015 -tapahtuman keskiviikkona 11.11. klo 9.30. Kahden päivän aikana niin aloitteleville kuin kokeneillekin sijoittajille on tarjolla ajankohtaista tietoa ja tuottoisia vinkkejä!

”Nostaako Yhdysvaltain keskuspankki joulukuussa ohjauskorkoa? Mitä Kiinassa tapahtuu? Miten muutokset vaikuttavat yhtiöihin ja osakekursseihin? Paljon kysymyksiä on ilmassa ja SIJOITUS INVEST on oikea paikka löytää niihin vastaukset.” toimitusjohtaja Sari Lounasmeri, Suomen Pörssisäätiö

Tiukkaa sijoitusasiaa viidellä lavalla

Paneelikeskusteluissa pohditaan mm. Kehittyykö Suomen asuntovarallisuus eri tahtiin pörssin kanssa? ja Tuottavatko osakkeet muita omaisuusluokkia paremmin myös jatkossa? Keskiviikkona Suomen Pörssisäätiön sijoituskoulussa puhuvat suurten perhetaustaisten sijoitusyhtiöiden toimitusjohtajat ja torstaina kuullaan mitkä ovat sijoitusgurujen lempitunnusluvut. ”Pyysimme tunnettuja sijoittajia kutakin valitsemaan yhden tunnusluvun. Henri Elo kertoo oman pääoman tuottoprosentista (ROE), Tom Lindström voittokertoimesta (P/E-luku) ja Hannu Angervuo ulkomaalaisomistajien määrän merkityksestä sijoituskohdetta valittaessa. Aamunvirkuille on torstaina luvassa mielenkiintoinen keskustelu.” kertoo Pörssisäätiön Lounasmeri.

SIJOITUS INVEST 2015

Keskiviikkona 11.11.2015 klo 8.30-18.00 ja

Torstaina 12.11.2015 klo 8.00-18.00

Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5. 001600 Helsinki

Tapahtumaan on vapaa pääsy, median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä info-pisteessä.

www.sijoitus-invest.fi  /   www.wanhasatama.com

Wanhan Sataman SIJOITUS INVEST on aktiivisille sijoittajille ja sijoitusalan ammattilaisille suunnattu johtava sijoitusalan tapahtuma, joka kertoo ajankohtaisesta sijoitustarjonnasta kattavasti ja tiiviisti. Tapahtuman yhteistyökumppanien tuottama korkeatasoiset tietoiskut, monipuoliset paneelikeskustelut sekä muu ohjelma luovat laajan pohjan monitasoiselle sijoittamistiedolle. Tapahtumassa vierailee kahden päivän aikana noin 5000 kävijää.

Wanhassa Satamassa järjestetään päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettujen ammattita-pahtumien lisäksi ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien messuja sekä pienempiä asiakastilaisuuksia, juhlia, kongresseja ja kokouksia. Kävijöitä Wanhassa Satamassa on vuosittain noin 150 000. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, joka on alansa ehdoton markkinajohtaja.