MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni”, YLEn toimitusjohtajaksi syksyllä siirtyvä MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila kertoo.

Lähes koko työuransa MTV:n palveluksessa toiminut Merja Ylä-Anttila on tehnyt ainutlaatuisen työn riippumattoman ja laadukkaan suomalaisen uutistoiminnan kehittämiseksi. Kesätoimittajana Pöllölaaksossa aloittanut ja 80-luvun puolivälissä MTV Uutisiin vakinaistettu toimittaja on tullut tunnetuksi paitsi uutispalvelun väsymättömänä innovaattorina, myös Suomen johtaviin kuuluvana yhteiskunnan ja politiikan asiantuntijana.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni. Urheilutermein MTV:tä voi kutsua kasvattiseurakseni, jonka antamin kokemuksin, opein ja näkemyksin uskallan tässä vaiheessa uraani ottaa uuden askeleen”, Merja Ylä-Anttila kertoo ja jatkaa: ”Minulla on ollut kunnia olla rakentamassa MTV:stä Suomen toista johtavaa televisiotaloa, jonka uutistoiminnalla on suomalaisten päivittäisen informaation lähteenä äärimmäisen tärkeä rooli. Tiimimme tuntien tiedän, että Suomessa jatkuu naapuriin siirtymiseni jälkeenkin ammattitaitoinen kaupallisen television uutistoiminta. Sen rooli on jatkossakin tarjota laadukas ja riippumaton vaihtoehto Yleisradiolle ja siten ylläpitää arjessamme moniarvoista journalismia.”

”Emme voi liioitella uutisten asemaa yhtenä MTV:n menestystekijöistä ja Merjan roolia siinä. Hänen ja luotsaamansa tiimin merkitys suomalaisten sivistäjänä ja tiedonjanon sammuttajana on kansallisessakin merkityksessä tärkeä. Olen luonnollisesti pahoillani siitä, että Pöllölaakso menettää Merjan, mutta ei onneksi kauas. En voisi olla enemmän ylpeä siitä, että juuri hänet on valittu kyseiseen tehtävään”, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund kiittää ja jatkaa: ”YLE:n hallituksen tekemä valinta konkretisoi Merjan alallamme nauttimaa laajaa arvostusta. Valinta myös varmistaa, että dialogi Suomen tärkeimpien televisiotalojen välillä jatkuu jatkossakin avoimena. Me täydennämme toisiamme varmistaen, että suomalaiset saavat jatkossakin nauttia laadukkaasta ja riippumattomasta uutistoiminnasta.”

Merja Ylä-Anttila on MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka. Hänen tehtävänsä MTV Uutisten vt. päätoimittajana ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajana ottaa yhtiön nykyinen uutistuotantojohtaja Tomi Einonen 17.4. alkaen. Ylä-Anttila tukee Einosta uusissa tehtävissään kesäkuun loppuun saakka. Pitkän ja arvostetun uran suomalaisen television uutistoiminnassa tehnyt Einonen on työskennellyt MTV:ssä vuodesta 1999 lähtien.

Jarkko Nordlund, MTV Oy, 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Merja Ylä-Anttila, Mediahub Oy, 040 543 7183, merja.yla-anttila@mtv.fi
Tomi Einonen, Mediahub Oy, 0400 751 582, tomi.einonen@mtv.fi
Åsa Tillberg-Widell, Mediahub Oy, hallituksen puheenjohtaja, +46 70 536 58 81

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.