MLL:n Lapset ensin -keräyksellä hyvää oloa ja iloa perheille

Mannerheimin Lastensuojeluliiton perinteinen kevätkeräys on jälleen alkanut. Paikallisyhdistykset ja MLL:n piirit keräävät Lapset ensin -keräyksellä varoja omaan toimintaansa. Paikallisella tasolla yhdistysten merkitys lapsiperheiden hyvinvoinnille on valtava.

"Yhdistysten vapaaehtoiset ovat usein itsekin vanhempia, jotka mahdollistavat esimerkiksi lähes 650 säännöllisesti kokoontuvan perhekahvilan toiminnan ja järjestävät vuosittain yli tuhat lapsiperheille suunnattua, maksutonta tapahtumaa eri puolilla Suomea. Yhdistysten vapaaehtoisten luottamushenkilöiden työpanos vastaa karkeastikin arvioiden satojen henkilöiden kokopäiväistä työtä lasten ja lapsiperheiden hyväksi,” toteaa MLL:n järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno.

Mannerheimin Lastensuojeluliitolla on 548 paikallista yhdistystä. Yhdistys löytyy 286:sta eli lähes kaikista manner-Suomen kunnista. Alueellisia piirejä on 10. Ne vastaavat merkittävässä määrin esimerkiksi MLL:n monimuotoisesta ystävä-, tukihenkilö- ja kaveritoiminnasta.

Lahjoita netissä

Lahjoituksen voi nyt tehdä helposti verkossa, jossa kaikilla keräykseen osallistuvilla yhdistyksillä ja piireillä on oma sivunsa. Sivulla yhdistys kertoo mihin he tänä vuonna keräävät varoja. Lahjoituksen voi tehdä myös tuttuun tapaan, sujauttamalla kolikon kerääjän lippaaseen.

Yhdistykset ja piirit päättävät itsenäisesti, mihin keräysvaroja käytetään. Esimerkiksi MLL:n Sammatin yhdistys kerää varoja uudelleen avautuvan perhekahvilan tarpeisiin. Kerätyillä varoilla ostetaan perhekahvilaan pelejä ja askartelutarvikkeita. Rengossa kerätyillä varoilla käynnistetään yhdistyksen uusi isä-lapsi-toiminta. Kankaanpään yhdistys kerää varoja paikallisen koulurauhatapahtuman järjestämiseen.

Lapset ensin -keräys jatkuu 15. toukokuuta asti.

Lahjoittamaan ja keräykseen osallistuvia yhdistyksiä ja paikallisia keräyskohteita pääsee katsomaan osoitteessa lahjoita.mll.fi

järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, p. 040 584 5176, arja-liisa.mauno(a)mll.fi
viestintäpäällikkö Maria Gnosspelius, p. 050 325 6126, maria.gnosspelius(a)mll.fi

Keräysluvat: Poliisihallitus POL-2014-15321/13.1.2015, POL-2016-15604/23.11.2016, POL-2017-1161/16.2.2017, Ålands landskapsregering ÅLR 2017/8822/30.11.2017. Kerätyt varat käytetään vuoden 2019 loppuun mennessä lasten, nuorten ja lapsiperheiden tukemiseen paikallisesti.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen Suomi. MLL tarjoaa eri elämäntilanteissa vertaistukea, monipuolista toimintaa sekä osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. Suomen suurimpaan lastensuojelujärjestöön kuuluu lähes 90 000 jäsentä, 556 paikallisyhdistystä, 10 piirijärjestöä ja keskusjärjestö. www.mll.fi

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.