MobilePay on noussut nopeasti selvästi suosituimmaksi mobiilimaksutavaksi S-ryhmässä

Prisma, S-market, Alepa ja Sale: Kaikissa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa voi nyt maksaa ostoksensa mobiilisti MobilePaylla ja kerätä samalla Bonukset. MobilePay on jo ohittanut muut mobiilimaksutavat S-ryhmän kaupoissa.

-       Mobiilimaksaminen on ollut aiemmin hyvin vähäistä, vaikka meillä on jo jonkin aikaa käynyt maksuvälineenä ApplePay, Pivo ja GooglePay. Vaikka MobilePay tuotiin alkuvaiheessa vain osaan kaupoistamme, on se nopeasti ohittanut maksuvälineenä muut mobiilimaksamisen tavat S-ryhmässä. Eikä ihme, sillä MobilePayn kautta voi kerätä Bonukset ja se toimii kaikkien pankkien korteilla ja kaikilla yleisimmillä puhelinmalleilla, sanoo toimitusjohtaja Jari Annala SOK Liiketoiminta Oy:sta.

S-ryhmä toi MobilePay-maksutavan ensimmäisiin kauppoihinsa marraskuun lopussa ja kaikkiin Prismoihin tammikuussa. Tähän mennessä 25 000 asiakasomistajaa on tunnistautunut MobilePay-sovelluksessa saadakseen Bonukset.

Tästä viikosta alkaen MobilePaylla voi maksaa kaikissa S-ryhmän ruokakaupoissa. Myymälöitä on yhteensä 921 eri puolilla Suomea.Ainoastaan Foodmarket Herkku jää odottamaan kassajärjestelmän päivitystä. Seuraavaksi S-ryhmässä käännetään katse tulevaan. MobilePay-maksaminen aiotaan tuoda myös verkkokauppaan sekä tavarataloihin, hotelleihin, ravintoloihin ja liikennemyymälöihin. Näiden aikataulu tarkentuu myöhemmin.

-       Olemme tyytyväisiä alkuvaiheen käyttöönottolukuihin ja uskomme niiden nousevan vauhdilla nyt, kun MobilePayllä voi maksaa kaikissa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Kehitämme palvelua jatkuvasti, jotta siitä saadaan kaikilla harvinaisemmillakin puhelinmalleilla yhtä sujuva. Kaiken kaikkiaan suomalaiset ottavat nyt innolla mobiilimaksamista käyttöön. Sovellustamme ladattiin viime vuonna enemmän kuin kahtena edellisvuotena yhteensä, iloitsee MobilePay Finlandin toimitusjohtaja Anniina Heinonen.

Bonusta saadakseen asiakkaan täytyy kerran tunnistautua S-ryhmän asiakasomistajaksi MobilePay-sovelluksessa. Tämän jälkeen sovellus muistaa tiedon asiakasomistajuudesta ja ostoksista kertyy Bonus riippumatta valitusta maksukortista. Tunnistautumisen jälkeen MobilePay-sovellus muistaa myös muut asiakasomistajan valitsemat palvelut, kuten sähköisen kuitin. S-ryhmän maksutapaetua kertyy, jos asiakasomistaja on tunnistautumisen lisäksi valinnut maksukortiksi S-Etukortti Visan. MobilePay-sovellus keskustelee esimerkiksi sähköisten kuittien osalta sujuvasti S-mobiilin kanssa, joka uusiutuu alkuvuodesta 2019. Lisäohjeita löytyy osoitteesta www.s-kanava.fi/mobilepay

Sovellus on ilmainen ja sopii kaikille pankista ja puhelinmallista riippumatta.

Jari Annala, toimitusjohtaja, SOK Liiketoiminta Oy, p. 010 768 2040
Anniina Heinonen, toimitusjohtaja, MobilePay Finland, p. 050 422 3122

Tietoa S-ryhmästä

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Tietoa MobilePaysta

MobilePay on Pohjoismaiden johtava mobiilimaksuratkaisu, joka on ilmainen kaikkien pankkien asiakkaille. Sovellus toimii kaikilla yleisimmillä älypuhelimilla, kaikilla kortteilla ja kaikilla maksutapahtumilla, kuten kuluttajien välisissä maksuissa, verkkokaupoissa, pienemmissä myymälöissä, suurilla ketjuilla, sovelluksissa, kansalaisjärjestöiden varainkeruussa, toistuvissa maksuissa ja laskujen maksussa. MobilePay Suomi on osa MobilePay-konsernia. Vuonna 2018 sovelluksella tehdyt siirrot tuplaantuivat edellisestä vuodesta. Sovelluksella siirrettiin yhteensä yli 260 miljoonaa euroa, joka on 140 prosenttia enemmän kuin vuonna 2017.

S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote

Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote

Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.