MUISTUTUS: Tervetuloa Otavan hyvinvointipressiin ke 4.12.2019 klo 9

Lämpimästi tervetuloa Otavan Hyvinvointipressiin keskiviikkona 4.12.2019 klo 9-10.30.

Lämpimästi tervetuloa nauttimaan herkullista aamupalaa ja kuulemaan ensimmäisten joukossa kevään 2020 hyvinvointi- ja lifestyle -kirjauutuuksista.

Aamupalan aikana kirjailijat esittäytyvät ja kertovat lisää teoksistaan. Valtaosa teoksista ilmestyy jo alkuvuonna, loput viimeistään huhtikuussa. Paikalla olevat kirjailijat ovat myös haastateltavissa ja kuvattavissa tilaisuuden ajan.

Leeni Peltonen & Minna Huotilainen: Uuden ajan muistikirja

Kirja avaa muistin eri ulottuvuuksia ja antaa vinkkejä sen harjoittamiseen.

Asta Raami: Intuitio3

Miten intuitiota voi harjoitella ja valjastaa käyttöönsä?

Eevi Minkkinen: Ymmärrä itseäsi, ymmärrä suhteitasi

Työkaluja ja vertaistukeja läheisriippuvaisuuden purkamiseen.

Rinna Saramäki: 250 ilmastotekoa, joilla pelastat maailman

Arjen keinoja ja vinkkejä, miten pienennät hiilijalanjälkeäsi joka päivä.

Noora Lintukangas: Selviytymisopas elämän kriiseihin

Tietokirja elämän kriiseistä syntyvien tunteiden tueksi ja oppaaksi.

Susanna Uusitalo: Jokanaisen puukässää

Kirjan ohjeilla nikkaroit kalusteita ja käyttöesineitä kotiin, pihaan ja parvekkeelle.

Henna Helne: Pojat, pojat, pojat

Opas kertoo, minkälaisia eväitä poikien äideiltä vaaditaan ja millaisia pojat nykyään ovat.

Perttu Pölönen: Tulevaisuuden lukujärjestys

Inhimillisyys, mielikuvitus, luovuus ja empatia ovat tulevaisuuden taitoja maailmassa.

Marjo Lemponen & Päivi Puustinen: Puutarhurin päiväkirja

Jokaisen puutarhaharrastajan unelma. Haaveile, inspiroidu, suunnittele ja toteuta!

Lotta Sonninen & Piia Aho: Työelämän pieni pahan mielen kirja

Teos sermin takana kihiseville konttorirotille ja muille työelämän näkymättömille.

Riikka Ala-Harja: Kahden isän Ebba

Ebbasta on tosi ärsyttävää saada isäpuoli. Tunteet räiskyvät myös leirikoulussa.

Minna Oulasmaa & Mika Pesonen: Tunnista tyyppisi

Temperamentin ymmärtäminen helpottaa elämää niin kotona kuin kokoushuoneissa.

ILMOITTAUTUMISET 3.12. MENNESSÄeeva.louko@otava.fi

Lisätietoja ja kirjojen PDF-vedokset: eeva.louko@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Syöpään sairastuminen on keskiössä suositun hyvinvointivaikuttajan Sanna Wikströmin esikoisromaanissa – teos avaa uuden, elämäntaidollisten romaanien genren7.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Sanna Wikström lukeutuu Suomen suosituimpiin hyvinvointikirjailijoihin. Elämä ensin on hänen riipaiseva, elämänmakuinen ja taidokas esikoisromaaninsa. Kirjassa Astrid Lindgrenin sadusta tutut Peppi, Tommi ja Annika ovatkin nelikymppisiä nykykaupunkilaisia. Heidän elämänsä muuttuu rykäyksellä, kun Annika saa samalla lääkärikäynnillä tietää sairastavansa syöpää ja odottavansa lasta.

Suomen suosituimpiin nuoriin vaikuttajiin lukeutuva Nelli Orell julkaisee toisen kirjansa kesäkuussa28.4.2021 13:59:19 EEST | Tiedote

Luova kirjani – Style it inspiroi ja auttaa nuoria päästämään oman luovuutensa valloilleen. Sosiaalisen median vaikuttajana työskentelevän Nelli Orellin tavoite on, että fyysisen kirjan tehtävät kannustaisivat yhteisöllisyyteen piirtämisestä, värittämisestä ja visuaalisesta suunnittelusta kiinnostuneiden kesken somessa. Hänen ensimmäistä kirjaansa on myyty yli 20 000 kappaletta, ja sen #luovakirjani ja #luovakirjaninelliorell -tunnisteilla on TikTokissa yhteensä yli kolme miljoonaa näyttökertaa.

Viihderomaani kuuluu kesään – äänikirjojen suosio näkyy kevyen kaunokirjallisuuden kulutuksessa27.4.2021 16:51:50 EEST | Tiedote

Suomalaiset kuuntelevat nyt viihderomaaneja. Sähköisiä julkaisuja myydään nyt enemmän kuin painettuja kirjoja, ja äänikirjojen myyntilistoilla suosituimpia ovat viihde- ja jännityskirjat. Otava ja Karisto julkaisevat kesän alussa useita kevyeen kesälukemiseen sopivia teoksia. Maailmanmenestyskirjailija Lucy Diamondin Rantakahvila julkaistaan nyt ensimmäistä kertaa suomeksi ja Ulla-Maija Paavilaisen Kuin muuttolinnut -romaani on saanut aineksia maallemuutosta ja korona-vuodesta.