SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

MobilePay on noussut nopeasti selvästi suosituimmaksi mobiilimaksutavaksi S-ryhmässä

Prisma, S-market, Alepa ja Sale: Kaikissa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa voi nyt maksaa ostoksensa mobiilisti MobilePaylla ja kerätä samalla Bonukset. MobilePay on jo ohittanut muut mobiilimaksutavat S-ryhmän kaupoissa.

-       Mobiilimaksaminen on ollut aiemmin hyvin vähäistä, vaikka meillä on jo jonkin aikaa käynyt maksuvälineenä ApplePay, Pivo ja GooglePay. Vaikka MobilePay tuotiin alkuvaiheessa vain osaan kaupoistamme, on se nopeasti ohittanut maksuvälineenä muut mobiilimaksamisen tavat S-ryhmässä. Eikä ihme, sillä MobilePayn kautta voi kerätä Bonukset ja se toimii kaikkien pankkien korteilla ja kaikilla yleisimmillä puhelinmalleilla, sanoo toimitusjohtaja Jari Annala SOK Liiketoiminta Oy:sta.

S-ryhmä toi MobilePay-maksutavan ensimmäisiin kauppoihinsa marraskuun lopussa ja kaikkiin Prismoihin tammikuussa. Tähän mennessä 25 000 asiakasomistajaa on tunnistautunut MobilePay-sovelluksessa saadakseen Bonukset.

Tästä viikosta alkaen MobilePaylla voi maksaa kaikissa S-ryhmän ruokakaupoissa. Myymälöitä on yhteensä 921 eri puolilla Suomea.Ainoastaan Foodmarket Herkku jää odottamaan kassajärjestelmän päivitystä. Seuraavaksi S-ryhmässä käännetään katse tulevaan. MobilePay-maksaminen aiotaan tuoda myös verkkokauppaan sekä tavarataloihin, hotelleihin, ravintoloihin ja liikennemyymälöihin. Näiden aikataulu tarkentuu myöhemmin.

-       Olemme tyytyväisiä alkuvaiheen käyttöönottolukuihin ja uskomme niiden nousevan vauhdilla nyt, kun MobilePayllä voi maksaa kaikissa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Kehitämme palvelua jatkuvasti, jotta siitä saadaan kaikilla harvinaisemmillakin puhelinmalleilla yhtä sujuva. Kaiken kaikkiaan suomalaiset ottavat nyt innolla mobiilimaksamista käyttöön. Sovellustamme ladattiin viime vuonna enemmän kuin kahtena edellisvuotena yhteensä, iloitsee MobilePay Finlandin toimitusjohtaja Anniina Heinonen.

Bonusta saadakseen asiakkaan täytyy kerran tunnistautua S-ryhmän asiakasomistajaksi MobilePay-sovelluksessa. Tämän jälkeen sovellus muistaa tiedon asiakasomistajuudesta ja ostoksista kertyy Bonus riippumatta valitusta maksukortista. Tunnistautumisen jälkeen MobilePay-sovellus muistaa myös muut asiakasomistajan valitsemat palvelut, kuten sähköisen kuitin. S-ryhmän maksutapaetua kertyy, jos asiakasomistaja on tunnistautumisen lisäksi valinnut maksukortiksi S-Etukortti Visan. MobilePay-sovellus keskustelee esimerkiksi sähköisten kuittien osalta sujuvasti S-mobiilin kanssa, joka uusiutuu alkuvuodesta 2019. Lisäohjeita löytyy osoitteesta www.s-kanava.fi/mobilepay

Sovellus on ilmainen ja sopii kaikille pankista ja puhelinmallista riippumatta.

Jari Annala, toimitusjohtaja, SOK Liiketoiminta Oy, p. 010 768 2040
Anniina Heinonen, toimitusjohtaja, MobilePay Finland, p. 050 422 3122

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Tietoa S-ryhmästä

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Tietoa MobilePaysta

MobilePay on Pohjoismaiden johtava mobiilimaksuratkaisu, joka on ilmainen kaikkien pankkien asiakkaille. Sovellus toimii kaikilla yleisimmillä älypuhelimilla, kaikilla kortteilla ja kaikilla maksutapahtumilla, kuten kuluttajien välisissä maksuissa, verkkokaupoissa, pienemmissä myymälöissä, suurilla ketjuilla, sovelluksissa, kansalaisjärjestöiden varainkeruussa, toistuvissa maksuissa ja laskujen maksussa. MobilePay Suomi on osa MobilePay-konsernia. Vuonna 2018 sovelluksella tehdyt siirrot tuplaantuivat edellisestä vuodesta. Sovelluksella siirrettiin yhteensä yli 260 miljoonaa euroa, joka on 140 prosenttia enemmän kuin vuonna 2017.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.