MTV Uutisten Merja Ylä-Anttila siirtyy YLE:n toimitusjohtajaksi

Yli 30-vuotisen menestyksekkään uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on valittu Yleisradion toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. MTV Uutisten vt. päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajaksi on nimitetty uutistuotantojohtaja Tomi Einonen. Ylä-Anttila jatkaa MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka, tukien siirtymäkauden ajan Einosta uusissa tehtävissään.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni”, YLEn toimitusjohtajaksi syksyllä siirtyvä MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila kertoo.

Lähes koko työuransa MTV:n palveluksessa toiminut Merja Ylä-Anttila on tehnyt ainutlaatuisen työn riippumattoman ja laadukkaan suomalaisen uutistoiminnan kehittämiseksi. Kesätoimittajana Pöllölaaksossa aloittanut ja 80-luvun puolivälissä MTV Uutisiin vakinaistettu toimittaja on tullut tunnetuksi paitsi uutispalvelun väsymättömänä innovaattorina, myös Suomen johtaviin kuuluvana yhteiskunnan ja politiikan asiantuntijana.

”MTV on minulle rakas työpaikka, joka on tarjonnut yli 30 vuoden ajan haasteita, iloa, inspiraatioita ja uutisvoittoja. Pöllölaaksolla tulee aina olemaan paikka sydämessäni. Urheilutermein MTV:tä voi kutsua kasvattiseurakseni, jonka antamin kokemuksin, opein ja näkemyksin uskallan tässä vaiheessa uraani ottaa uuden askeleen”, Merja Ylä-Anttila kertoo ja jatkaa: ”Minulla on ollut kunnia olla rakentamassa MTV:stä Suomen toista johtavaa televisiotaloa, jonka uutistoiminnalla on suomalaisten päivittäisen informaation lähteenä äärimmäisen tärkeä rooli. Tiimimme tuntien tiedän, että Suomessa jatkuu naapuriin siirtymiseni jälkeenkin ammattitaitoinen kaupallisen television uutistoiminta. Sen rooli on jatkossakin tarjota laadukas ja riippumaton vaihtoehto Yleisradiolle ja siten ylläpitää arjessamme moniarvoista journalismia.”

”Emme voi liioitella uutisten asemaa yhtenä MTV:n menestystekijöistä ja Merjan roolia siinä. Hänen ja luotsaamansa tiimin merkitys suomalaisten sivistäjänä ja tiedonjanon sammuttajana on kansallisessakin merkityksessä tärkeä. Olen luonnollisesti pahoillani siitä, että Pöllölaakso menettää Merjan, mutta ei onneksi kauas. En voisi olla enemmän ylpeä siitä, että juuri hänet on valittu kyseiseen tehtävään”, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund kiittää ja jatkaa: ”YLE:n hallituksen tekemä valinta konkretisoi Merjan alallamme nauttimaa laajaa arvostusta. Valinta myös varmistaa, että dialogi Suomen tärkeimpien televisiotalojen välillä jatkuu jatkossakin avoimena. Me täydennämme toisiamme varmistaen, että suomalaiset saavat jatkossakin nauttia laadukkaasta ja riippumattomasta uutistoiminnasta.”

Merja Ylä-Anttila on MTV:n palveluksessa elokuun loppuun saakka. Hänen tehtävänsä MTV Uutisten vt. päätoimittajana ja Mediahub Oy:n vt. toimitusjohtajana ottaa yhtiön nykyinen uutistuotantojohtaja Tomi Einonen 17.4. alkaen. Ylä-Anttila tukee Einosta uusissa tehtävissään kesäkuun loppuun saakka. Pitkän ja arvostetun uran suomalaisen television uutistoiminnassa tehnyt Einonen on työskennellyt MTV:ssä vuodesta 1999 lähtien.

Jarkko Nordlund, MTV Oy, 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Merja Ylä-Anttila, Mediahub Oy, 040 543 7183, merja.yla-anttila@mtv.fi
Tomi Einonen, Mediahub Oy, 0400 751 582, tomi.einonen@mtv.fi
Åsa Tillberg-Widell, Mediahub Oy, hallituksen puheenjohtaja, +46 70 536 58 81

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa12.6.2018 08:00Tiedote

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.