MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

MTV:n uuden kaupallisen myyntiorganisaation johtajaksi on valittu kokenut myynnin ja media-alan ammattilainen Kari Mononen. Hän aloittaa tehtävässään 4.3.2019 ja samalla Kari Monosesta tulee myös MTV Oy:n johtoryhmän jäsen.

MTV uudisti lokakuussa organisaatiotaan suoraviivaistamalla mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikkönsä välistä yhteistyötä ja rakentamalla uuden, kaikkia toimintoja palvelevan myyntiorganisaation. Uuden kaupallisen myyntiorganisaation johtajaksi on valittu kokenut myynnin ja media-alan ammattilainen Kari Mononen (KTM). Mononen siirtyy MTV:lle Sanoma Media Finlandin palveluksesta, jossa hän on työskennellyt 17-vuoden ajan. Viimeisimmäksi Kari Mononen on toiminut Ilta-Sanomien kaupallisena johtajana.

”Odotan kovasti pääseväni vauhdikkaaseen työympäristöön kovien ammattilaisten pariin. Tuon mukanani laajan näkemyksen media-alalta, jossa olen näköalapaikalta päässyt toteuttamaan iltapäivälehtien digitaalista murrosta”, kertoo uudessa tehtävässään MTV:n kaupallisena johtajana 4.3.2019 aloittava Kari Mononen.

Syksy on ollut MTV:lle uudistuksen aikaa. MTV Uutiset sai lokakuussa uuden sivuston, uutisstudioiden ilmeet muuttuvat joulukuussa ja tammikuussa aloittaa uusi ympärivuorokautinen MTV Uutiset LIVE -verkkopalvelu. Entinen Katsomo-palvelu koki marraskuussa kokonaisvaltaisen palvelu- ja brändiuudistuksen ja muuttui mtv-palveluksi.

”Meillä on ollut mahtava syksy. Tuloksemme on kasvussa ja tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Numerot osoittavat, että suomalaiset viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti”, summaa MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kari Mononen pääsee uudessa kaupallisessa tiimissämme palvelemaan entistä tiiviimmin paitsi mediatoimistoja, myös suoraan mainostaja-asiakkaitamme, jotka kisaavat passiivisesta katsojasta aktiivisiksi ja tiedostaviksi kuluttajiksi muuttuneiden suomalaisten huomiosta. Kari tuntee suomalaiset mainostajat ja hänellä on loistavat näytöt myös digitaalisen muutoksen läpiviennistä.”

Mononen aloittaa tehtävässään 4.3.2019 ja samalla hänestä tulee myös MTV Oy:n johtoryhmän jäsen.

Susa Valvio, markkinointi- ja viestintäjohtaja, MTV Oy
p. 050 415 3169, susa.valvio@mtv.fi
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy
p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi8.4.2019 12:59:08 EESTTiedote

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.