Mökkiostajan markkina uudistuu – Finsilvan, Kontion ja Kiinteistömaailman konseptilla unelmien kesäpaikan voi ostaa uudiskohteen tavoin

Mökkivalmis-palvelulla uuden mökin voi rakennuttaa ennätyshelposti. Suomen suurimmat metsä-, kiinteistönvälitys ja hirsirakennusalan toimijat Finsilva Oyj, Kiinteistömaailma-ketju ja Kontio Oy tuovat yhdessä markkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon rakennuttaa moderni vapaa-ajanasunto rantatontille. Uudessa palvelumallissa mökkiprojektin pullonkaulat on tunnistettu ja niihin on haettu ostajaa helpottava ratkaisu. Mökkivalmis-palvelulla ostaja voi hankkia vaivattomasti rakennusvalmiin tontin, hirsihuvilan avaimet käteen -rakennettuna ja edullisen rahoituspaketin koko projektille.

– Mökkimarkkinoilla kysyntä ja tarjonta eivät riittävästi kohtaa. Tutkimuksemme mukaan joka neljäs suomalainen haluaisi hankkia oman, uuden kesämökin. Moderneja vapaa-ajanasuntoja on kuitenkin vain vähän tarjolla valmiina, sillä mökkikannastamme lähes 40 prosenttia on yli 50 vuotta vanhoja. Yhä useammalle suomalaiselle hartiapankki tai vanhan mökin kunnostaminen eivät enää ole vaihtoehtoja. Siksi päätimme kehittää nykyistä helpomman ja nopeamman mökkiprojektin, kertoo Suomen suurimpiin metsänomistajiin lukeutuvan Finsilva Oyj:n maankäyttöasiantuntija Jukka Suhonen.

Mökkipaketti ostajan ehdoilla – aikaa, vaivaa ja rahaa säästyy

Uusi palvelumalli vastaa mökinostajien tarpeisiin helpottamalla ja nopeuttamalla toiveita vastaavan mökin hankintaa. Kiinteistömaailman välittämät Mökkivalmis-kohteet perustetaan Finsilvan rakennusvalmiille rantatonteille, joille Kontio on suunnitellut sopivat huvilavaihtoehdot. Kaikki rakennustoimenpiteet sisältyvät palveluun. Lisäksi ostaja saa näkemyksen toteutuksen rahoituksesta ja halutessaan suoraan myös lainatarjouksen.

– Aikaisemmin asiakas on joutunut itse neuvottelemaan sopimukset erikseen eri osapuolten kanssa. Usein kommunikointi osapuolten välillä on puuttunut. Nyt tärkeät ostajaa askarruttavat asiat ovat sujuvasti selvillä tontin ja mökkimallin valinnasta aina mökin maksu- ja valmistumisaikataulua myöten, kertoo Tampereen Mökkivalmis-kohteiden välittäjänä toimivan Kiinteistömaailma Ratinan toimitusjohtaja Misa Roito.

– Mökkivalmis-kohteisiin on valittu Kontion Glass House -huvilamalliston suosituimmat ja toimivimmat pohjaratkaisut tontin rakennusoikeus, ilmansuunnat ja muoto huomioiden.  Modernit hirsihuvilat soveltuvat niin kesä- kuin ympärivuotiseen käyttöön. Kaikista malleista löytyy myös kattava valikoima lisäoptioita, joilla rakennuksen varustelutasoa voidaan muokata ostajan toiveiden mukaan. Mökki on muuttovalmis puolen vuoden kuluessa sovitusta huvilapaketin toimitusajankohdasta, summaa Kontion myynti- ja markkinointijohtaja Jonas Lindeman.

Suomen ensimmäiset Mökkivalmis-kohteet tulevat heinäkuussa saataville Tampereella, Finsilvan Teiskon Kalliojärven tonteille. Mökkivalmis-palvelun hinnat sisältävät tontin, kiinteistökaupan varainsiirtoveron (4% kauppahinnasta) sekä valitun huvilamallin ja varustelupaketin rakennutuksen: www.kiinteistömaailma.fi/mökkivalmis

Lisätietoja:

Finsilva Oyj, Jukka Suhonen, maankäyttöasiantuntija, p. 050 356 9778, jukka.suhonen@metsagroup.com | finsilva.fi

Kiinteistömaailma Ratina, Misa Roito, toimitusjohtaja, p. 050 597 1539, misa.roito@kiinteistomaailma.fi | kiinteistomaailma.fi/tampere-ratina

Kontio Oy, Jonas Lindeman, Myynti- ja markkinointijohtaja, p. 040 661 6618, jonas.lindeman@kontio.fi | kontio.com

