Mitkä ovat nyky-Suomen haasteet ja uhkakuvat? Tervetuloa kuulemaan lisää Suuren pelin paluu -kirjan julkistukseen 11.9.!

Hiski Haukkalan uutuuskirja Suuren pelin paluu on näkemyksellinen kuvaus maailman muutoksesta, suurvaltakilpailun paluusta ja niiden asettamista haasteista Suomelle. Tervetuloa kirjan julkistustilaisuuteen 11.9.

Suuren pelin paluu: Suomen tulevaisuus kriisien maailmassa (Otava 2020) on polttavan ajankohtainen luotaus Suomen selviämiseen kriisien ja kaaoksen täyttämässä maailmassa. Miten suomalaiset voivat varmistaa valoisan tulevaisuuden koronakriisin jälkeisessä maailmassa ja mitä aineksia siihen tarvitaan?

Tutkija, Tampereen yliopiston professori ja tasavallan presidentin entinen neuvonantaja Hiski Haukkala pureutuu suureen kuvaan, osoittaa uhat ja mahdollisuudet sekä tarjoaa uusia aineksia Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan.

- Olen pitkään ollut huolissani maailman kehityksestä, Suomen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista ripeästi muuttuvassa maailmassa. Kirjani on yritys hahmottaa näitä muutostekijöitä ja pohtia ratkaisuja Suomelle ja jopa koko ihmiskunnalle, Haukkala kuvailee.

Tervetuloa kirjan julkistustilaisuuteen:

Aika: Perjantai 11.9.2020
Kello: 11.00-12.30
Paikka: Ulkopoliittinen instituutti, Arkadiankatu 23 H, 2. kerros

RSVP: 9.9.2020 eeva.louko@otava.fi

Tilaisuudessa kirjan tekijän lisäksi sen teemoja kommentoivat ja niistä keskustelevat johtaja Mika Aaltola (Ulkopoliittinen instituutti), johtaja, professori Tuomas Forsberg (Helsingin yliopiston tutkijakollegium), toimittaja Katri Makkonen (YLE) ja kustannuspäällikkö Jarkko Vesikansa (Otava).

Koronatilanteen vuoksi 40 hengen osallistumisrajoitus ja tilaisuudessa käytetään riskiryhmäläisten suojaamiseksi kasvomaskeja. Ethän tule tilaisuuteen oireisena.

HUOM: Tilaisuutta voi seurata myös suorana verkkolähetyksenä. Livestream-linkki julkaistaan FIIAn nettisivuilla ennen tilaisuuden alkua.

Kirjan PDF-vedokset ja haastattelupyynnöt: eeva.louko@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirveitä, moottorisahoja ja saunoja − 17.9. ilmestyvä Guinnessin ennätystenkirja kutsuu tutkimaan maailmaa15.9.2020 09:12:00 EESTTiedote

Legendaarinen Guinness World Records 2021 on taas täynnä uskomattomia ennätyksiä. Pandemiasta huolimatta vuoden aikana Guinnessille saapui 32 986 ennätyshakemusta eri puolilta maailmaa − noin 90 ennätystä päivässä. Julkaistujen ennätysten joukossa on useita suomalaisennätyksiä. Esimerkiksi pääministerimme Sanna Marin pitää hallussaan nuorin pääministeri virassa -ennätystä.

Tunteet ovat työyhteisöille voimavara – vanhat ajatusmallit joutavat romukoppaan Camilla Tuomisen suositussa uutuuskirjassa15.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

“Mitä hyötyä tästä tunnejutusta on, kun meillä on tuhat tärkeämpää asiaa kuin se, että jollain tyypillä on nyt pikkasen paha mieli?” Camilla Tuominen tuulettaa työ- ja tunne-elämään liittyviä ajatusmalleja suositussa uutuuskirjassaan Tunteet ei kuulu työpaikalle. Uutuuskirjasta otettiin toinen painos vain viikko ilmestymisen jälkeen.