MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni”, YLEn toimitusjohtajaksi syksyllä siirtyvä MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila kertoo.

Lähes koko työuransa MTV:n palveluksessa toiminut Merja Ylä-Anttila on tehnyt ainutlaatuisen työn riippumattoman ja laadukkaan suomalaisen uutistoiminnan kehittämiseksi. Kesätoimittajana Pöllölaaksossa aloittanut ja 80-luvun puolivälissä MTV Uutisiin vakinaistettu toimittaja on tullut tunnetuksi paitsi uutispalvelun väsymättömänä innovaattorina, myös Suomen johtaviin kuuluvana yhteiskunnan ja politiikan asiantuntijana.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni. Urheilutermein MTV:tä voi kutsua kasvattiseurakseni, jonka antamin kokemuksin, opein ja näkemyksin uskallan tässä vaiheessa uraani ottaa uuden askeleen”, Merja Ylä-Anttila kertoo ja jatkaa: ”Minulla on ollut kunnia olla rakentamassa MTV:stä Suomen toista johtavaa televisiotaloa, jonka uutistoiminnalla on suomalaisten päivittäisen informaation lähteenä äärimmäisen tärkeä rooli. Tiimimme tuntien tiedän, että Suomessa jatkuu naapuriin siirtymiseni jälkeenkin ammattitaitoinen kaupallisen television uutistoiminta. Sen rooli on jatkossakin tarjota laadukas ja riippumaton vaihtoehto Yleisradiolle ja siten ylläpitää arjessamme moniarvoista journalismia.”

”Emme voi liioitella uutisten asemaa yhtenä MTV:n menestystekijöistä ja Merjan roolia siinä. Hänen ja luotsaamansa tiimin merkitys suomalaisten sivistäjänä ja tiedonjanon sammuttajana on kansallisessakin merkityksessä tärkeä. Olen luonnollisesti pahoillani siitä, että Pöllölaakso menettää Merjan, mutta ei onneksi kauas. En voisi olla enemmän ylpeä siitä, että juuri hänet on valittu kyseiseen tehtävään”, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund kiittää ja jatkaa: ”YLE:n hallituksen tekemä valinta konkretisoi Merjan alallamme nauttimaa laajaa arvostusta. Valinta myös varmistaa, että dialogi Suomen tärkeimpien televisiotalojen välillä jatkuu jatkossakin avoimena. Me täydennämme toisiamme varmistaen, että suomalaiset saavat jatkossakin nauttia laadukkaasta ja riippumattomasta uutistoiminnasta.”

Merja Ylä-Anttila on MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka. Hänen tehtävänsä MTV Uutisten vt. päätoimittajana ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajana ottaa yhtiön nykyinen uutistuotantojohtaja Tomi Einonen 17.4. alkaen. Ylä-Anttila tukee Einosta uusissa tehtävissään kesäkuun loppuun saakka. Pitkän ja arvostetun uran suomalaisen television uutistoiminnassa tehnyt Einonen on työskennellyt MTV:ssä vuodesta 1999 lähtien.

Jarkko Nordlund, MTV Oy, 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Merja Ylä-Anttila, Mediahub Oy, 040 543 7183, merja.yla-anttila@mtv.fi
Tomi Einonen, Mediahub Oy, 0400 751 582, tomi.einonen@mtv.fi
Åsa Tillberg-Widell, Mediahub Oy, hallituksen puheenjohtaja, +46 70 536 58 81

Vuoden Keittiöteko -kisan finalistit valittu16.10.2018 11:15Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko valitaan tänä syksynä kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joista on hyötyä sekä aterioiden valmistajille että niiden nauttijoille. Finaaliin on valittu kymmenen keittiötekoehdokasta Lempäälästä, Helsingistä, Järvenpäästä, Orivedeltä, Porista, Forssasta ja Turusta.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen3.10.2018 16:47Tiedote

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.