Morgan Stanley Real Estate Investing MSREI:n hallinnoima kiinteistörahasto, Premico ja RIM sopivat 1594 vuokra-asunnon kaupasta Kojamon kanssa

MSREI:n hallinnoima kiinteistörahasto, Premico ja RIM ostavat Kojamo Oyj:ltä 1594 vuokra-asuntoa. Asunnot sijaitsevat 15 eri kasvukeskuksessa eripuolilla Suomea. Premico ja RIM sijoittavat portfolioon, sekä vastaavat kohteiden manageerauksesta.

”Suomi on tällä hetkellä yksi Europan kiinnostavimpia sijoituskohteita kiinteistöjen osalta. Yhteistyö MSREI:n kanssa avaa meille uusia mahdollisuuksia kehittää asuntotarjontaamme ja olemme tästä luonnollisesti innoissamme.”, toteaa Premico Group Oy:n toimitusjohtaja Janne Vaula.

Kauppakirja on allekirjoitettu 28.3.2018 ja transaktio on tarkoitus saattaa loppuun 2018 toisen vuosineljänneksen aikana. Kauppa on ehdollinen tavanomaisten kiinteistökaupan edellytysten toteutumiselle.

Janne Vaula, CEO
t. +358 40 501 6063
janne.vaula@premico.fi

David Renger, CEO
Renger Investment Management
t. +46 70 919 8920
david@renger.se

MORGAN STANLEY REAL ESTATE INVESTING (“MSREI”)

Morgan Stanley Real Estate Investing (“MSREI”) is the global private real estate investment management arm of Morgan Stanley. One of the most active property investors in the world for over two decades, MSREI employs a patient, disciplined approach through global opportunistic and regional core real estate investment strategies. With offices throughout the U.S., Europe and Asia, regional teams of dedicated real estate professionals combine a unique global perspective with local presence and significant transaction execution expertise. As of December 31, 2017, MSREI manages $35 billion of gross real estate assets worldwide on behalf of its clients.

Premico Group is a pioneering Finnish real estate investment and development company. Premico has four business areas: private equity funds investing in housing assets, real estate development, construction project management and residential leasing services together with property management. Premico has been involved in the establishment of eight different real estate private equity funds with investment capacity of over €900 million together with partners. Over 1,800 residential units have been constructed under Premico’s oversight between 2012-2017, and over 900 units are currently under construction. Premico has over 6,000 rental apartments under management, and it concludes over 1,500 lease agreements annually.

RIM

Renger Investment Management (RIM) provides investment management and advisory services within the residential and commercial real estate sector in the Nordic region for its clients and investor partners. RIM typically aims to co-invest with the investor to provide alignment of interest with its investor clients.

Morgan Stanleyn hallinnoima rahasto hankki omistukseensa 151 vuokra-asuntoa, sekä rakennusoikeuden noin 130 uudelle asunnolle, myyjänä oli Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma. Kohde sijaitsee Espoon Haukilahdessa.7.1.2021 14:27:31 EETTiedote

A property fund advised by Morgan Stanley Real Estate Investing (MSREI) acquired 151 residential units and building rights for approx. 130 new residential units from Varma. The acquired asset is located in Espoo, Finland.7.1.2021 14:27:30 EETPress release

Premico Asuntorahasto II Ky ylimerkittiin ja sulkeutui7.12.2020 11:36:27 EETTiedote

Premico to establish Finland’s first carbon neutral residential fund25.9.2020 08:00:00 EESTTiedote