Ragmate Design Oy

Modernisti muokattu ryijy auttaa syyrialaispakolaisia - oululainen yrittäjä parantaa maailmaa

28.2.2018, Oulu. Oululainen yrittäjä, KTM Martta Leskelä laajentaa yritystoimintaansa, joka työllistää syyrialaispakolaisnaisia Turkissa. Leskelä lanseeraa RAGMATE-verkkokaupan (www.ragmate.com) ja -tuotemalliston 7.3.2018 kello 14.00.

Ragmate B/V Castle 1.

RAGMATE on toimitusjohtaja Martta Leskelän pitkäaikaisen haaveen ja työn tulos toimia avun tarpeessa olevien ihmisten hyväksi. ’’Haluan käyttää osaamiseni ja taitoni niin, että mahdollisimman monella pakolaisnaisella on paremmat edellytykset selviytyä elämässään eteenpäin.’’

RAGMATE-tuotemallistoon kuuluvat ryijypeitteet, -tyynynpäälliset, -matot ja seinäryijyt. Mallisto kokoaa ryijyhistorian keskiajalta nykyaikaan käyttöesineistä taiteeseen. Ryijyt solmitaan käsin tekstiiliteollisuuden ylijäämämateriaalista valmistetusta neuloskuteesta. Koska ryijyt ovat käsityötä, niillä on merkittävä työllistävä vaikutus.

Leskelän tammikuussa 2017 Indiegogo-joukkorahoituskampanjana käynnistämä konsepti on työllistänyt pakolaisnaisia jo yli 10 000 tuntia. Tuotteita on myyty kahteenkymmeneen maahan, Suomen jälkeen eniten Yhdysvaltoihin. RAGMATE työllistää 23 syyrialaispakolaisnaista Turkissa lähellä Syyrian rajaa. Liikeidea kumpuaa Leskelän syvään juurtuneesta halusta auttaa heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä itsenäisempään ja onnellisempaan elämään.

RAGMATE on näkyvästi esillä Milanossa Salone del Mobile -messujen ajan italialainen FALCONERI-brändin kutsuvieraana huhtikuussa.

Mediakansio: sisältää kuvia ja RAGMATE-tarinan

Haastatteluajat ja lisätiedot:
Martta Leskelä
hello@ragmate.com

Ragmate B/V Castle 1.
Ragmate Syrian women with Martta.

Ragmate Design Oy
Peräkyläntie 45 A