MTV tarjoaa kotimaisille mediataloille ilmaisen videoalustan

Mediayhtiö MTV haluaa edistää kotimaisen videomarkkinan kasvua ja tarjoaa suomalaisille mediataloille ilmaisen videoalustan osana MTV Videoverkostoa. MTV:n yhteistyössä pohjoismaisen Qbrick-videotoimijan kanssa tarjoama alusta mahdollistaa laadukkaan videosisällön jakelun ja tuo videomainonnan tuloja kumppaneille.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja ja Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax.

MTV perusti vuonna 2016 yhdessä kotimaisen mediatalojen kanssa MTV Videoverkoston, jonka avulla mediat pystyvät hyödyntämään omissa kanavissaan MTV:n laadukasta videosisältöä ja kasvattamaan videomainonnan tuloja. Nyt Videoverkoston yhteistyömalli laajenee entisestään videoalustan myötä.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. Alustan avulla mediatalot pystyvät julkaisemaan helposti omaa videosisältöä ja kasvattamaan samalla videomainonnan tuloja.

”Videon rooli uutisoinnissa, markkinoinnissa ja arjessamme kasvaa vauhdilla. Haluamme Suomen johtavana kaupallisena televisioyhtiönä olla kehittämässä kotimaista videomarkkinaa ja toimia sillanrakentajana yleisön ja laadukkaan videosisällön välillä”, kertoo MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja.

Ruotsalainen, vuonna 1999 perustettu QBrick on Pohjoismaiden johtava videoalustatoimittaja. Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax kertoo:

”Qbrick on ylpeä ja iloinen tilaisuudesta rakentaa ja kehittää videoverkostopalvelua yhdessä MTV:n kanssa. MTV:n kokemus ja vahva brändi kotimaisella mediakentällä yhdistettynä Qbrickin tekniseen asiantuntemukseen johtavana pohjoismaisena videoalustatoimittajana tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehokkaan palvelukokonaisuuden rakentamiseksi julkaisijoille.”

Qbrick-videoalusta tulee MTV Videoverkoston yhteistyökumppaneiden saataville marraskuusta lähtien. MTV Videoverkostoon kuuluvat mm. A-lehdet, Aller, Bauer Media, Kaleva ja Keskisuomalainen.

Lisätietoja:
Tapio Haaja, Kehityspäällikkö, Online Video, MTV
puh.: +358 50 545 8996, email: tapio.haaja@mtv.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
puh: +358 400 579 653, email: samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa12.6.2018 08:00Tiedote

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.