Mökkiostajan markkina uudistuu – Finsilvan, Kontion ja Kiinteistömaailman konseptilla unelmien kesäpaikan voi ostaa uudiskohteen tavoin

Mökkivalmis-palvelulla uuden mökin voi rakennuttaa ennätyshelposti. Suomen suurimmat metsä-, kiinteistönvälitys ja hirsirakennusalan toimijat Finsilva Oyj, Kiinteistömaailma-ketju ja Kontio Oy tuovat yhdessä markkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon rakennuttaa moderni vapaa-ajanasunto rantatontille. Uudessa palvelumallissa mökkiprojektin pullonkaulat on tunnistettu ja niihin on haettu ostajaa helpottava ratkaisu. Mökkivalmis-palvelulla ostaja voi hankkia vaivattomasti rakennusvalmiin tontin, hirsihuvilan avaimet käteen -rakennettuna ja edullisen rahoituspaketin koko projektille.

– Mökkimarkkinoilla kysyntä ja tarjonta eivät riittävästi kohtaa. Tutkimuksemme mukaan joka neljäs suomalainen haluaisi hankkia oman, uuden kesämökin. Moderneja vapaa-ajanasuntoja on kuitenkin vain vähän tarjolla valmiina, sillä mökkikannastamme lähes 40 prosenttia on yli 50 vuotta vanhoja. Yhä useammalle suomalaiselle hartiapankki tai vanhan mökin kunnostaminen eivät enää ole vaihtoehtoja. Siksi päätimme kehittää nykyistä helpomman ja nopeamman mökkiprojektin, kertoo Suomen suurimpiin metsänomistajiin lukeutuvan Finsilva Oyj:n maankäyttöasiantuntija Jukka Suhonen.

Mökkipaketti ostajan ehdoilla – aikaa, vaivaa ja rahaa säästyy

Uusi palvelumalli vastaa mökinostajien tarpeisiin helpottamalla ja nopeuttamalla toiveita vastaavan mökin hankintaa. Kiinteistömaailman välittämät Mökkivalmis-kohteet perustetaan Finsilvan rakennusvalmiille rantatonteille, joille Kontio on suunnitellut sopivat huvilavaihtoehdot. Kaikki rakennustoimenpiteet sisältyvät palveluun. Lisäksi ostaja saa näkemyksen toteutuksen rahoituksesta ja halutessaan suoraan myös lainatarjouksen.

– Aikaisemmin asiakas on joutunut itse neuvottelemaan sopimukset erikseen eri osapuolten kanssa. Usein kommunikointi osapuolten välillä on puuttunut. Nyt tärkeät ostajaa askarruttavat asiat ovat sujuvasti selvillä tontin ja mökkimallin valinnasta aina mökin maksu- ja valmistumisaikataulua myöten, kertoo Tampereen Mökkivalmis-kohteiden välittäjänä toimivan Kiinteistömaailma Ratinan toimitusjohtaja Misa Roito.

– Mökkivalmis-kohteisiin on valittu Kontion Glass House -huvilamalliston suosituimmat ja toimivimmat pohjaratkaisut tontin rakennusoikeus, ilmansuunnat ja muoto huomioiden.  Modernit hirsihuvilat soveltuvat niin kesä- kuin ympärivuotiseen käyttöön. Kaikista malleista löytyy myös kattava valikoima lisäoptioita, joilla rakennuksen varustelutasoa voidaan muokata ostajan toiveiden mukaan. Mökki on muuttovalmis puolen vuoden kuluessa sovitusta huvilapaketin toimitusajankohdasta, summaa Kontion myynti- ja markkinointijohtaja Jonas Lindeman.

Suomen ensimmäiset Mökkivalmis-kohteet tulevat heinäkuussa saataville Tampereella, Finsilvan Teiskon Kalliojärven tonteille. Mökkivalmis-palvelun hinnat sisältävät tontin, kiinteistökaupan varainsiirtoveron (4% kauppahinnasta) sekä valitun huvilamallin ja varustelupaketin rakennutuksen: www.kiinteistömaailma.fi/mökkivalmis

Lisätietoja:

Finsilva Oyj, Jukka Suhonen, maankäyttöasiantuntija, p. 050 356 9778, jukka.suhonen@metsagroup.com | finsilva.fi

Kiinteistömaailma Ratina, Misa Roito, toimitusjohtaja, p. 050 597 1539, misa.roito@kiinteistomaailma.fi | kiinteistomaailma.fi/tampere-ratina

Kontio Oy, Jonas Lindeman, Myynti- ja markkinointijohtaja, p. 040 661 6618, jonas.lindeman@kontio.fi | kontio.com

Mökkivalmis on Suomen ensimmäinen avaimet -käteen palvelu, jossa mökinostajalle on tehty kokonaisuuden hankkiminen mahdollisimman helpoksi yhden kontaktin kautta sisältäen rantatontin, modernin hirsihuvilan rakentamiskokonaisuuden ja näkemyksen toteutuksen rahoituskuvioista. Mökkivalmis-palvelun taustalla ovat luotettavat valtakunnalliset toimijat: kiinteistövälitysketju Kiinteistömaailma, maan suurimpiin metsänomistajiin lukeutuva Finsilva Oyj ja maailman johtava hirsitalovalmistaja Kontio. www.kiinteistomaailma.fi/mökkivalmis

Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityspalveluita Suomessa ja Baltian maissa tarjoava yritys.

Suomessa Kiinteistömaailma on maan suurimpiin kuuluva kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 500 asuntokaupan ammattilaista reilussa sadassa yrittäjävetoisessa asuntomyymälässä ympäri Suomen. Yritys perustettiin vuonna 1990.

Baltian maissa (Viro, Latvia, Liettua) Kiinteistömaailma toimii Ober-Haus -brändillä. Kiinteistömaailma osti Ober-Hausin liiketoiminnan vuonna 2021.

Kiinteistömaailman vuosi 2023 ja näkymät alkaneeseen vuoteen 2024: Kiinteistömaailma vahvisti asemiaan poikkeuksellisissa markkinaoloissa5.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Kiinteistömaailma-ketjuun ja -konserniin kuuluvat yhtiöt tekivät vuonna 2023 Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa yhteensä 50 miljoonan euron liikevaihdon hoitamalla yhteensä reilut 12 200 välitystoimeksiantoa (v. 2022: 62 milj. euroa ja 14 300 toimeksiantoa). Niiden lisäksi Kiinteistömaailmaan kuuluva Ober-Haus hoiti lähes 15 000 arviointitoimeksiantoa Baltian maissa. ”Kiinteistömaailma vahvisti asemiaan poikkeuksellisen haastavissa markkinaoloissa ja kasvatti markkinaosuuttaan suomalaisessa kiinteistönvälityksessä”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n ja Ober-Haus A/S:n hallituksen puheenjohtaja Risto Kyhälä.