MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni”, YLEn toimitusjohtajaksi syksyllä siirtyvä MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila kertoo.

Lähes koko työuransa MTV:n palveluksessa toiminut Merja Ylä-Anttila on tehnyt ainutlaatuisen työn riippumattoman ja laadukkaan suomalaisen uutistoiminnan kehittämiseksi. Kesätoimittajana Pöllölaaksossa aloittanut ja 80-luvun puolivälissä MTV Uutisiin vakinaistettu toimittaja on tullut tunnetuksi paitsi uutispalvelun väsymättömänä innovaattorina, myös Suomen johtaviin kuuluvana yhteiskunnan ja politiikan asiantuntijana.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni. Urheilutermein MTV:tä voi kutsua kasvattiseurakseni, jonka antamin kokemuksin, opein ja näkemyksin uskallan tässä vaiheessa uraani ottaa uuden askeleen”, Merja Ylä-Anttila kertoo ja jatkaa: ”Minulla on ollut kunnia olla rakentamassa MTV:stä Suomen toista johtavaa televisiotaloa, jonka uutistoiminnalla on suomalaisten päivittäisen informaation lähteenä äärimmäisen tärkeä rooli. Tiimimme tuntien tiedän, että Suomessa jatkuu naapuriin siirtymiseni jälkeenkin ammattitaitoinen kaupallisen television uutistoiminta. Sen rooli on jatkossakin tarjota laadukas ja riippumaton vaihtoehto Yleisradiolle ja siten ylläpitää arjessamme moniarvoista journalismia.”

”Emme voi liioitella uutisten asemaa yhtenä MTV:n menestystekijöistä ja Merjan roolia siinä. Hänen ja luotsaamansa tiimin merkitys suomalaisten sivistäjänä ja tiedonjanon sammuttajana on kansallisessakin merkityksessä tärkeä. Olen luonnollisesti pahoillani siitä, että Pöllölaakso menettää Merjan, mutta ei onneksi kauas. En voisi olla enemmän ylpeä siitä, että juuri hänet on valittu kyseiseen tehtävään”, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund kiittää ja jatkaa: ”YLE:n hallituksen tekemä valinta konkretisoi Merjan alallamme nauttimaa laajaa arvostusta. Valinta myös varmistaa, että dialogi Suomen tärkeimpien televisiotalojen välillä jatkuu jatkossakin avoimena. Me täydennämme toisiamme varmistaen, että suomalaiset saavat jatkossakin nauttia laadukkaasta ja riippumattomasta uutistoiminnasta.”

Merja Ylä-Anttila on MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka. Hänen tehtävänsä MTV Uutisten vt. päätoimittajana ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajana ottaa yhtiön nykyinen uutistuotantojohtaja Tomi Einonen 17.4. alkaen. Ylä-Anttila tukee Einosta uusissa tehtävissään kesäkuun loppuun saakka. Pitkän ja arvostetun uran suomalaisen television uutistoiminnassa tehnyt Einonen on työskennellyt MTV:ssä vuodesta 1999 lähtien.

Jarkko Nordlund, MTV Oy, 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Merja Ylä-Anttila, Mediahub Oy, 040 543 7183, merja.yla-anttila@mtv.fi
Tomi Einonen, Mediahub Oy, 0400 751 582, tomi.einonen@mtv.fi
Åsa Tillberg-Widell, Mediahub Oy, hallituksen puheenjohtaja, +46 70 536 58 81

Kutsu medialle: Kansallinen tekoälyhaaste ja kaikille avoin sekä ilmainen Elements of AI -kurssi. Esittely 3.5. kl 1026.4.2018 10:45Tiedote

Tekoälyn, koneoppimisen ja robottien roolit työelämässä ja arjessamme ovat nykyhetken kuumimpia, mutta samalla myös hämmentävimpiä puheenaiheita. Useimmille meistä on edelleen epäselvää, mitä ne käytännössä tuovat, vievät, tekevät ja tarkoittavat. Uhkaako robotti työpaikkaani vai voisinko hyödyntää tekoälyä omassa elämässäni? Mitä tekoäly ylipäätään on? Helsingin Yliopisto ja Reaktor esittävät kaikille avoimen tekoälyhaasteen. Sen ratkaisemiseksi esitellään kansallinen Elements of AI, eli tekoälyn perusteet -kurssi suomalaisten tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Kurssin esittely medialle torstaina 3.5. kl 10-11.30 (Reaktor, Yliopistonkatu 4, 6. krs.)

