MTL:n viestintäkilpailun ennätyssato todistaa viestintätoimistojen uudistunutta roolia

MTL:n Finnish Comms Awardsiin saapui ennätysmäärä kilpailutöitä, yhteensä 101. Kilpailua uudistettiin toimiston ja asiakkaan yhteistyötä palkitsevaksi. Eniten töitä tuli strategisen konsultoinnin sarjaan, mikä vahvistaa toimistojen roolin muuttumista yhä enemmän liikkeenjohdon konsultiksi.

Finnish Comms Awards on kilpailu, jossa arvioidaan ja palkitaan erityisesti toimiston ja asiakkaan yhteistyöllä saavutettuja viestinnällisiä tuloksia.

- Suuntasimme katseen pois itsestämme ja se sytytti toimistot osallistumaan. Viestintätoimistojen työ on äärimmäisen tiivistä yhteistyötä asiakkaan kanssa. On tullut mahdottomaksi erottaa idean, toteutuksen ja tulosten tekijät toisistaan, eikä niitä enää tarvitse. Elokuvamaailma on jo todistanut, että supersankareiden joukko on voittava konsepti. Yksittäisten ratsastajien aika on ohi. Globaalissa taloudessa menestys on yhteistyötä ja siitä kuuluu kunnia monelle ilman rajoja, sanoo kilpailun päätuomari Christina Forsgård, Netprofilen perustaja ja partner. Forsgård on myös johtanut kilpailun kehittämistyötä.

Kilpailuun tuli yhteensä 101 hakemusta 19 toimistosta.

Kilpailun finalistit julkaistaan 27. huhtikuuta. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -juhlagaalassa 14. kesäkuuta. Kussakin kategoriassa palkitaan paras viestintätyö. Lisäksi palkitaan Vuoden viestintätyö, Vuoden viestintätoimisto, Paras pitchaaja, Vuoden spokesperson sekä Vuoden viestintäkonsultti.

MTL:n organisoima kilpailu järjestetään nyt seitsemännen kerran. Kilpailuun lähetetään viestintätöitä, joilla on edistetty asiakasorganisaation strategisia tavoitteita.

- Viestintätoimistojen rooli on muuttunut merkittävästi viimeisten vuosien aikana, mikä näkyy myös kilpailuihin tulevista töistä. Toimisto on yhä enemmän strategisen sparraajan ja ylimmän johdon valmentajan roolissa. Parhaat tulokset asiakkaan liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamiseksi saadaan aitoon kumppanuuteen perustuvassa yhteistyössä, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

MTL on Suomen johtavien viestintä-, mainos- ja markkinointitoimistojen toimialaliitto, jonka jäsenet edustavat myyntikatteella mitattuna noin puolta alasta. MTL:n hallituksen puheenjohtaja on Mikael Jungner.

Christina Forsgård, perustaja, hallituksen puheenjohtaja, Netprofile Finland, christina@netprofile.fi +358 40 571 9192

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, tarja.virmala@mtl.fi, + 358 400 484693
www.mtl.fi

MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten yhteisö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.