Mitä pidempi kausi, sitä halvempi matka

HSL kannustaa lataamaan pidempiä kausia - kanta-asiakkaat matkustavat halvemmalla.

HSL kampanjoi pidempien kausilippujen  puolesta.
HSL kampanjoi pidempien kausilippujen puolesta.

Mitä pidemmän kauden asiakas lataa HSL:n matkakorttiin, sitä halvemmalla ja helpommalla hän pääsee. Kausilippujen halvemman hinnoittelun tavoitteena on sujuvoittaa liikennettä ja palkita kanta-asiakkaita. Se on mahdollista, koska HSL:n omistajakunnat tukevat merkittävästi omien asukkaidensa liikkumista joukkoliikenteellä.
”Haluamme, että kanta-asiakkaamme saavat kaiken hyödyn irti kausilipustaan. Mitä pidemmän kauden asiakas ostaa, sitä edullisempi on päiväkohtainen hinta. Säästöä syntyy jo kolmen edestakaisen kertamatkan jälkeen”, sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntiosaston johtaja Mari Flink.
”Lataamalla koko vuoden kauden kerralla matkustaa jo kuukauden maksutta verrattuna kuukausittaisiin kausiostoksiin. Lisäksi ei tarvitse koko ajan miettiä, onko lippu voimassa vai ei.”

HSL myy kahdenlaisia matkakortteja

Henkilökohtaisen matkakortin voivat saada HSL-alueen ja kehyskuntien asukkaat sekä HSL-alueella asuvat opiskelijat, eläkeläiset ja invalidit. Lasten matkakortin voi hankkia 7-16-vuotiaalle. Tälle kortille voi ladata sekä kautta että arvoa. Uusi kortti maksaa 5 euroa, ja sen saa HSL:n palvelupisteistä esittämällä ajokortin, passin tai henkilökortin. Matkakortin voi myös tilata verkkokaupasta verkkopankkitunnuksilla, toimitusaika on noin 5 arkipäivää.

Haltijakohtaisen matkakortin aikuiselle tai 7-16-vuotiaalle lapselle voi hankkia kuka tahansa asuinpaikasta riippumatta HSL-alueella tehtäviä matkoja varten, ja sitä voi käyttää yhteisesti esimerkiksi perheenjäsenten, kaveri- tai matkaporukan kesken. Kortti maksaa 5 euroa, ja sen voi hankkia ja siihen ladata arvoa kaikissa HSL-alueen R-kioskeissa, useissa kaupoissa, kioskeissa ja HSL:n omissa palvelupisteissä. Koska HSL-omistajakunnat eivät tue haltijakohtaista matkakorttia, sille ladatut kaudet ovat kalliimpia kuin henkilökohtaisessa matkakortissa.

HSL kampanjoi 31.7. alkaen parin viikon ajan pidempien kausien puolesta mobiili-, facebook- ja ulkomainonnassa, pysäkkijulisteissa, metroasemilla sekä metrojen ja raitiovaunujen näytöillä. Kampanjasivun ja laskurin osoite on hsl.fi/pitkasuhde

Kaikki myyntipisteet

Asiakkuus ja myynti -osaston johtaja Mari Flink, 040 715 0440

HSL kampanjoi pidempien kausilippujen  puolesta.
HSL kampanjoi pidempien kausilippujen puolesta.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Poikittaisliikenne paranee vuonna 2018, lisää liikennettä kasvaville alueille23.1.2018 13:20Tiedote

HSL:n liikenteen suurimmat muutokset vuonna 2018 tapahtuvat Pasilan tason poikittaisliikenteessä, Otaniemi–Tapiola-välin bussiliikenteessä, Herttoniemen alueen bussilinjastossa ja kasvavilla alueilla eri puolilla seutua. Nämä ja muut muutokset seudun joukkoliikenteessä sisältyvät HSL:n liikennöintisuunnitelmaan 2018–2019, jonka HSL:n hallitus hyväksyi linjan 71 muutoksia lukuun ottamatta tiistaina 23. tammikuuta.

HSL:n hallituksen päätöksiä 23.1.201723.1.2018 13:10Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018502 Liikennöintisuunnitelma 2018-2019 Hallitus päätti hyväksyä liikennöintisuunnitelman 2018-2019:n muilta osin, mutta Helsingin linjaa 71 koskevat muutokset ja sen mahdolliset vaikutukset muihin linjoihin palautettiin uudelleen valmisteltaviksi. HSL laatii liikennöintisuunnitelman vuosittain. Siihen sisältyvät keskeisimmät reitti- ja palvelutasomuutokset, jotka tapahtuvat seuraavan ajovuoden aikana. Liikennöintisuunnitelma on voimassa tulevan kesäliikenteen alusta seuraavan vuoden talviliikenteen loppuun. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018502-2 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 järjestäminen Hallitus päätti järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun kohteissa 234 ja 235 niin, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista hallituksessa huhtikuussa 2018. Kilpailutus koskee