MTL ry

MTL:n tavoitteena nolla tapausta seksuaalisessa häirinnässä

Jaa

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n jäsenyrityksissä kukaan ei ole kokenut fyysistä seksuaalista häirintää viimeisen kahden vuoden aikana. Verbaalista häirintää oli kokenut viisi prosenttia. Liiton tavoite on, että seksuaalisen häirinnän tapauksia on sen jäsenyrityksissä nolla kappaletta. Tiedot selviävät Procom – Viestinnän ammattilaiset ry:n, Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n ja Suomen Journalistiliitto ry:n teettämästä tutkimuksesta.

- Vaikka prosentit ovat meillä pieniä ja tapauksia vähän, työ ei lopu ennen kuin lukema on pyöreä nolla. Tässä olemme täysin ehdottomia, sanoo MTL:n hallituksen puheenjohtaja Mikael Jungner.

MTL jäsenyrityksiltä edellytetään, että ne toimivat työnantajina eettisesti ja työlainsäädännön mukaisesti. Häirintätapauksiin on puututtava aina ja viipymättä. Liitto kannustaa jäseniään avoimeen vuoropuheluun työpaikoilla ja ohjeistamaan mahdollisten häirintätapausten käsittelyn.

Vastaajista 67 prosenttia näkee, ettei MTL:n työyhteisössä esiinny seksuaalista häirintää ja 26 prosenttia sanoo, että häirinnästä voi tehdä ilmoituksen ilman pelkoa. Neljän prosentin mielestä seksuaalista häirintää esiintyy, mutta siihen ei uskalleta puuttua. Joskus aiemmin (3-5 vuotta sitten) seksuaalista häirintää on kokenut seitsemän prosenttia.

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää missä määrin ProComin, Suomen Journalistiliiton ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n jäsenet kokevat verbaalista tai fyysistä seksuaalista häirintää.

Tutkimuksen kohderyhmänä olivat liittojen jäsenet ja tutkimus on toteutettu edellä mainittujen liittojen toimeksiannosta.

Tutkimuksen toteutti IROResearch Oy 18.1. - 5.2.2018.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja Tarja Virmala, toimitusjohtaja, 0400 484 693

Liitteet

Tietoja julkaisijasta

MTL ry
MTL ry
Eteläranta 10
00130 HELSINKI

info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta MTL ry

MTL:n uusi viestintäkilpailu palkitsee asiakaskokemuksesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä16.2.2018 10:20Tiedote

MTL Communications Awards -viestintäkilpailu uudistuu ja uudeksi nimeksi tulee Finnish Comms Awards. Viestintätöiden arvioinnissa painotetaan erityisesti asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyötä, asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä sekä pitkäjänteistä toimintaa kumppaneina. Uudistuneen kilpailun päätuomariksi on kutsuttu Christina Forsgård Netprofile Finlandista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme