MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

MTV:n uuden kaupallisen myyntiorganisaation johtajaksi on valittu kokenut myynnin ja media-alan ammattilainen Kari Mononen. Hän aloittaa tehtävässään 4.3.2019 ja samalla Kari Monosesta tulee myös MTV Oy:n johtoryhmän jäsen.

MTV uudisti lokakuussa organisaatiotaan suoraviivaistamalla mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikkönsä välistä yhteistyötä ja rakentamalla uuden, kaikkia toimintoja palvelevan myyntiorganisaation. Uuden kaupallisen myyntiorganisaation johtajaksi on valittu kokenut myynnin ja media-alan ammattilainen Kari Mononen (KTM). Mononen siirtyy MTV:lle Sanoma Media Finlandin palveluksesta, jossa hän on työskennellyt 17-vuoden ajan. Viimeisimmäksi Kari Mononen on toiminut Ilta-Sanomien kaupallisena johtajana.

”Odotan kovasti pääseväni vauhdikkaaseen työympäristöön kovien ammattilaisten pariin. Tuon mukanani laajan näkemyksen media-alalta, jossa olen näköalapaikalta päässyt toteuttamaan iltapäivälehtien digitaalista murrosta”, kertoo uudessa tehtävässään MTV:n kaupallisena johtajana 4.3.2019 aloittava Kari Mononen.

Syksy on ollut MTV:lle uudistuksen aikaa. MTV Uutiset sai lokakuussa uuden sivuston, uutisstudioiden ilmeet muuttuvat joulukuussa ja tammikuussa aloittaa uusi ympärivuorokautinen MTV Uutiset LIVE -verkkopalvelu. Entinen Katsomo-palvelu koki marraskuussa kokonaisvaltaisen palvelu- ja brändiuudistuksen ja muuttui mtv-palveluksi.

”Meillä on ollut mahtava syksy. Tuloksemme on kasvussa ja tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Numerot osoittavat, että suomalaiset viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti”, summaa MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kari Mononen pääsee uudessa kaupallisessa tiimissämme palvelemaan entistä tiiviimmin paitsi mediatoimistoja, myös suoraan mainostaja-asiakkaitamme, jotka kisaavat passiivisesta katsojasta aktiivisiksi ja tiedostaviksi kuluttajiksi muuttuneiden suomalaisten huomiosta. Kari tuntee suomalaiset mainostajat ja hänellä on loistavat näytöt myös digitaalisen muutoksen läpiviennistä.”

Mononen aloittaa tehtävässään 4.3.2019 ja samalla hänestä tulee myös MTV Oy:n johtoryhmän jäsen.

Susa Valvio, markkinointi- ja viestintäjohtaja, MTV Oy
p. 050 415 3169, susa.valvio@mtv.fi
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy
p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20Tiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28Tiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34Tiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00Tiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.