Mobidiag nostaa viimeisen €4M erän Euroopan investointipankin €15M rahoituksesta

Mobidiag Oy, vahvassa kasvuvaiheessa oleva molekyylidiagnostiikkayhtiö, joka taistelee antibioottiresistenssin leviämistä vastaan, ilmoitti tänään, että se on nostanut viimeisen 4 miljoonan euron erän 15 miljoonan euron lainasta, jonka Euroopan investointipankki (EIP) myönsi yhtiölle kolmivuotiseen projektiin heinäkuussa 2016. Laina myönnettiin osana EIP:n ”InnovFin - EU Finance for innovators” -ohjelmaa. Ohjelman tavoitteena on tukea innovatiivisten eurooppalaisten yhtiöiden haastavia korkean teknologian kehityshankkeita mahdollistamalla rahoituksen.

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: https://www.businesswire.com/news/home/20181114005789/fi/

Aiemmin nostettujen EIP:n lainaerien avulla Mobidiag on kehittänyt valmiiksi ja kaupallistanut Novodiag® -molekyylidiagnostiikan järjestelmänsä sekä kaksi suolistoinfektioiden aiheuttajien tunnistamiseen käytettävää testiä (Novodiag® C. difficile ja Novodiag® Bacterial GE+). Viimeisen lainaerän avulla yhtiö nopeuttaa tuotevalikoiman laajentamista investoimalla uusien testien kehittämiseen Novodiag® -järjestelmälle, kasvattaa tuotantokapasiteettiaan ja edistää Mobidiagin kaupallista laajentumista uusille markkinoille.

Mobidiagin toimitusjohtaja Tuomas Tenkanen kommentoi: "EIP:n rahoituksen mahdollistamien merkittävien lisäresurssien myötä Mobidiag on saanut kehitettyä ja tuotua markkinoille huippuluokan laitteita ja testejä strategiansa mukaisesti ja rahoituksella on ollut keskeinen rooli yrityksemme kehitykselle ja arvon luomiselle. EIP:n rahoitus on ollut avainasemassa useiden välttämättömien teknisten ja operatiivisten tavoitteiden saavuttamisessa. Rahoituksen avulla on kehitetty myös Mobidiagin tarpeisiin räätälöity ja huipputeknisesti automatisoitu Novodiag® -kasettien tuotantolinja, jonka avulla yhtiö pystyy skaalamaan tuotantokapasiteetin teolliseen mittakaavaan."

Tietoja Mobidiag Oy:stä

Mobidiag on vahvassa kasvuvaiheessa oleva molekyylidiagnostiikkayhtiö, jonka molekyylidiagnostiikan ratkaisuja voidaan hyödyntää antimikrobiresistenssin (AMR) leviämisen estämisessä. Mobidiagin kohtuuhintaisella, laajalti sovellettavalla ja kestävällä teknologialla voidaan tunnistaa patogeenit ja niiden mahdollinen antibioottiresistenssi nopeasti. Mobidiag tarjoaa Amplidiag®- ja Novodiag® -tuotteillaan kaikenkokoisille laboratorioille laajan valikoiman nopeita, luotettavia ja kustannustehokkaita molekyylidiagnostiikan ratkaisuja tartuntatautien tunnistamiseen.

Mobidiagin pääkonttori sijaitsee Espoossa, Suomessa ja tytäryhtiöt Ranskassa, Isossa-Britanniassa sekä Ruotsissa. Lisätietoja osoitteesta www.mobidiag.com

Tietoja EIP:sta ja InnovFin-ohjelmasta

Euroopan investointipankki (EIP) on ainoa Euroopan unionin jäsenvaltioiden omistama pankki, joka edustaa jäsenvaltioidensa etuja ja pyrkii merkittävästi edistämään kasvua ja työllisyyttä Euroopassa. "InnovFin – EU Finance for innovators" -ohjelma koostuu joukosta EIP-ryhmän tarjoamia integroituja ja täydentäviä rahoitusvälineitä ja neuvontapalveluja, jotka kattavat tutkimuksen ja innovoinnin koko arvoketjun investoimalla kaikenkokoisiin yrityksiin.

Mobidiag
Dorothee Allard, Marketing Communications Manager
T : +33 1 55 25 17 13
marketing@mobidiag.com