Muistutuskutsu medialle - Helsingin olympialaisten 1952 juhlavuosi Urheilumuseossa ja Olympiastadionilla

Urheilumuseon ja Olympiastadionin yhteisen mediapäivän aikana tutustutaan Helsingin olympialaisten 1952 juhlavuoden tarjontaan niin museossa kuin stadionillakin ja Suomen Olympiakomitea julkistaa heinäkuussa 2022 järjestettävän Olympiapäivä-tapahtuman kokonaisuuden.

Vuonna 1952 järjestetyistä Helsingin olympialaisista tulee kesällä kuluneeksi 70 vuotta. Kisat ovat merkittävin Suomessa koskaan järjestetty urheilutapahtuma. Juhlavuosi näkyy Olympiastadionilla ja Urheilumuseossa monenlaisina tapahtumina ja sisältöinä.

Iltapäivän aikana on mahdollisuus osallistua opastetulle Helsinki 1952 -stadionkierrokselle, tutustua Urheilumuseon uusiin näyttelyihin ja vierailla Stadionin tornissa. Lisäksi Checker ry ajeluttaa osallistujia kunnostetulla vuoden 1952 Checker-taksilla. Auto tulee olemaan yleisöajelukäytössä stadionin ympäristössä 19.-21.7.2022.

Ilmoittautuminen 5.5.2022 mennessä: http://ilmoittautuminen.stadion.fi/tapahtuma/78

Aika: 9.5.2022 klo 13.00–15.30

Paikka: Urheilumuseon Sylvi Saimo -sali, Paavo Nurmen tie 1, Helsinki