Mitä saadaan, kun yhdistetään älyteknologia, vastuullisuus, suomalainen suunnittelu ja valmistus sekä paras työpaikka? Vastaus on VERTO

Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Vercon Oy:n eli tuttavallisemmin Verton toimitusjohtaja Marko Paasu näkee yrityksen henkilökunnassa sellaista voimaa ja yhteishenkeä, mikä on harvinaista nykypäivän liiketoiminnassa.

- Yrityskulttuurin kehittäminen on yksi Verton strategisista kulmakivistä. Palkinnoksi panostuksesta yhteiseen tavoitteeseen Vertolle myönnettiin Great Place to Work -sertifiointi. Henkilökunta osallistui Trust Index -tutkimukseen kesäkuussa 2019. Sertifioinnin edellytyksenä on, että kyselystä saatava Trust Index -tulos on vähintään 70 prosenttia. Siksi kyselyn perusteella saatu 90 prosentin tulos on äärimmäisen hieno.

- Suomalaisten vedenkulutukseen vaikuttaminen saattaa tuntua mahdottomalta ajatukselta. Asiantuntijamme ovat yli 35 vuoden ajan seuranneet vedenkulutusdataa Suomessa ja tulokset osoittavat, että tämä ei ole mahdotonta, Paasu sanoo.

Suomalaiset viettivät vuoden 2019 maailman ylikulutuspäivää 5. huhtikuuta. Suomalaiset siis kuluttivat vuoden luonnonvarat lähes neljä kuukautta maapallon keskiarvoa nopeammin. Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitran mukaan asuminen, ruoka ja liikkuminen muodostavat yhdessä yli 70 prosenttia kotitalouksien ilmastovaikutuksista asumisen vaikutusten ollessa suurimpia yhdessä liikkumisen kanssa. Lämmin vesi on taloyhtiöiden ja kotien suurin yksittäinen energiansyöppö. Veden lämmitys kun vie noin 30 prosenttia koko taloyhtiön lämmitysenergiasta.

- Eniten vedenkäyttöön vaikuttavat meidän jokaisen henkilökohtaiset kulutustottumukset. Suomalainen kerros- ja rivitaloasuja kuluttaa vettä keskimäärin 155 litraa päivässä. Verto -kodissa huoneistokohtaisen digitaalisen näytön avulla asukas voi tarkkailla vedenkulutustaan esimerkiksi saunareissun ajalta. Siten hän voi omalla toiminnallaan vaikuttaa siihen, paljonko kuluttaa vettä. Verto -kodeissa vedenkulutus on vuosikymmenten vedenkulutustiedon perusteella laskenut 30% keskikulutukseen verrattuna. Verton ammattilaisten avustuksella energiansäästö on mahdollista jokaisessa taloyhtiössä ympäri Suomen, Paasu sanoo.

Verto on markkinoiden älykkäin vedenmittausjärjestelmä ja Euroopan johtava vedenkulutustiedon asiantuntija. Valmistamme ja myymme huoneistokohtaisia, etäluettavia Verto -vedenmittausjärjestelmiä yli 35 vuoden kokemuksella. Pääkonttorimme sijaitsee Sastamalassa ja meillä on toimipisteet Lahdessa, Lohjalla, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

Meillä on 350 000 asiakasta ja olemme Suomen markkinajohtaja yli 65% markkinaosuudella. Verto on tunnettu palvelun korkeasta laadusta, nopeasta toimituksesta, ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta ja asiantuntemuksesta. Verto -vedenmittausjärjestelmät suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa, siis täysin kotimainen huippupalvelu.

Vercon Oy on osa Partnos -konsernia, yli 50-vuotiasta suomalaista perheyritystä.

Verto ja Hausvise nykyaikaistavat vesilaskutuksen yhteistyössä2.11.2021 05:00:00 EET | Tiedote

Verton vedenmittausjärjestelmiä ja -palveluita tarjoava vedenkulutustiedon asiantuntija VertoNordic Oy ja markkinoiden modernein isännöintijärjestelmä Hausvise ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on nykyaikaistaa taloyhtiöiden vesilaskutusta sekä helpottaa isännöitsijän arkea. Verton ja Hausvisen asiakkailla on tulevaisuudessa mahdollisuus saada vedenkulutustiedot automaattisesti Hausviseen.