Universal Music vahvisti asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä19.4.2018 10:30Tiedote

Universal Music on vankistanut asemaansa Suomen suurimpana musiikkialan yhtiönä lähes 33 % markkinaosuudella kokonaismarkkinasta ja 35 % osuudella digitaalisesta markkinasta. Samalla kun fyysisten tallenteiden myynti jatkoi laskuaan neljänneksellä ja myös musiikin download, eli lataukset harvenivat 3 prosenttiin kokonaismarkkinan arvosta, kasvoi äänitemusiikin kokonaiskulutus vuonna 2017 ennätykselliset 8 %. Digitaalisten palveluiden kautta saatava musiikkialan tulo kasvoi yli 20 % ja suoratoisto muodostaakin jo 80 % koko suomalaisen äänitealan arvosta. Universal Music ennustaa suoratoiston vauhdittavan musiikin kulutusta kiihtyvällä tahdilla ja musiikin kulta-aikojen olevan vasta edessä.

Vuoden Keittiöteko taas haussa28.3.2018 09:30Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko -kilpailu käynnistyi kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joilla tuotetaan niin ruoan tekijöille, kuin aterian nauttijoillekin uudenlaista, ennakkoluulotontakin lisäarvoa. Suomalaisen foodtech-yhtiö Fredmanin jakama Vuoden Keittiöteko -palkinnon tarkoitus on kannustaa ravintola- ja suurkeittiöalan toimijoita uudistamaan vanhoja, toimimattomiksi havaittuja toimintamallejaan ja tehostamaan niin ravintolan kuin koko Suomen yhteisten varojen käyttöä mausta ja laadusta tinkimättä.

Virolainen muotitalo Baltika tuo suosikkimerkkinsä Montonin Suomeen28.3.2018 07:44Tiedote

Baltian suurin muotitalo, virolainen Baltika Group aloittaa asiakaskuntansa palvelun myös Suomessa. Ensimmäisenä askeleena ovat Monton-brändimyymälät, joissa esitellään selkeästä suunnittelustaan ja korkeasta laadustaan tunnetun Viron suosituimman, erityisesti naisten muotiin erikoistuneen sarjan valikoimia. Monton Iso-Omena avattiin helmikuussa Espoossa ja seuraava myymälä avautuu Helsingin keskustaan. Lisäksi Baltikan kaikki muotibrändit käsittävä andmorefashion.com-verkkokauppa on laajennettu palvelemaan myös suomalaisia asiakkaita.

Mikko Mollberg Naughty BRGR -ravintolaketjun uudeksi toimitusjohtajaksi21.3.2018 08:44Tiedote

Burger King ja Wayne’s Coffee -ketjut Suomeen lanseerannut Mikko Mollberg (46) on kutsuttu Naughty BRGR -ravintolaketjun toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Naughty BRGR:n perustaja Akseli Herlevi perustelee rekrytointia yhtiön voimakkaalla kasvulla ja kansainvälistymissuunnitelmilla. Naughty BRGR Oy:n nykyinen toimitusjohtaja ja osakas Tomi Ruuskanen siirtyy yhtiön päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Burgerimies Herlevi laajentaa Naughty BRGR -ravintolaketjunsa Jyväskylään1.3.2018 13:56Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Subin uuden Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi laajentaa Naughty BRGR-hampurilaisravintoketjunsa Jyväskylään. Burgereihin viime vuosina erikoistunut Herlevi haluaa tarjota Jyväskylän kävelykeskustan keskeisimmälle liikepaikalle avautuvassa ravintolassaan perinteikkään opiskelijakaupungin hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Kolmikulmaan avautuva Naughty BRGR Jyväskylä tulee käsittämään myös kaupungin suurimman, täysin anniskeluoikeuksin varustetun aurinkoterassin ruokailumahdollisuuksineen.