Kokkola Industrial Park – KIPKokkola Industrial Park – KIP

Monipuolista koulutusta KIP:n alueella

Kokkola Industrial Parkin alueella toimivalla tehdaspalokunnalla on Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön koulutusoikeudet. SPEK:n koulutuksista KIP Servicen tehdaspalokunta voi järjestää sammutustyön peruskursseja, savusukelluskursseja, vaarallisten aineiden torjuntakursseja, öljyntorjuntakursseja sekä pelastustyön kursseja.

KIP Servicen tehdaspalokunta järjesti huhtikuun lopulla vaarallisten aineiden torjuntakurssin niille tehdaspalokuntalaisille, jotka eivät vielä olleet suorittaneet kyseistä koulutusta. Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön (SPEK) virallinen kurssi voitiin järjestää sisäisenä koulutuksena, koska tehdaspalokunta on saanut SPEK:n viralliset koulutusoikeudet.

- Nyt järjestetty koulutus antaa valmiudet toimia erilaisissa vaarallisten aineiden onnettomuustilanteissa sekä maantieliikenteessä että teollisuudessa. Lisäksi kurssin käyneet saavat kemikaalisukeltajan pätevyyden, kertoo kurssinjohtajana toiminut Jouni Korkeaniemi.

Hänen mukaansa vaarallisten aineiden torjuntakurssin merkitys korostuu Kokkolan Suurteollisuusalueella, missä käsitellään, varastoidaan ja valmistetaan erilaisia vaarallisia kemikaaleja. - Tehdaspalokunnalla on hyvät edellytykset järjestää koulutuksia. KIP:n alueen toimijat tukevat koulutusten järjestämistä, minkä ansiosta meillä on mahdollisuus harjoitella aidossa teollisuusympäristössä, Korkeaniemi jatkaa.

SPEK:n koulutuksista KIP Servicen tehdaspalokunta voi järjestää sammutustyön peruskursseja, savusukelluskursseja, vaarallisten aineiden torjuntakursseja, öljyntorjuntakursseja sekä pelastustyön kursseja. Pelastusopiston hyväksymän materiaalin koulutuksiin tuottaa SPEK. - SPEK:n kanssa tehdyn sopimuksen myötä pystymme tarjoamaan kyseisiä koulutuksia kaikille halukkaille. Koulutuksen järjestäjänä meidän yksi vahvuus on se, että palvelemme 24/7-periaatteella. Sen takia koulutukset on mahdollista järjestää joustavasti tarpeen mukaan.

Ensivastekoulutuksissa tehdaspalokunta tekee yhteistyötä Soiten ensihoitokeskuksen kanssa.

Kokkola Industrial Park – KIP

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden keskittymä. Kokkolan Suurteollisuusalueella sijaitsee 12 tuontantolaitosta sekä noin 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Vuonna 2009 perustettu KIP Service Oy on Kokkolan Suurteollisuusalueella toimiva monipalveluyhtiö. Yritys tarjoaa kiinteistö-, infra-, koulutus-, turvallisuus- ja ympäristöpalveluita suurteollisuusalueen yrityksille.

Lue lisää julkaisijalta Kokkola Industrial Park – KIP

Kokkola Industrial Parkin alueella tehdään tiivistä turvallisuusyhteistyötä - KIP Turvavyöpäivä 26.–27.4.201827.4.2018 10:10Tiedote

Kokkolan suurteollisuusalueella järjestetään jälleen kerran kaksipäiväinen työturvallisuusasioihin keskittyvä KIP Turvavyöpäivä. Torstaina 26. huhtikuuta tapahtuma järjestettiin KIP pohjoisen alueella ja perjantaina 27.4. on vuorossa KIP eteläinen. Tapahtuma on suunnattu suurteollisuusalueen työntekijöille. Kansainvälistä “World Day for Safety and Health at Work” -päivää vietetään maailmanlaajuisesti lauantaina 28.4.2018.