MTV tarjoaa kotimaisille mediataloille ilmaisen videoalustan

Mediayhtiö MTV haluaa edistää kotimaisen videomarkkinan kasvua ja tarjoaa suomalaisille mediataloille ilmaisen videoalustan osana MTV Videoverkostoa. MTV:n yhteistyössä pohjoismaisen Qbrick-videotoimijan kanssa tarjoama alusta mahdollistaa laadukkaan videosisällön jakelun ja tuo videomainonnan tuloja kumppaneille.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja ja Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax.

MTV perusti vuonna 2016 yhdessä kotimaisen mediatalojen kanssa MTV Videoverkoston, jonka avulla mediat pystyvät hyödyntämään omissa kanavissaan MTV:n laadukasta videosisältöä ja kasvattamaan videomainonnan tuloja. Nyt Videoverkoston yhteistyömalli laajenee entisestään videoalustan myötä.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. Alustan avulla mediatalot pystyvät julkaisemaan helposti omaa videosisältöä ja kasvattamaan samalla videomainonnan tuloja.

”Videon rooli uutisoinnissa, markkinoinnissa ja arjessamme kasvaa vauhdilla. Haluamme Suomen johtavana kaupallisena televisioyhtiönä olla kehittämässä kotimaista videomarkkinaa ja toimia sillanrakentajana yleisön ja laadukkaan videosisällön välillä”, kertoo MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja.

Ruotsalainen, vuonna 1999 perustettu QBrick on Pohjoismaiden johtava videoalustatoimittaja. Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax kertoo:

”Qbrick on ylpeä ja iloinen tilaisuudesta rakentaa ja kehittää videoverkostopalvelua yhdessä MTV:n kanssa. MTV:n kokemus ja vahva brändi kotimaisella mediakentällä yhdistettynä Qbrickin tekniseen asiantuntemukseen johtavana pohjoismaisena videoalustatoimittajana tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehokkaan palvelukokonaisuuden rakentamiseksi julkaisijoille.”

Qbrick-videoalusta tulee MTV Videoverkoston yhteistyökumppaneiden saataville marraskuusta lähtien. MTV Videoverkostoon kuuluvat mm. A-lehdet, Aller, Bauer Media, Kaleva ja Keskisuomalainen.

Lisätietoja:
Tapio Haaja, Kehityspäällikkö, Online Video, MTV
puh.: +358 50 545 8996, email: tapio.haaja@mtv.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
puh: +358 400 579 653, email: samuel.sorainen@wolfcom.fi

Uusi opaskirja esittelee Tallinnaa suomalaisten silmin9.11.2017 11:30Tiedote

Tallinnan legendaarinen Viru-hotelli julkaisi 45. juhlavuotensa kunniaksi opaskirjan, joka esittelee Tallinnan mielenkiintoisimmat ja yllättävimmätkin nähtävyydet ja tekemiset suomalaisten Tallinnan-ystävien omien kokemusten kautta. Kirjassa jakavat suosituksensa muiden muassa presidentti Tarja Halonen, kirjailija Sofi Oksanen, F1-kuski Mika Salo, muusikko Ilkka Alanko, elokuvatuottaja Markus Selin, jääkiekkoilija Siim Liivik ja monet muut tutut suomalaiset.

Uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa arvuutellaan jälleen, kuinka konjakkia leikataan31.10.2017 15:00Tiedote

Alun perin jatkosodan aikana rintamamiesten rajoitettuun juhlallisuuskäyttöön luodut Puolustuslaitos Leikattua konjakkia ja Puolustuslaitos Viinaa ovat väkevässä roolissa paitsi Väinö Linnan Tuntematon sotilas -kirjassa, myös kaikissa kolmessa siihen perustuvassa elokuvaversiossa. Aku Louhimiehen ohjaamassa uudessa Tuntematon sotilas -elokuvassa leirinuotiolla arvuutellaan, kuinka konjakkia leikataan. Nykypäivän versiossa Puolustuslaitos Leikattua on aidon ranskalaisen konjakin ja kotimaisen vodkan sekoite ja se valmistetaan Kuopiossa Lignell & Piispasen toimesta.

Suomalainen rullalautailutähti toteutti haaveensa yöllisessä huvipuistossa24.10.2017 17:26Kutsu

Kansainvälistä läpimurtoaan tekevä 23-vuotias Jaakko Ojanen on tänä vuonna skeitannut itsensä suuren yleisön tietoisuuteen. Skeittauksen moninkertainen Suomen mestari on päässyt näyttämään taitojaan maailmalla, mutta ehti toteuttamaan syksyllä poikkeuksellisen projektin kotikaupungissaan Tampereella. Rullalautailu Särkänniemen huvipuistossa on normaalisti kielletty, mutta Ojanen sai ainutkertaisen mahdollisuuden skeitata yhden yön ajan uusia spotteja, joihin kenellekään muulla ei ole aiemmin ollut pääsyä.

Ruokaboksipalvelu auttamaan arkiruokailussa23.10.2017 12:19Tiedote

Media-alan yrittäjä Vappu Pimiä, digitaaliseen päivittäistavarakauppaan erikoistunut Juhana Rintala ja elokuvatuottaja Jesse Fryckman luotsaavat uutta kotimaista Ruokaboksi -palvelua, joka lanseerataan vaiheittain marraskuun alusta alkaen. Ruokaboksi on kotitalouksille viikoittain selkeät reseptit ja huolellisesti valitut raaka-aineet toimittava palvelu, jonka tarkoitus on helpottaa arkiruokailun suunnittelua ja valmistamista.