SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

MobilePay käytössä jo useissa S-ryhmän kaupoissa

Mobiilimaksuratkaisu MobilePayn käyttöönotto on aloitettu S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Mobiilimaksaminen onnistuu jo noin 60 kaupassa ja kaikki S-ryhmän päivittäistavarakaupan toimipaikat saadaan mukaan maaliskuuhun 2019 mennessä. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Suomessa mobiilimaksaminen onnistuu maksupäätteissä Bluetooth Low Energy (BLE) -tekniikalla.

Innokkaimmat mobiilimaksamisen edelläkävijät ovatkin jo huomanneet, että MobilePay-sovellukseen voi jo lisätä Bonuksen tunnistautumalla S-ryhmän asiakasomistajaksi. Syksyn aikana S-ryhmän toimipaikoissa on aloitettu MobilePay-käyttöönotto, jossa edetään kauppa ja kassa kerrallaan. Käyttöönotto on hyvässä vauhdissa ja MobilePaylla voi maksaa jo noin 60 S-ryhmän päivittäistavarakaupassa. Listaan kuuluu Prismoja, S-marketteja, Saleja ja Alepoita jokaisen osuuskaupan alueelta ja ajantasaisen toimipaikkatiedon voi tarkistaa S-kanavalla osoitteessa www.s-kanava.fi/mobilepay.

-          Kiinnostus mobiilimaksamiseen on kasvussa ja on hienoa, että voimme laajassa 1000 päivittäistavarakaupan verkostossamme mahdollistaa uuden modernin maksutavan asiakkaillemme. MobilePay on meille luonteva kumppani, koska sovellus toimii kaikilla älypuhelimilla ja kaikkien pankkien korteilla. Mobiilisti toimii nyt myös S-ryhmän Bonus, sanoo CFO Jari Annala SOK:lta.

Bonusta saadakseen asiakkaan täytyy kerran tunnistautua S-ryhmän asiakasomistajaksi MobilePay-sovelluksessa. Tämän jälkeen sovellus muistaa tiedon asiakasomistajuudesta ja ostoksista kertyy Bonus riippumatta valitusta maksukortista. Tunnistautumisen jälkeen MobilePay-sovellus muistaa myös muut asiakasomistajan valitsemat palvelut, kuten sähköisen kuitin. S-ryhmän maksutapaetua kertyy, jos asiakasomistaja on tunnistautumisen lisäksi valinnut maksukortiksi S-Etukortti Visan.

-          Etsimme jatkuvasti uusia tapoja entisestään helpottaa ihmisten arkea. MobilePay sujuvoittaa asiointia kassoilla, kun maksuun riittää yksi pyyhkäisy, eikä S-Etukorttia tarvitse kaivaa erikseen esiin saadakseen Bonusta. Maksupäätteitämme päivitetään tukemaan BLE-tekniikkaa ja yhdessä MobilePayn kanssa tuomme nyt tämän ratkaisun ensimmäisinä Suomeen, kertoo Annala.

Asiointi nopeutuu, kun asiakas voi maksupäätteen ohi kävellessään avata MobilePay-sovelluksen, osoittaa puhelinta maksupäätettä kohti ja siirtyä pakkaamaan ostoksiaan. Kun kaikki ostokset on luettu, ei kassalle tarvitse palata vaan maksa-pyyhkäisy oman puhelimen näytöllä riittää.

-          MobilePayn käyttäjämäärä on tänä vuonna lähes tuplaantunut vuoden alun määrään verrattuna ja tammi-lokakuussa tehdyt maksutapahtumat kasvaneet 150 % verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. S-ryhmän verkosto tuo mobiilimaksamisen ihmisten arkeen: perheen päivittäisiin ostoksiin. Vuosi 2019 tulee olemaan mobiilimaksamisen lopullinen läpimurto Suomessa, iloitsee MobilePay Finlandin toimitusjohtaja Anniina Heinonen.

MobilePay-sovellus keskustelee esimerkiksi sähköisten kuittien osalta sujuvasti S-mobiilin kanssa, joka uusiutuu alkuvuodesta 2019. S-mobiilin uudistuessa S-Pankki luopuu samalla Siirto-palvelusta. MobilePayn ollessa S-ryhmän valinta, myös S-Pankki keskittää mobiilimaksamisensa MobilePayhin.

-          Tutkimme huolella mobiilimaksamisen eri vaihtoehtoja ja MobilePay osoittautui parhaaksi. Kahden rinnakkaisen järjestelmän ylläpito taas ei pidemmän päälle ole kannattava ratkaisu, joten olemme päättäneet luopua Siirto-palvelusta, kertoo toimitusjohtaja Pekka Ylihurula S-Pankista.

Näin otat käyttöön MobilePayn ja varmistat Bonuksen:

1. Lataa MobilePay puhelimeesi omasta sovelluskaupastasi

2. Rekisteröi sovellus ja liitä siihen valitsemasi maksukortit
Käyttämällä maksukorttina S-Etukortti Visaa (debit tai credit) ja aktivoimalla Bonuksen varmistat myös maksutapaedun.

3. Aktivoi Bonus Kortit/Jäsenkortit-välilehdellä.
HUOM. Bonus on aktivoitava erikseen, vaikka olisit ladannut maksukortiksi S-Etukortin.

4. Tarkista, missä voit jo maksaa MobilePaylla

Sivustolle www.s-kanava.fi/mobilepay päivittyy jatkuvasti ajantasainen tieto toimipaikoista.

Näin lisäät Bonuksen MobilePayhin
Siirry videokanavalle

Lisätietoja:
Jari Annala, CFO, SOK, p. 010 768 2040
Anniina Heinonen, toimitusjohtaja, MobilePay Finland, p. 050 422 3122
Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Tietoa S-ryhmästä

• S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä.
  • S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.
  • S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2017 noin 11 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa noin 37 000 työntekijällään.

Tietoa MobilePaysta

• MobilePay on Suomen johtava mobiilimaksusovellus käytöllä ja käyttäjämäärissä mitattuna.
  • Suomessa MobilePaylla on siirretty tänä vuonna 207 miljoonaa euroa yli 7,2 miljoonalla siirrolla.
  • MobilePaylla Suomessa tehdyt siirrot tammi-lokakuussa 2018 kasvoivat 150 % viime vuoden vastaavaan tarkastelujaksoon verrattuna. Kasvun uskotaan jatkuvan erittäin nopeana myös loppuvuonna 2018.
  • Pohjoismaissa siirtoja ja maksuja tehtiin viime vuonna yhteensä 235 miljoonaa kappaletta. Euroissa rahasumma oli 8,6 miljardia euroa.
  • Tanskassa ja Suomessa MobilePaylla on 4,7 miljoonaa käyttäjää ja 120 000 kauppiasta asiakkaana.
  • Sovellus toimii Android- ja iPhone-älypuhelimissa, kaikilla korteilla ja kaikilla maksutapahtumilla, kuten kuluttajien välisissä maksuissa, verkkokaupoissa, pienemmissä myymälöissä, suurilla ketjuilla, sovelluksissa, kansalaisjärjestöiden varainkeruussa, toistuvissa maksuissa ja laskujen maksussa.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.