MTV tarjoaa kotimaisille mediataloille ilmaisen videoalustan

Mediayhtiö MTV haluaa edistää kotimaisen videomarkkinan kasvua ja tarjoaa suomalaisille mediataloille ilmaisen videoalustan osana MTV Videoverkostoa. MTV:n yhteistyössä pohjoismaisen Qbrick-videotoimijan kanssa tarjoama alusta mahdollistaa laadukkaan videosisällön jakelun ja tuo videomainonnan tuloja kumppaneille.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja ja Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax.

MTV perusti vuonna 2016 yhdessä kotimaisen mediatalojen kanssa MTV Videoverkoston, jonka avulla mediat pystyvät hyödyntämään omissa kanavissaan MTV:n laadukasta videosisältöä ja kasvattamaan videomainonnan tuloja. Nyt Videoverkoston yhteistyömalli laajenee entisestään videoalustan myötä.

MTV on tehnyt pohjoismaisen Qbrick-videoteknologiayrityksen kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä MTV Videoverkoston kumppanit saavat ilmaiseksi käyttöönsä Qbrick-videoalustan. Alustan avulla mediatalot pystyvät julkaisemaan helposti omaa videosisältöä ja kasvattamaan samalla videomainonnan tuloja.

”Videon rooli uutisoinnissa, markkinoinnissa ja arjessamme kasvaa vauhdilla. Haluamme Suomen johtavana kaupallisena televisioyhtiönä olla kehittämässä kotimaista videomarkkinaa ja toimia sillanrakentajana yleisön ja laadukkaan videosisällön välillä”, kertoo MTV:n online videon kehityspäällikkö Tapio Haaja.

Ruotsalainen, vuonna 1999 perustettu QBrick on Pohjoismaiden johtava videoalustatoimittaja. Qbrickin partneri- ja avainasiakassuhteista vastaava Niklas Hakalax kertoo:

”Qbrick on ylpeä ja iloinen tilaisuudesta rakentaa ja kehittää videoverkostopalvelua yhdessä MTV:n kanssa. MTV:n kokemus ja vahva brändi kotimaisella mediakentällä yhdistettynä Qbrickin tekniseen asiantuntemukseen johtavana pohjoismaisena videoalustatoimittajana tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tehokkaan palvelukokonaisuuden rakentamiseksi julkaisijoille.”

Qbrick-videoalusta tulee MTV Videoverkoston yhteistyökumppaneiden saataville marraskuusta lähtien. MTV Videoverkostoon kuuluvat mm. A-lehdet, Aller, Bauer Media, Kaleva ja Keskisuomalainen.

Lisätietoja:
Tapio Haaja, Kehityspäällikkö, Online Video, MTV
puh.: +358 50 545 8996, email: tapio.haaja@mtv.fi

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
puh: +358 400 579 653, email: samuel.sorainen@wolfcom.fi

Naughty BRGR automatisoi ravintoloidensa omavalvonnan20.9.2018 14:17Tiedote

Suomen parhaita hampurilaisia tarjoava Naughty BRGR -ravintolaketju on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintoloidensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat ravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.4.9.2018 15:33Tiedote

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Kutsu medialle: Elements of AI verkkokurssin suorittaneiden valmistujaisseremonia Helsingin yliopistolla, juhlapuhujana Sauli Niinistö3.9.2018 09:48Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittelivät keväällä avoimen koulutusohjelman tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Verkkokurssille on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 90 000 ihmistä ympäri maailmaa ja se on noussut Suomen suosituimpien kurssien joukkoon neljässä kuukaudessa. Reaktor ja Helsingin yliopisto järjestävät ensimmäisille valmistuneille valmistujaisjuhlan Helsingin yliopiston juhlasalissa torstaina 6.9.2018. Tilaisuudessa julkistetaan lisäksi kurssin suomenkielinen versio. Juhlapuheen kurssilaisille pitää tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.31.8.2018 11:02Tiedote

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.