Mittelö Hämeen Herruudesta starttaa tiistaina

HPK ja Pelicans mittelevät myös tällä sarjakaudella Hämeen Herruudesta, kun hämäläistä yhteistyötä ja joukkovoimaa vahvistetaan alueen sisäisellä jääkiekkosarjalla. ”Hämeen Herruus saa jatkoa, kun tiistaina 26.9. HPK ja Pelicans kohtaavat Hämeenlinnassa. Olemme tyytyväisiä, että alueemme yritykset ovat jälleen yhteistyössä mukana kannustamassa alueemme Liiga-joukkueita”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kanta- ja Päijät-Hämeen alueen yritysten ja opiskelijoiden halutaan jääkiekko-otteluiden myötä löytävän yhteisen areenan tavata hyvässä kilpailuhengessä, jossa yhdistyy sisukas kannustus joukkueiden puolesta.

HPK:n ja Pelicansin keskinäisten pelien voittaja saa Hämeen kauppakamarin luovuttaman Hämeen Herruus -kiertopalkinnon lisäksi 5 000 euron arvoisen shekin oman juoniorijoukkueen hyväksi.

”On historiallista, että Hämeen Herruudesta pelataan myös Tallinnassa. Ensimmäinen ulkomailla pelattava virallinen Liiga-ottelu käydään Pelicansin ja HPK:n välillä 27.1.2018 Tallinnan Tondiraba Areenalla”, Eerikäinen kertoo.

Hämeen kauppakamari järjestää Tallinnan pelimatkalle omat linja-autokuljetukset Hämeenlinnasta ja Lahdesta, mikäli mukaan saadaan riittävästi kiinnostuneita yrityksiä.

Hämeen Herruuden mahdollistavat Etelä-Suomen Sanomat, Herkkumaa Oy, Hämeen Sanomat, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy, Linnan Kehitys Oy, Osuuskauppa Hämeenmaa ja Rantalainen Yhtiöt.

Ottelut Hämeen Herruudesta käynnistetään tuttuun tapaan Hämäläisten laululla.

Niemenkatu 73

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Petokset ja tietoriskit kohdistuvat yhä useampaan yritykseen12.10.2017 13:32Tiedote

Varsinkin suuriin yrityksiin kohdistunut rikollisuus on lisääntynyt voimakkaasti viimeisen kolmen vuoden aikana. Tiedot ilmenevät Taloustutkimuksen yhteistyössä kauppakamarien ja Huoltovarmuuskeskuksen kanssa toteuttamasta koko Suomen kattavasta Yritysten rikosturvallisuus 2017 -selvityksestä. ”Kyselyyn vastanneista suurista yrityksistä joka toinen ilmoittaa, että liiketoimintaan kohdistuvien rikosten tai väärinkäytösten määrä on kasvanut”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin alueen tärkeimmät liikennehankkeet7.9.2017 08:30Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat valtatie 12 Uusikylä-Tillola, valtatien 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen vaiheittain ja valtatien 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Liikenneväylien kunnolla ja sujuvuudella on suora vaikutus yritysten kilpailukykyyn ja investointipäätöksiin.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Työpaikkojen määrä kasvanut Hämeessä31.7.2017 12:00Tiedote

Hämeessä teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat edelleen positiiviset, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Teollisuus- ja rakennusalan yritysten suhdannenäkymät ovat Hämeessä edelleen vahvassa vedossa; lähikuukausien suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +15, kun huhtikuussa se oli +19 (*). Palvelualan tilanne hieman yllätti. Palvelualan näkymät eivät ole kohentuneet, vaikka kuluttajien luottamus on korkealla ja työttömyys laskenut”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kiinteistöalalle 11 uutta laillistettua välittäjää Hämeeseen9.6.2017 11:02Tiedote

Keskuskauppakamarin järjestämään LKV eli laillistettu kiinteistönvälittäjä -kokeeseen osallistui huhtikuussa 563 kokelasta, joista 252 läpäisi kokeen hyväksytysti. ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi 11 henkilöä; Lahdesta neljä, Hämeenlinnasta ja Forssasta kaksi sekä Hattulasta, Hollolasta ja Kuhmoisista yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.