Mökkivalmis on Suomen ensimmäinen avaimet -käteen palvelu, jossa mökinostajalle on tehty kokonaisuuden hankkiminen mahdollisimman helpoksi yhden kontaktin kautta sisältäen rantatontin, modernin hirsihuvilan rakentamiskokonaisuuden ja näkemyksen toteutuksen rahoituskuvioista. Mökkivalmis-palvelun taustalla ovat luotettavat valtakunnalliset toimijat: kiinteistövälitysketju Kiinteistömaailma, maan suurimpiin metsänomistajiin lukeutuva Finsilva Oyj ja maailman johtava hirsitalovalmistaja Kontio. www.kiinteistomaailma.fi/mökkivalmis

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailman hintaennustepäivitys vuoteen 2021, lisäteemana neuvotteluvara: Neuvottelukulttuuri vaihtelee asuntokaupoissa eri puolilla Suomea  13.11.2018 09:00Tiedote

Pääkaupunkiseutu, muutamat kasvukeskukset kehyskuntineen sekä Pohjanmaan rannikko. Tähän kolmikkoon kiteytyy lähivuosina maan myönteisin hintakehitys, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin asuntojen hintaennusteesta vuoteen 2021. Lisäteemana tällä ennustepäivityskierroksella tarkasteltiin pyydettyjä ja toteutuneita asuntokauppahintoja. Analyysi kertoo neuvotteluvarassa olevan selviä paikkakuntakohtaisia eroja. Neuvotteluvara on vähäisintä Pirkkalassa, Tampereella ja Helsingissä; tinkimiskulttuuri näyttää vahvimmalta osassa Itä-Suomen kaupunkeja.

Asuntojen hintakehitysennuste vuoteen 2021, erityisteemana neuvotteluvara asuntokaupoilla8.11.2018 07:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraft julkaisivat vuodenvaihteessa uuden tekoälymallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain kolmelle seuraavalle vuodelle. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen, jossa julkaisemme päivityksen hintaennusteeseen, ulottaen sen nyt vuoteen 2021 saakka. Lisäteemana tilaisuudessa on neuvotteluvara asuntokaupoilla: mitä laaja aineisto kertoo pyydetyistä ja toteutuneista hinnoista erityyppisissä asunnoissa ja eri kaupungeissa? Tilaisuus pidetään tiistaina 13.11.2018 klo 9.00 Scandic Simonkentässä (Simonkatu 9, Helsinki) Uutta ennustetta ja lisäteemaa käsittelevät johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo eCraftilta, toimitusjohtaja Erkki Heikkinen Kiinteistömaailmasta ja vt. toimitusjohtaja Heikki Huttunen Etuovi.comista. Ilmoittautumiset ma 12.11.2018 kello 11 mennessä: pirjo.hellsten@kiinteistomaailma.fi tai puh 040 767 2238. Tervetuloa!

Kiinteistönvälittäjäbarometri kertoo: Asuntomarkkinan kuva poikkeuksellisen pirstaleinen9.10.2018 09:15Tiedote

Kiinteistömaailman Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä asuntokaupan kokonaismarkkinan tilastot kertovat, että isossa kuvassa hieman hiljentynyt asuntokaupan trendi jatkuu, vaikka kaikki edellytykset asuntokaupan kasvulle ovat olemassa. Asuntokaupan ennustaminen on tällä hetkellä poikkeuksellisen vaikeaa, koska talouden yleiset trendit ja asuntokaupan toteuma eivät kohtaa, ja alueelliset erot näkyvät kiinteistönvälittäjien vastauksissa selvästi. Barometrissä selvitettiin lisäksi ostajien valveutuneisuutta taloyhtiötietoon liittyen.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille8.10.2018 08:37Kutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 9.10.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on taloyhtiötieto ja ostajien valveutuneisuus asuntokaupoilla.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille3.10.2018 08:00Kutsu

Kodinvaihdon polku kulkee uutta reittiä sosiaalisesta mediasta asuntokaupoille17.9.2018 08:00Tiedote

Kiinteistömaailmalla myynnissä olevissa kodeissa asuntoesittely tapahtuu videon avulla vuoden jokaisena päivänä 6000 - 7000 kertaa, oli joulu tahi juhannus. Näiden varsinaisten videoasuntoesittelyjen lisäksi kohdevideoita silmäillään sosiaalisen median kanavilla päivittäin monin-moninkertainen määrä. Kodinvaihtoa edeltävä tapahtumien kulku ei ole kuten ennen, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.