Morgan Stanley Real Estate Investing MSREI:n hallinnoima kiinteistörahasto, Premico ja RIM sopivat 1594 vuokra-asunnon kaupasta Kojamon kanssa

MSREI:n hallinnoima kiinteistörahasto, Premico ja RIM ostavat Kojamo Oyj:ltä 1594 vuokra-asuntoa. Asunnot sijaitsevat 15 eri kasvukeskuksessa eripuolilla Suomea. Premico ja RIM sijoittavat portfolioon, sekä vastaavat kohteiden manageerauksesta.

”Suomi on tällä hetkellä yksi Europan kiinnostavimpia sijoituskohteita kiinteistöjen osalta. Yhteistyö MSREI:n kanssa avaa meille uusia mahdollisuuksia kehittää asuntotarjontaamme ja olemme tästä luonnollisesti innoissamme.”, toteaa Premico Group Oy:n toimitusjohtaja Janne Vaula.

Kauppakirja on allekirjoitettu 28.3.2018 ja transaktio on tarkoitus saattaa loppuun 2018 toisen vuosineljänneksen aikana. Kauppa on ehdollinen tavanomaisten kiinteistökaupan edellytysten toteutumiselle.

Janne Vaula, CEO
t. +358 40 501 6063
janne.vaula@premico.fi

David Renger, CEO
Renger Investment Management
t. +46 70 919 8920
david@renger.se

Eteläesplanadi 20

MORGAN STANLEY REAL ESTATE INVESTING (“MSREI”)

Morgan Stanley Real Estate Investing (“MSREI”) is the global private real estate investment management arm of Morgan Stanley. One of the most active property investors in the world for over two decades, MSREI employs a patient, disciplined approach through global opportunistic and regional core real estate investment strategies. With offices throughout the U.S., Europe and Asia, regional teams of dedicated real estate professionals combine a unique global perspective with local presence and significant transaction execution expertise. As of December 31, 2017, MSREI manages $35 billion of gross real estate assets worldwide on behalf of its clients.

Premico Group is a pioneering Finnish real estate investment and development company. Premico has four business areas: private equity funds investing in housing assets, real estate development, construction project management and residential leasing services together with property management. Premico has been involved in the establishment of eight different real estate private equity funds with investment capacity of over €900 million together with partners. Over 1,800 residential units have been constructed under Premico’s oversight between 2012-2017, and over 900 units are currently under construction. Premico has over 6,000 rental apartments under management, and it concludes over 1,500 lease agreements annually.

RIM

Renger Investment Management (RIM) provides investment management and advisory services within the residential and commercial real estate sector in the Nordic region for its clients and investor partners. RIM typically aims to co-invest with the investor to provide alignment of interest with its investor clients.

Premico ja YIT sopivat 136 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon toteuttamisesta pääkaupunkiseudulle ja sen kehyskuntiin17.6.2020 07:45:00 EESTTiedote

Vuokra-asuntoihin erikoistuneen kiinteistösijoitus- ja kehitysyhtiö Premicon hallinnoima Premico Asuntorahasto II Ky ja YIT ovat sopineet 136 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon rakentamisesta pääkaupunkiseudulle ja sen kehyskuntiin. Kyseessä on neljän hankkeen kokonaisuus, joista kahden rakentaminen on jo aloitettu. Loput kaksi kohdetta, joista osapuolet ovat allekirjoittaneet esisopimuksen, on tarkoitus aloittaa Q3/20 aikana.

Premico and YIT agree on the construction of 136 affordable rental apartments in the Helsinki metropolitan area and its surrounding municipalities17.6.2020 07:45:00 EESTTiedote

Premico ja Lujatalo sopivat 76 kohtuuhintaisen vuokra-asunnon toteuttamisesta Vantaalle – kyseessä ensimmäinen Ympäristöministeriön muovitiekarttahanke asuntotuotannossa. Hanke on hyväksytty Kuntarahoituksen vihreän rahoituksen piiriin.12.6.2020 08:00:00 EESTTiedote