Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Moreenilta viisi uutta käsityökirjaa keväällä - suomalaisten rakkaus villasukkiin ei ota laantuakseen

Moreeni julkaisee keväällä viisi käsityökirjaa, joista löytyy iloa ja haastetta sekä aloitteleville että kokeneemmillekin käsitöiden ystäville.

Suomalaisten rakkaus villasukkiin ei näytä laantumisen merkkejä. Niina Laitisen “Villasukkien vuosi” on noussut mielettömäksi ilmiöksi jo heti ilmestyttyään. Tammikuun alussa ilmestyneen kirjan ensimmäinen painos myytiin loppuun viikossa ja toinen painos loppui jo ennen kuin se ehti kauppoihin. Villasukkien vuotta on painettu jo 10 000 kappaletta kolmessa painoksessa.

Niina Laitinen: Villasukkien vuosi 01/2018

Lapinlahtelainen Niina Laitinen on somesta huippusuosioon ponnistanut neulesuunnittelija. Villasukkien vuosi on hänen ensimmäinen kirjansa. Kirjan sukkaohjeet ovat saaneet innoituksensa vuodenkierrosta ja luonnon vaihtuvasta väripaletista. Malleissa on sekä lyhyt- että pitkävartisia pitsi-, palmikko- ja kirjoneulesukkia.

Saara Toikka: Kesäneuleita 03/2018

Nuoren huippusuunnittelijan toisessa neulekirjassa keskitytään kesäisiin malleihin ja lankoihin. Mukana on ajattomia mutta trenditietoisia keveitä vaatteita ja asusteita rentoon kesäpukeutumiseen. Töiden vaativuustaso vaihtelee helposta haastavampaan. Saara Toikka on neulesuunnitteluun erikoistunut käsityötieteen maisteri. Saaran neuleissa yhdistyvät ajaton design, hyvä käytettävyys ja laadukkaat materiaalit.

Hanna Meronen: Pienenpieniä käsitöitä 03/2018

Hanna Meronen on intohimoinen nukkekotiharrastaja, joka rakentaa ja sisustaa nukketaloja. Nyt miniatyyrikokoiset esineet viehättävät koruina, koristeina ja nukkekotimaailmassa. Pikkuruiset käsityöt syntyvät virkkaamalla, neulomalla ja huovuttamalla. Kirjassa on ohjeet esimerkiksi neulottuihin minilapasiin, joita voi käyttää myös vaikkapa korvakoruina. Virkatut isoäidinneliöt puolestaan taipuvat nukkekodin torkkupeitoksi tai rannekoruksi!

Camilla Schmidt Rasmussen, Sofie Grangaard & Helle Benedikte Neigaard: Raikkaat rätit 01/2018

Kauniita ja ekologisia keittiöliinoja ei tarvitse piilottaa kaappiin! Neulomalla ja virkkaamalla teet helposti persoonallisia, konepestäviä tiskirättejä, joiden imukyky vain paranee pesujen myötä. Virkkaamalla ja neulomalla erilaisia silmukkayhdistelmiä luot kiinnostavia pintoja. Materiaaliksi sopii tavallinen puuvilla, mutta jos valitset langaksi kosteutta imevän bambun tai hampun, saat bonuksena niiden antibakteeriset ominaisuudet.

Élodie Piveteau: Sisusta paperilla 03/2018

Taittele paperista loppusilaus kotisi sisustukseen! Élodie on nuori ranskalainen toimittaja-stylisti, joka työskentelee mm. Marie Claire -lehden kanssa. Hän esittelee kirjassaan 27 viehättävää origami-ideaa kodin sisustukseen, kuten lampunvarjostimia, rasioita ja pakkauksia, ruukunsuojuksia sekä seinälle kiinnitettäviä koristeita.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.