Mitä finanssiala lobbaa hallitusohjelmaan – materiaalit tarjolla kaikille

Finanssiala on julkistanut kaiken Säätytalon neuvotteluihin tarkoitetun lobbausmateriaalinsa verkkosivuillaan.

Lobbausmateriaalin ydin koostuu sivun mittaisista tiivistelmistä, joihin on listattu kuhunkin aiheeseen liittyvät konkreettiset toimenpiteet, niiden perustelut ja taustatiedot sekä lisätietojen antajat.

”Julkistimme hallitusohjelma- ja eurovaalitavoitteet jo reilu vuosi sitten. Nyt neuvottelujen ollessa päällä olemme täsmentäneet kantojamme ja konkretisoineet esityksiämme. Avoimeen kansanvaltaan kuuluu lobbaus, joten Säätytalon hallitusneuvottelijat eivät voi elää missään umpiossa. Kyse on asiantuntemuksen tuottamisesta ja sen jakamisesta”, sanoo FA:n viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tuomo Yli-Huttula.

Materiaalit ovat tarjolla yhtäläisesti sekä Säätytalon neuvottelijoille että koko kansalle.

Katso tavoitteet täältä.

Kysely: Viidennes arvioi käteisen käytön loppuvan kymmenen vuoden kuluessa15.7.2019 06:00:00 EESTTiedote

Maksutavat monipuolistuvat eivätkä kaikki maksutavat käy kaikkialla. Käteistä käytetään maksuvälineenä yhä vähemmän. Finanssiala ry:n (FA) teettämän kyselyn mukaan noin 20 prosenttia suomalaisista arvioi käteisen käytön loppuvan kymmenen vuoden sisällä, ja reilu 60 prosenttia jollain aikavälillä. Toisaalta lähes 30 prosenttia on sitä mieltä, ettei käteisen käyttö lopu koskaan.

Asuntovarallisuudessa potentiaalia nostaa ikääntyneiden hyvinvointia9.7.2019 11:15:00 EESTTiedote

Asuntovarallisuuden purkaminen tarjoaisi yhden keinon vastata ikääntyneiden kasvavaan hoivapalvelujen tarpeeseen. Asuntovarallisuutta purkamalla voitaisiin lisätä yksilöiden omaa valinnanvaraa hoivapalveluihin liittyen. Samalla se kasvattaisi kulutukseen perustuvia verotuloja ja vapauttaisi perheasuntoja nuoremmille kotitalouksille. Silver Economy -tapahtumassa Helsingissä nostettiin esiin myös yksityisten eläke- ja hoivavakuutusten tarve sekä yksityisten vakuutusten ja sosiaalivakuutuksen yhteensovittaminen.