Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Moreenilta viisi uutta käsityökirjaa keväällä - suomalaisten rakkaus villasukkiin ei ota laantuakseen

Moreeni julkaisee keväällä viisi käsityökirjaa, joista löytyy iloa ja haastetta sekä aloitteleville että kokeneemmillekin käsitöiden ystäville.

Suomalaisten rakkaus villasukkiin ei näytä laantumisen merkkejä. Niina Laitisen “Villasukkien vuosi” on noussut mielettömäksi ilmiöksi jo heti ilmestyttyään. Tammikuun alussa ilmestyneen kirjan ensimmäinen painos myytiin loppuun viikossa ja toinen painos loppui jo ennen kuin se ehti kauppoihin. Villasukkien vuotta on painettu jo 10 000 kappaletta kolmessa painoksessa.

Niina Laitinen: Villasukkien vuosi 01/2018

Lapinlahtelainen Niina Laitinen on somesta huippusuosioon ponnistanut neulesuunnittelija. Villasukkien vuosi on hänen ensimmäinen kirjansa. Kirjan sukkaohjeet ovat saaneet innoituksensa vuodenkierrosta ja luonnon vaihtuvasta väripaletista. Malleissa on sekä lyhyt- että pitkävartisia pitsi-, palmikko- ja kirjoneulesukkia.

Saara Toikka: Kesäneuleita 03/2018

Nuoren huippusuunnittelijan toisessa neulekirjassa keskitytään kesäisiin malleihin ja lankoihin. Mukana on ajattomia mutta trenditietoisia keveitä vaatteita ja asusteita rentoon kesäpukeutumiseen. Töiden vaativuustaso vaihtelee helposta haastavampaan. Saara Toikka on neulesuunnitteluun erikoistunut käsityötieteen maisteri. Saaran neuleissa yhdistyvät ajaton design, hyvä käytettävyys ja laadukkaat materiaalit.

Hanna Meronen: Pienenpieniä käsitöitä 03/2018

Hanna Meronen on intohimoinen nukkekotiharrastaja, joka rakentaa ja sisustaa nukketaloja. Nyt miniatyyrikokoiset esineet viehättävät koruina, koristeina ja nukkekotimaailmassa. Pikkuruiset käsityöt syntyvät virkkaamalla, neulomalla ja huovuttamalla. Kirjassa on ohjeet esimerkiksi neulottuihin minilapasiin, joita voi käyttää myös vaikkapa korvakoruina. Virkatut isoäidinneliöt puolestaan taipuvat nukkekodin torkkupeitoksi tai rannekoruksi!

Camilla Schmidt Rasmussen, Sofie Grangaard & Helle Benedikte Neigaard: Raikkaat rätit 01/2018

Kauniita ja ekologisia keittiöliinoja ei tarvitse piilottaa kaappiin! Neulomalla ja virkkaamalla teet helposti persoonallisia, konepestäviä tiskirättejä, joiden imukyky vain paranee pesujen myötä. Virkkaamalla ja neulomalla erilaisia silmukkayhdistelmiä luot kiinnostavia pintoja. Materiaaliksi sopii tavallinen puuvilla, mutta jos valitset langaksi kosteutta imevän bambun tai hampun, saat bonuksena niiden antibakteeriset ominaisuudet.

Élodie Piveteau: Sisusta paperilla 03/2018

Taittele paperista loppusilaus kotisi sisustukseen! Élodie on nuori ranskalainen toimittaja-stylisti, joka työskentelee mm. Marie Claire -lehden kanssa. Hän esittelee kirjassaan 27 viehättävää origami-ideaa kodin sisustukseen, kuten lampunvarjostimia, rasioita ja pakkauksia, ruukunsuojuksia sekä seinälle kiinnitettäviä koristeita.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Tervetuloa Otavan ja Liken Jännäri-iltaan 24.4.!28.3.2024 11:14:09 EET | Tiedote

Vuoden jännittävimmässä kirjallisessa illassa Baba Lybeckin haastateltavina ovat kansainväliset jännäritähdet Jens Lapidus ja Chris Carter. Kotimaisista huippudekkaristeista mukana ovat Elina Backman, Tuomas Niskakangas, Jari Salonen ja Saila-Mari Kohtala. Otavalla järjestettävään iltaan on vapaa pääsy, tilaa on rajoitetusti. Varmista paikkasi kevään kovimpaan rikoskirjallisuuden tapahtumaan ilmoittautumalla tästä linkistä: https://forms.gle/UEjmtizJogu4Vt1T6.

Suomeen saapuvan Andrei Kurkovin Kuolleen miehen kaveri on tragikoominen tarina nuoren miehen elämäntuskasta neuvostoajan jälkeisessä Kiovassa27.3.2024 12:45:00 EET | Tiedote

Toukokuussa Helsinki Litiin saapuva Andrei Kurkov on palkittu ja arvostettu ukrainalainen kirjailija ja toimittaja. Yli 40 kielelle käännettyjen, mustanpuhuvan huumorin sävyttämien romaaniensa lisäksi hänet tunnetaan kansainvälisen median aktiivisena Ukraina-kommentaattorina. Kuolleen miehen kaveri on Kurkovin kolmas suomennettu romaani.

Anna-Sofia Bernerin uutuuskirja vie lukijan syvälle Yhdysvaltoihin ja valottaa, mitä maassa oikeasti tapahtuu22.3.2024 12:26:00 EET | Tiedote

Anna-Sofia Bernerin Kymmenen haavaa Amerikan sydämessä vie lukijan amerikkalaisten olohuoneisiin ja baaritiskeille, mielenosoituksiin ja kirkkoihin, Keskilännen ruostevyöhykkeelle ja Louisianan suistomaalle. Teos koostuu kymmenestä eri teemoihin keskittyvästä luvusta, joista kukin valaisee amerikkalaista kipukohtaa. Käsitellyiksi tulevat niin uskonto, rasismi, väestökehitys kuin puolueetkin.