Muistutus: Kesätoimittaja, päivitä tietosi eläkejärjestelmästä – Ilmarisen taustatilaisuus 16.6. klo 9

Työeläke on yksi merkittävimmistä suomalaisten kotitalouksien varallisuuseristä. Tule päivittämään tietosi työeläkejärjestelmästä ja kuulemaan, millaisen jäljen eläkevarat jättävät ympäristöön, ihmisiin ja talouteen. Ilmoittaudu tänään taustatilaisuuteen kesätoimittajille ja muille uraansa aloittaville toimittajille 16.6. klo 9–10.30.

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalveluista vastaava varatoimitusjohtaja Sini Kivihuhta johdattaa suomalaisen eläkejärjestelmän toimintaan ja tulevaisuuteen. Hän katsoo eläkejärjestelmää erityisesti uraansa aloittavan työntekijän näkökulmasta: millainen on se sukupolvien välinen sopimus, jonka osaksi jokainen työntekijä tulee? Entä mitä haasteita koronakriisi aiheuttaa eläkejärjestelmän näkökulmasta?

Eläkejärjestelmä nojaa siihen, että työssäkäyvät maksavat nykyiset eläkkeet. Kun työssäkäyvien määrä pienenee ja eläkeläisten määrä kasvaa, tarvitaan rahastoitujen eläkevarojen tuottoja. Onko mahdollista yhdistää kovat tuottovaatimukset ja vastuu ympäristöstä ja yhteiskunnasta? Eläkevarojen sijoittamiseen johdattaa Ilmarisen vastuullisen sijoittamisen analyytikko Niina Arkko. Hän pohtii, mikä motivoi sijoittajia ottamaan huomioon myös pitkän aikavälin kysymykset kuten vaikutuksen ilmastoon ja ihmisoikeuksiin.

Kesätoimittajille ja muille uraansa aloittaville toimittajille suunnattu tilaisuus järjestetään tänä vuonna verkossa.

Pyydämme ilmoittautumaan viimeistään maanantain 15.6. aikana Ilmarisen viestintään Joona Raudaskoskelle: joona.raudaskoski@ilmarinen.fi tai 050 516 7111. Lähetämme osallistumislinkin ilmoittautuneille sähköpostitse ennen tilaisuuden alkua.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Aleksanterinkatu 40–42 sai Gold-tason LEED-sertifikaatin - Lähes koko Kämp-kortteli nyt LEED-sertifioitu13.7.2020 10:14:38 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevalle, muun muassa GLO-hotellista ja Kämp Galleria -ostoskeskuksesta tunnetulle Aleksanterinkatu 40–42:lle on myönnetty LEED Gold -ympäristösertifikaatti. Kesäkuussa kultatason LEED-sertifikaatilla palkittiin Helsingin keskustan Kämp Gallerian rakennus, joka sijaitsee samassa korttelissa nyt palkitun kiinteistön kanssa.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi toukokuussa 11,6 prosenttia – pudotus jyrkempi kuin finanssikriisissä15.6.2020 11:39:12 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä toukokuussa 11,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Yli kaksi kuukautta jatkunut pudotus työntekijämäärissä on indeksin mittaushistorian jyrkin ja suurempi kuin finanssikriisin pahimpina hetkinä. Suurin lasku oli ravitsemus- ja majoitusalalla, missä pudotusta oli yli 58 prosenttia.